Anketa:
Pozvánka: MOTOCYKEL 2014 – EXPOZÍCIA SMF A „VEČER MAJSTROV SMF 2013“
ZdieľaťPridané: 12.03.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 8186 [Novinky - Pozvánka]
V dňoch 13.-16. marca 2014 sa v priestoroch výstavného a kongresového centra Incheba Bratislava uskutoční 14.medzinárodná výstava MOTOCYKEL 2013 a 11.ročník výstavy lodí BOAT SHOW a RYBÁRSTVO, POLĽOVNÍCTVO A VOĽNÝ ČAS.
![]() |
Slovenská motocyklová federácie ako tradičný účastník uvedenej výstava i v tomto roku bude prezentovať svoju činnosť a nastupujúci súťažný ročník 2014 v expozícii v hale B2, stánok č.31.
Súčasťou účasti SMF na výstave je i sprievodný program v rámci ktorého sa o.i. uskutoční v piatok 14.3.2014 o 14,00 hod. autogramiáda jazdcov cestných pretekov motocyklov Tomáša Svitka a Vladimíra Ružu. Už tradične sa na výstave predstavia i naši trialoví jazdci, ktorí majú ukážky svojej jazdeckej zručnosti na programe v piatok a v sobotu popoludní. V sobotu dopoludnia sa pred halou A predstaví agentúra Motosport Agency s ukážkami jazdci scootrov a Moto akadémia cestných pretekov motocyklov s mladými jazdcami Mini Moto.
![]() |
Piatkový večer 14.3.2014 bude opätovne na výstave patriť majstrom motocyklového športu SMF za rok 2013, ktorých dekorovanie uskutoční v rámci tzv. „VEČER MAJSTROV SMF 2013 „ . Tento rok sa celý večer nesie v duchu osláv 20.výročia založenia SMF.
Prehľad víťazov majstrovských disciplín a tried SMF za rok 2013:
Cestné preteky motocyklov
MM SR 125 SP | 1. | Čech Jaroslav |
2. | Petrovič Vladimír | |
3. | Janega Martin | |
MM SR Superstock 600 | 1. | Durdík Martin |
2. | Gyutai Adrian (H) | |
3. | Magda Attila (H) | |
MM SR Supersport | 1. | Jasenský Lukáš |
2. | Pelyhe György (H) | |
3. | Cabala Bartolomiej (PL) | |
MM SR Superstock 1000 | 1. | Fenyvesi Gábor (H) |
2. | Chomicz Jaroslaw (PL) | |
3. | Vígh György (H) | |
MM SR Superbike | 1. | Ruža Vladimír |
2. | Juhász David (H) | |
3. | Sárkány DezsŐ (H) |
Terénne preteky motocyklov ( motokros)
MM SR MX50 | 1. | Nikolas Marek |
2. | Pergel Bence (HUN) | |
3. | Nikolics Boldozsár (HUN) | |
MM SR MX65 | 1. | Harcsa Márk |
2. | Jakob Kristof (HUN) | |
3. | Černý Luděk (CZE) | |
MM SR MX85 | 1. | Repčák Pavol |
2. | Kohút Tomáš | |
3. | Antalič Jaroslav | |
MM SR MX Junior | 1. | Poláš Denis |
2. | Šikyňa Richard | |
3. | Novocký Michal | |
MM SR MX2 | 1. | Hruška Jakub |
2. | Popovicz Juraj | |
3. | Szolga Richard | |
MM SR MX3open | 1. | Čepelák Jiří (CZE) |
2. | Žerava Martin (CZE) | |
3. | Sukup Marek (CZE) | |
MM SR MX4 | 1. | Pipich Peter |
2. | Marenčák Jozef | |
3. | Kuna Zdenko |
SUPERMOTO
MM SR S1 - prestige | 1. | Ónodi Benjámin (HU) |
2. | Kecskeméti Márk (HU) | |
3. | Vermes Sándor (HU) | |
MM SR S2 - open | 1. | Knežovič Juraj |
2. | Mikulák Ján | |
3. | Dudás Attila (HU) |
Enduro a rally
MM SR E1 | 1. | Drevenák Michal |
2. | Rosina Lukáš | |
3. | Zboran Lukáš | |
MM SR E2 | 1. | Hostinský Thomas |
2. | Svitko Štefan | |
3. | Giertl Marek | |
MM SR E3 | 1. | Štrbek Jaroslav |
2. | Mačaj Miroslav | |
3. | Maringa Erik | |
MM SR Absolútne | 1. | Svitko Štefan |
2. | Hostinský Thomas | |
3. | Štrbek Jaroslav | |
MM SR Junior | 1. | Hostinský Thomas |
2. | Juríček Jakub | |
3. | Drevenák Michal | |
MM SR Kadet | 1. | Račko Denis |
2. | Giertl Ján | |
3. | Cigánek Róbert | |
MM SR Dorast | 1. | Strapec Ján |
2. | Giertl Martin | |
3. | Švantner Július | |
MM SR Veterán | 1. | Marenčák Jozef |
2. | Kovář Květoslav | |
3. | Čipka Dušan |
TRIAL
Kategória A | 1. | Vranák Peter |
2. | Kothay Vladimír | |
3. | Svoboda Jiří | |
Kategória B | 1. | Sordyl Šimon |
2. | Kuchta Jakub | |
3. | Roštejnský Petr | |
Kategória C | 1. | Kollár Milan |
2. | Dedina Ivan | |
3. | Mikuš Daniel |
PLOCHÁ DRÁHA
MM SR PD | 1. | Málek Martin (CZ) |
2. | Mitko Michal (PL) | |
3. | Gavenda Martin |
MOTOTURISTIKA
Muži - jazdci | 1. | Durec Pavol |
2. | JUDr. Božek Albín | |
3. | Dr. Krasnai Peter |
VINTAGE
MM SR vintage - A1 | 1. | Kročka Marian |
2. | Seidl Frank (GER) | |
3. | Juriš Robert | |
MM SR vintage - A2 | 1. | Ráček Jaroslav (CZE) |
2. | Kamenár Ľubomír | |
3. | Vacula Štefan | |
MM SR vintage - B | 1. | Lux Rostislav (CZE) |
2. | Čížek Jan (CZE) | |
3. | Málek Ladislav (CZE) | |
MM SR vintage - C | 1. | Pátek Vavřín (CZE) |
2. | Fürböck Johann (AUT) | |
3. | Medek Miroslav (CZE) | |
MM SR vintage - D | 1. | Pátek Vavřín (CZE) |
2. | Pavel Tomáš (CZE) | |
3. | Tarhanič Marian | |
MM SR vintage - Sidecar | 1. | Zatloukal Jaroslav (CZE), Exner Jan (CZE) |
2. | Pavel Tomáš (CZE), Rozeneková Kateřina (CZE) | |
3. | Bilý Richard (CZE), Vorel Milan (CZE) | |
MM SR vintage - O paráda | 1. | Diviak Martin |
2. | Medek Miroslav (CZE) | |
3. | Juriš Robert | |
Vintage - Ducati Cup | 1. | Pavel Tomáš (CZE) |
2. | Horák Milan | |
3. | Krajčovič Vincent |
Tešíme sa na Vašu návštevu !
Pridané: 12.03.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka na výstavu Motocykel 2013 - Prichádza jar, vytiahnite dvojkolesové tátoše a kožené bundy! - Redakcia
- Pozvánka: Výstava Motocykel 2014 - Inchebu obsadia silné motorky - Redakcia
- Pozvánka: Adrenalínové kúsky na výstave Motocykel 2015 - Glóbus smrti - Redakcia
- Pozvánka do stánku Motoride.sk na výstave Motocykel 2013 v Inchebe - Awia
- Pozvánka: O pár dní štartuje motocyklová sezóna - výstava Motocykel 2012 v Bratislavskej Inchebe - Redakcia
- Pozvánka: Výstavy, ktoré majú drive – Motocykel a Boat Show 2018 - Redakcia
- Zajtra máte poslednú možnosť navštíviť výstavu Motocykel / Boat Show 2015 v Bratislave - Redakcia
- Pozvánka: Výstava Motocykel 2016 - Raj motorkárov v Inchebe - Redakcia
- Výsledky ankety Bike roka 2013 a Motoshop roka 2012 - Redakcia
- Pozvánka na výstavu Motocykel 2012 - Program a sprievodné akcie - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!