Anketa:
MORE A ALPY 2003 25/25
ZdieľaťPridané: 29.07.2003 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 22771 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
13.deň, štvrtok 3.7.2003
(Zell am See-Salzburg-Linz-St. Polten-Wien-Bratislava-Sv. Jur)
stav počítadla: 21 468-21 975
total: 507 km
tank: 17,54 l (za 16 € = 0,919 €/l)
teplota cez deň: 12 - 25˚C
max. rýchlosť dňa: 155 km/h
Cez noc slabo pršalo, ale ráno je všetko ok a tak v horúcom rannom slnku sušíme stan. Je celkom teplo, obloha polooblačná a nad horami sa držia počerné mraky. Stále ma prenasledujú myšlienky ešte tu zostať, ale to by mi Gabka neodpustila a navyše predpoveď je stále pesimistická.
Krátko po deviatej zohrievam motorku, zakývame susedom a ťaháme (pre istotu v nepremokoch) preč. Na výjazdovej ceste ma Gabka zarazí otázkou, že kde máme pasy. „Čo ja viem, ty ich máš“ Gabka na to „ja ich nemám“. Zosadáme z motorky, prehľadávam tankvak, slnko mi pražilo na nepremok a bolo mi horko jak sviňa. Z tankvaku vypadávali veci, ale bolo mi to jedno. Nakoniec som si spomenul, že som ich včera pred výstupom dal do obalu na kameru, kde mali byť v bezpečí. Jasné, boli tam. Nič nám teda nebráni pokračovať v ceste, napájame sa severne na červenú cestu smerom na Salzburg. Zase ideme cez dediny, cesta je úzka, plechovky nás spomaľujú a navyše je tu veľa kamiónov. Počasie je také nemastné-neslané, ale cesty sú suché. Začína fúkať.
Napájame sa na diaľnicu, zopár km za Salzburgom stojíme na pumpe pri jazere Mondsee, tankujem za 16 €, Gabka kupuje nejaké čokolády domov. Fučí už dosť nepríjemne studený vietor a mraky sčernali.
Vrčíme ďalej na Linz, pred nami sa črtá čierňava najčernejšia, zase neostaneme suchí. Už nám to bolo jedno, tak či tak sa sušiť budeme určite doma. Celý ten bordel sa začína najprv mokrými cestami, potom padajú nevinné kvapky a nakoniec padajú poriadne kropaje. Dážď trvá celých 50 km, viditeľnosť nízka, rýchlosť asi 70 km/h a k tomu nekvalitná diaľnica s priečnymi nerovnosťami, humus jak divá sviňa, čo som komu urobil že musím takto trpieť???
Po čase sa v diaľke črtá modrá obloha, dážď sa na nás ešte poriadne vyburuje, lebo na jeho konci je najsilnejší, dalo by sa to prirovnať ku krúpom. Nemalo cenu zastaviť a čakať kým prejde, lebo išiel tým istým smerom ako my a neboli sme o nič rýchlejší.
Pred Melkom je už krásne počasie, motorka schne, je 25 stupňov a nálada sa vylepšuje. Ešte pred Viedňou nachvíľu stojíme, lebo rite sme si už necítili. Keď si to tak spätne premietam, asi sme prekonali svoj vlastný rekord v dĺžke jednej jazdy bez prestávky, pretože sme šli od Mondsee cez ten dážď až sem bez pauzy a to je celých 220 km.
Prechádzame Viedňou, kvantá plechoviek, bordel, obmedzenia, úzke cesty, humus, ale všetko mi to bolo jedno, už som mal vidinu domova, svojej postele a hajzla, kocúra, psov a domáceho žrádla. Na diaľnici vychádzame exitom 19 smerom na Fischamend, nám známou červenou cestou sa dostaneme až na hranice. Predpisy sú mi momentálne ukradnuté, časté sedemdesiatky si nevšímam. Na hraniciach sa predbiehame, meníme posledné eurá a franky, cez Prístavný most po diaľnici ťaháme do Svätého Jura, kam o 15:45 dorážame. Skladáme veci zo špinavej motorky, vítame sa s rodinou a zverstvom. Po trinástich dňoch konečne doma. Ešte pár dní oddychu a v pondelok do roboty, shit!
Sumár:
13 dní, sobota 21.6.- štvrtok 3.7.2003
stav počítadla: 18 223-21 975
total: 3752 km
tank: 198,05 l (celkom za cca 8100,- Sk, teda približne priemerne 40,89 Sk/l)
priemerná spotreba: 5,27 l/100 km
maximálna rýchlosť: 162 km/h (diaľnica Grenoble-Chambéry)
teplota min/max: 3˚C (na Grossglockneri)/ 45˚C (v zápche v centre Ste. Maxime)
minutých peňazí: 805 € + 85 CHF (pri kurze 42,75 SKK/1 € a 28,50 SKK/1 CHF to činí cca 36 500 Sk)
foto: 305
video: 1 hod 20 min
Bežné ceny potravín v zahraničí (v eurách):
bageta 0,60-1,85
1 liter mlieka 0,71-1,30
čokoláda 1-3
instantné cestoviny 2-2,70
nátierkový syr 1,82-2
konzervované fazule s párkom (porcia pre 1 osobu) 0,72-1,50
víno 3 dcl 2-5
horčica 200 ml 1,19-2,50
sardinky 0,65-1
čokoládová ryža 500 ml 1,35-2
Sumár hovorí za všetko. Prachov sme minuli viac než som predpokladal, ale pri mori je všetko predražené (aj pre občanov EÚ), vo vnútrozemí je najlacnejšie. V rakúskych Alpách a na niektorých miestach vo Švajčiarsku majú tiež rozumné ceny. Konieckoncov sme sa veľmi neobmedzovali a nebyť straty kreditky a škaredého počasia, minieme ešte viac.
Kempy sú v týchto oblastiach dobre vybavené a je ich dostatok, len ich treba niekedy poriadne pohľadať, prípadne sa spýtať a nespoliehať sa na mapu. V Taliansku a vo Švajci sú šípky na kempy poriedko a slabo ich vidieť, vo Francúzsku je to lepšie, ale v Rakúsku to majú najlepšie zvládnuté, tam sú tabule aj na diaľniciach, takže hneď viete, kde odbočiť. Okrem kempov sú hojne k dispozícii priváty (rooms, chambers, studio, zimmer frei), najmä vo Francúzsku a Rakúsku. Vychádzajú medzi 20 – 30 €, potom sú tu hotely nad 65 €, všetko pre 2 osoby/noc.
Najvýhodnejšie sa dá nakúpiť v supermarketoch (Marché U, SHOPI, Carrefour, Géant, SPAR, Intermarché, Billa).
Značenie bolo počas celej cesty logické a pochopiteľné. Kvalita ciest samozrejme lepšia než u nás, horšie to bolo so staršími úsekmi diaľnic, panelovkami a niektorými horskými cestami.
Čo sa týka motorky, počas celej cesty sa nevyskytol žiaden problém, ani jeho náznak. Spotreba oleja vyšla 3,5 dcl na celú trasu, čo je v pohode (dúfam). Reťaz som mazal približne každých 500 km a len jediný raz ju napínal, pred výstupom na Grossglockner. Inak všetko v pohode.
Doslov
Môj dojem z celej dovolenky je dobrý, ale značne ho pokazilo počasie vo Švajčiarsku a Rakúsku, ktoré nás pohnalo domov o 2 dni skôr. Nuž a kam pôjdeme nabudúce? Estónsko + Fínsko + Dánsko? Alebo iba Rakúsko? To fakt netuším, cez zimu niečo vymyslím.
Bol by som rád, keby uvedené ceny a fakty pomohli všetkým, ktorí niečo podobné plánujú.
Nakoniec sa chcem poďakovať všetkým, ktorí to vydržali až sem, takisto mojej Hondičke, ktorá mi slúži bez chybičky už vyše 18 000 km. V neposlednom rade tým, ktorí nás sms-kami podporovali, hlavne v škaredom počasí. Dovidenia na cestách!
Pridané: 29.07.2003 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora