Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3309 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29869
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Jakub Jantulík a Tomáš Svitok sa predstavia na výstave Motocykel 2011

 Zdieľať

Pridané: 15.03.2011 Autor: Redakcie
Čitatelia: 5694 [Šport - Cestné Motocykle]

Obaja slovenský motocyklový jazdci sa ukážu na výstave Motocykel 2011 v Bratislave

16-ročný slovenský motocyklový pretekár Jakub Jantulík z Kysuckého Nového Mesta sa v nadchádzajúcej sezóne predstaví v českom tíme AMK Brno Curcuit Junior Team! Práve s podporou AMK Masarykovho okruhu v Brne bude náš jazdec bojovať o popredné miesta v mimoriadne prestížnych Medzinárodných majstrovstvách Nemecka v triede 125 cm3 s cieľom prebojovať sa do seriálu Majstrovstiev sveta cestných motocyklov v roku 2012.

Predstavitelia Automotoklubu Masarykův okruh, ktorého prezidentom je pán Karel Abraham, otec víťaza pretekov Majstrovstiev sveta v triede Moto2 vo Valencii, sa rozhodli podporovať mladých perspektívnych pretekárov a tento rok si vyhliadli práve nášho Jakuba.

V piatok a v sobotu 18. a 19. marca sa Jakub predstaví aj so svojím motocyklom Honda RS 125 R na výstave Motocykel 2011 v bratislavskej Inchebe, kde Vám bude mať k svojmu angažmán iste čo povedať. V prípade Vášho záujmu sa môžete s Jakubom stretnúť osobne, po oba dni bude od 11. hodiny v stánku spoločnosti Motomedia Agency s.r.o. v hale B1, stánok č. 15. Ak by ste sa chceli s Jakubom stretnúť v presne dohodnutom čase, zavolajte mi prosím na telefónne číslo 0905 444 198 a stretnutie Vám zariadim.

Touto cestou vás chceme srdečne pozvať na predstavenie nového slovenského motocyklového tímu SK Energy, ktorý sa v nadchádzajúcej sezóne predstaví vo Svetovom pohári cestných pretekov motocyklov v triede Superstock 1000 s 20-ročným slovenským pretekárom Tomášom Svitkom a motocyklom Ducati 1098 R.

Predstavenie tímu sa bude konať v piatok 18. marca o 13. hodine na výstavisku v bratislavskej Inchebe v stánku spoločnosti Ducati Slovakia v hale B1, stánok č. 18. Na vaše otázky budú radi odpovedať pretekár Tomáš Svitok a predstavitelia tímu SK Energy páni Luboš Gréč a Miroslav Svitok.

Tomáš potom o 14. hodine absolvuje autogramiádu v stánku Slovenskej motocyklovej federácie v hale B2, stánok č. 31. FIM Cup Superstock 1000 je najvyšším seriálom tejto triedy na svete a jazdí sa v rámci Majstrovstiev sveta Superbike. Pre tých najúspešnejších je vstupnou bránou práve do MS Superbikov alebo Superšportov.

Text: Richard Karnok

Pridané: 15.03.2011 Autor: Redakcie Zdieľať

Súvisiace články:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »