ISSN 1336-6491 | Online: 2090 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: MOTOCYKEL 2014 – EXPOZÍCIA SMF A „VEČER MAJSTROV SMF 2013“

 Zdieľať

Pridané: 12.03.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 8186 [Novinky - Pozvánka]

V dňoch 13.-16. marca 2014 sa v priestoroch výstavného a kongresového centra Incheba Bratislava uskutoční 14.medzinárodná výstava MOTOCYKEL 2013 a 11.ročník výstavy lodí BOAT SHOW a RYBÁRSTVO, POLĽOVNÍCTVO A VOĽNÝ ČAS.

Slovenská motocyklová federácie ako tradičný účastník uvedenej výstava i v tomto roku bude prezentovať svoju činnosť a nastupujúci súťažný ročník 2014 v expozícii v hale B2, stánok č.31.

Súčasťou účasti SMF na výstave je i sprievodný program v rámci ktorého sa o.i. uskutoční v piatok 14.3.2014 o 14,00 hod. autogramiáda jazdcov cestných pretekov motocyklov Tomáša Svitka a Vladimíra Ružu. Už tradične sa na výstave predstavia i naši trialoví jazdci, ktorí majú ukážky svojej jazdeckej zručnosti na programe v piatok a v sobotu popoludní. V sobotu dopoludnia sa pred halou A predstaví agentúra Motosport Agency s ukážkami jazdci scootrov a Moto akadémia cestných pretekov motocyklov s mladými jazdcami Mini Moto.

Piatkový večer 14.3.2014 bude opätovne na výstave patriť majstrom motocyklového športu SMF za rok 2013, ktorých dekorovanie uskutoční v rámci tzv. „VEČER MAJSTROV SMF 2013 „ . Tento rok sa celý večer nesie v duchu osláv 20.výročia založenia SMF.

Prehľad víťazov majstrovských disciplín a tried SMF za rok 2013:

Cestné preteky motocyklov

MM SR 125 SP1.Čech Jaroslav
2.Petrovič Vladimír
3.Janega Martin
MM SR Superstock 6001.Durdík Martin
2.Gyutai Adrian (H)
3.Magda Attila (H)
MM SR Supersport 1.Jasenský Lukáš
2.Pelyhe György (H)
3.Cabala Bartolomiej (PL)
MM SR Superstock 10001.Fenyvesi Gábor (H)
2.Chomicz Jaroslaw (PL)
3.Vígh György (H)
MM SR Superbike1.Ruža Vladimír
2.Juhász David (H)
3.Sárkány DezsŐ (H)

Terénne preteky motocyklov ( motokros)

MM SR MX501.Nikolas Marek
2.Pergel Bence (HUN)
3.Nikolics Boldozsár (HUN)
MM SR MX651.Harcsa Márk
2.Jakob Kristof (HUN)
3.Černý Luděk (CZE)
MM SR MX851.Repčák Pavol
2.Kohút Tomáš
3.Antalič Jaroslav
MM SR MX Junior1.Poláš Denis
2.Šikyňa Richard
3.Novocký Michal
MM SR MX21.Hruška Jakub
2.Popovicz Juraj
3.Szolga Richard
MM SR MX3open1.Čepelák Jiří (CZE)
2.Žerava Martin (CZE)
3.Sukup Marek (CZE)
MM SR MX41.Pipich Peter
2.Marenčák Jozef
3.Kuna Zdenko

SUPERMOTO

MM SR S1 - prestige1.Ónodi Benjámin (HU)
2.Kecskeméti Márk (HU)
3.Vermes Sándor (HU)
MM SR S2 - open1.Knežovič Juraj
2.Mikulák Ján
3.Dudás Attila (HU)

Enduro a rally

MM SR E11.Drevenák Michal
2.Rosina Lukáš
3.Zboran Lukáš
MM SR E21.Hostinský Thomas
2.Svitko Štefan
3.Giertl Marek
MM SR E31.Štrbek Jaroslav
2.Mačaj Miroslav
3.Maringa Erik
MM SR Absolútne1.Svitko Štefan
2.Hostinský Thomas
3.Štrbek Jaroslav
MM SR Junior1.Hostinský Thomas
2.Juríček Jakub
3.Drevenák Michal
MM SR Kadet1.Račko Denis
2.Giertl Ján
3.Cigánek Róbert
MM SR Dorast1.Strapec Ján
2.Giertl Martin
3.Švantner Július
MM SR Veterán1.Marenčák Jozef
2.Kovář Květoslav
3.Čipka Dušan

TRIAL

Kategória A1.Vranák Peter
2.Kothay Vladimír
3.Svoboda Jiří
Kategória B1.Sordyl Šimon
2.Kuchta Jakub
3.Roštejnský Petr
Kategória C1.Kollár Milan
2.Dedina Ivan
3.Mikuš Daniel

PLOCHÁ DRÁHA

MM SR PD1.Málek Martin (CZ)
2.Mitko Michal (PL)
3.Gavenda Martin

MOTOTURISTIKA

Muži - jazdci1.Durec Pavol
2.JUDr. Božek Albín
3.Dr. Krasnai Peter

VINTAGE

MM SR vintage - A11.Kročka Marian
2.Seidl Frank (GER)
3.Juriš Robert
MM SR vintage - A21.Ráček Jaroslav (CZE)
2.Kamenár Ľubomír
3.Vacula Štefan
MM SR vintage - B1.Lux Rostislav (CZE)
2.Čížek Jan (CZE)
3.Málek Ladislav (CZE)
MM SR vintage - C1.Pátek Vavřín (CZE)
2.Fürböck Johann (AUT)
3.Medek Miroslav (CZE)
MM SR vintage - D1.Pátek Vavřín (CZE)
2.Pavel Tomáš (CZE)
3.Tarhanič Marian
MM SR vintage - Sidecar1.Zatloukal Jaroslav (CZE), Exner Jan (CZE)
2.Pavel Tomáš (CZE), Rozeneková Kateřina (CZE)
3.Bilý Richard (CZE), Vorel Milan (CZE)
MM SR vintage - O paráda1.Diviak Martin
2.Medek Miroslav (CZE)
3.Juriš Robert
Vintage - Ducati Cup1.Pavel Tomáš (CZE)
2.Horák Milan
3.Krajčovič Vincent

Tešíme sa na Vašu návštevu !

Pridané: 12.03.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »