Anketa:
Jazdci Bily Racing Tímu sa predstavia na výstave Motocykel 2011 v Bratislave
ZdieľaťPridané: 15.03.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4801 [Šport - Cestné Motocykle]
Štvrtok 17.3., piatok 18.3. a sobotu 19.3. strávia jazdci BRT Jaroslav Černý a Martin Durdík na výstave motocyklov a príslušenstva „ Motocykel 2011“.
V úvodných dňoch budete môcť chalanov stretnúť na výstave v stánkoch Sveta Motocyklov a SMF. V piatok od 19tej hodiny sa v priestoroch výstaviska bude konať „Večer Majstrov SMF“, vyhodnotenie Majstrov Slovenska za rok 2010.
![]() |
Tím Bily racing má dvojnásobný dôvod na radosť. Tímoví jazdci získali dve najvyššie ocenenia v šesťstovkových triedach. Černý získal tituly Majstra Slovenska v supersportoch i v stockoch a Durdík tituly vicemajstra.
V priebehu výstavy budete môcť jazdcov BRT zastihnúť i v priestoroch stánku firmy Paolo Airoh Slovakia, kde bude vystavený i Černého nový pretekársky motocykel na sezónu 2011.
![]() |
V sobotu od 10tej hodiny si s Jarom i Martinom budete môcť pohovoriť v stánku Motoridu kde prebehne interview a uskutoční sa predávanie nového modelu kombinézy v dizajne 2011 Jarovi Černému, zástupcami spoločnosti PSI – HUBÍK. Taktiež si prevezme nové helmy od spoločnosti Paolo Airoh Slovakia a obutie od firmy MOTOPALIČ.
![]() |
Na obed ale chlapci už budú baliť a ich cesta povedie do Španielska. Nasledujúce štyri dni strávi náš tím na testoch v Albacete a vo Valencii. Momentálne Černý s Durdíkom pracujú na fyzickej príprave pod vedením trénera Richarda Riedla z AZ fitnes, medailistu z MS a úspešného reprezentanta SR v kulturistike.
![]() |
Tomáš Motyčka, BRT
Pridané: 15.03.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Jazdci Bily Racing tímu pokračovali v predsezónnych testoch - Redakcia
- Jakub Jantulík a Tomáš Svitok sa predstavia na výstave Motocykel 2011 - Redakcie
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2011 v Bratislave vypukla - Awia
- Nové motocykle pre Jara Černého a Bily Racing Tím. - Redakcia
- Jaroslav Černý a Martin Durdík z Bily Racing Teamu po prvých pretekoch sezóny 2011 - Redakcia
- Bily Racing tím priviezol z Rieky tri druhé miesta zásluhou Jaroslava Černého a Tomáša Mikšovského - Redakcia
- Martin Durdík z Bily Racing tímu bojoval o ďalšie body do Alpe Adrie a MSR na okruhu v Brne - Redakcia
- Video: Jaro Černý ukončil pretekársku sezónu na ME v Albacete - Redakcia
- Pozvánka na výstavu Motocykel 2013 - Prichádza jar, vytiahnite dvojkolesové tátoše a kožené bundy! - Redakcia
- Report: výstava Motocykel 2022 a Customs of Slovakia - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!