Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4734 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26369
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15909)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10460)
Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Cesta okolo Česko-Slovenska (13-19.júl 2003) 2/6

 Zdieľať

Pridané: 04.08.2003 Autor: feci
Čitatelia: 16308 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

14.7.2003
Košice – Slanec – Slovenské Nové Mesto - Čierna nad Tisou – Nová Sedlica – Medzilaborce – Bardejov – Javorina – Nowy Targ – Oravská priehrada (682 km)

Vyrazil som asi 8:15. V kempingu v tom čase nebol otvorený žiadny bufet, tak som sa zastavil na najbližšej benzínke a tam som sa naraňajkoval. Vyrazil som smerom na Slanecké vrchy. Je tam celkom pekné prostredie. Bolo vyjasnené a dúfal som že to vydrží celý deň.

 Slanec
Slanec

Za Slovenským Novým Mestom sa zhoršila kvalita ciest a aj som trochu poblúdil. V Malých Trakanoch nebolo čo fotiť, ale za Čiernou nad Tisou bola cesta ktorá končila iba závorou a iba tabule upozorňovali na štátnu hranicu.

 Dúbrava
Dúbrava

Pokračoval som smerom na Veľké Kapušany. Až niekde za Kapušanmi skončili tabule s maďarskými názvami dedín. V smere na Ubľu začali prvé kopce a aj sa zväčšila oblačnosť.

 Kostol v Novej Sedlici
Kostol v Novej Sedlici

Z Uble som sa chcel dostať na Ulič, ale nikde som nenašiel odbočku. Pokračoval som po nejakej strašidelnej ceste a dostal som sa do Stakčína (cesta ktorá je na mape tam nebola a išiel som cez Klenovú a Kalnú Roztoku). Do Novej Sedlice som prechádzal okolo vodnej nádrže Starina.

Od Sniny až po Krajnú Poľanu boli cesty v naozaj zlom stave. Vždy som sa tešil, keď som videl, že vchádzam na hlavnú cestu. Ale po pár sto metroch sa kvalita cesty znovu zhoršila.

Rusínske tabule skončili niekde pri Ľubotíne. Pri Starej Ľubovni už bolo kvalitne napršané, tak som sa radšej prezliekol ,aby ma niekde nezaskočil dážď. Vysoké Tatry boli v mrakoch a z Poľskej strany to vyzeralo o niečo lepšie. Pokračoval som smerom na hraničný prechod Javorina. V dedine Bušovce som odbočil smerom na Lendak. Tak rozbitú ,cestu aká tam bola, som ešte nevidel. Cesta bola úzka tak pre jedno auto a boli tam kvalitné jamy (stála v nich voda takže som nevidel aké sú hlboké). Ako som sa tak tým jamám vyhýbal, jednu som trafil. Odhadujem, že mala hĺbku asi 25 cm. Bol to asi taký pocit, ako keby mi niekto šplechol do ksichtu kýbel vody. Mokrý som bol až za ušami ,ale našťastie som išiel veľmi pomaly, takže sa motorke ani mne nič nestalo. Ďalší bonus bola dedina Výborná. Toľko cigánskych detí, čo sa tam neviem odkiaľ zobralo, som ešte nevidel. Doteraz som sa stretol iba s tým, že stávali pri ceste a sem tam niektoré zamávalo, ale tu som ich ledva stíhal obchádzať. Našťastie som sa tam ani nevysypal, ani sa mi tam nepokazila motorka. To som už vlasne bol vo Vysokých Tatrách. Na Javorine okrem kamiónov nebol nikto, takže pasová kontrola trvala krátko. Pokračoval som smerom na Nowy Targ. Bolo zamračené, pomaly sa stmievalo a Tatry nebolo vôbec vidno. Bola to škoda, chcel som ich vidieť aj z druhej strany. Na poľskej strane je oveľa viac penziónov a reštaurácií ako na slovenskej strane Tatier. Do Noweho Targu som prišiel až za tmy a jediné nad čím som rozmýšľal, bolo aby som nezablúdil. Ďalej som pokračoval na Czarny Dunajec a Jablonku. Odtiaľto už bolo na hranice iba kúsok. A tie som prekročil o 22:00. V Trstenej som natankoval a dal som si krátku pauzu. Na Oravskú priehradu som dorazil približne o 22:30, stan sa mi už veľmi rozkladať nechcelo a cena za 2 miestnu chatku bola 300 sk na noc, čo sa mi zdalo celkom prijateľné. Prekvapenie ma čakalo, keď som sa ubytoval a chcel som si ísť kúpiť niečo na pitie. Všetky bufety boli zatvorené !!! Nech žijú slovenské kempingy !!! Ešte šťastie, že som si jedlo kúpil na benzínke a mal som so sebou asi 2 deci minerálky. Tak a po dnešných 682 km som mal toho akurát dosť.

< >

Pridané: 04.08.2003 Autor: feci Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria