ISSN 1336-6491 | Online: 2510 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12188)
Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych...

 Zdieľať

Pridané: 23.04.2002 Autor: feci
Čitatelia: 6106 [Šport - MotoGP]

Najlepšie sa štart podaril Rossimu, ktorý odštartoval až prekvapivo dobre a držal sa na prvom mieste.
Naopak dosť veľkú smolu mal Max Biaggi, ktorému sa túto sezónu nejak nedarí. Po štarte sa prepadol...

 Rossi
Rossi
na 13. miesto. Po štarte vyzerala prvá šestka takto: 1. Rossi, 2. Ukawa, 3. Capirossi, 4. McCoy, 5. Gibernau, 6. Roberts. Loris Capirossi sa nestále približoval k Rossimu aj napriek tomu, že jazdil na dvojtakte a zdalo sa, že mu tento okruh sedí. Katoh sa v kráľovskej kubatúre celkom rozbehol, keď sa mu celkom darilo aj túto veľkú cenu, jazdil okolo šiesteho miesta. Naopak asi najväčším sklamaním pre svojich fanúšikov je Max Biaggi, ktorý svojimy výkonmi v úvode sezóny nejak neohuroval. V 15. kole bol prvý Rossi, druhý Ukawa, 3. Capirossi, 4. Checa a za ním McCoy a Katoh. V 16. kole zajazdil Rossi najrýchlejší čas, čo bol zároveň nový traťový rekord. Ukawa neustále jazdil za Rossim a zdalo sa, že kvôly týmovej stratégii ho nemôže predbehnúť. No v 19. kole sa ale Ukawa dostáva na prvé miesto a z manévru, akým Rossi uhol Ukawovi, sa zdalo, že ho púšťa. V 20. kole spravil zas nový traťový rekord Ukawa.

 Ukawa
Ukawa

7 kôl pred koncom prebiehali na špici neustále súboje a Rossi sa pokúšal ukázať v čom je jeho sila. Na štvrtého Checu sa dotiahli Katoh a Jacque a pokúšali sa znervózniť jazdca pred sebou. 3 a pol kola pred koncom sa Rossi dostáva pred Ukawu. V 27. kole vypadol po ťažkom páde Alex Barros. Pol kola pred koncom dostal Rossi dost nepríjemný dvojitý šmyk, ktorý sa mu síce podarilo zvládnuť bez pádu, no stratil ideálnu stopu, v ktorej na túto chybu už čakal Ukawa. Rossi sa síce ešte pokúsil riskantným dobrzdením v jednej z posledných zákrut získať prvenstvo, no Ukawa mu tento manéver prekukol a dostal sa vzápätí pred neho.

Výsledková listina:

1. Tohru Ukawa Honda 44:39,467
2. Valentino Rossi Honda 44:40,399
3. Loris Capirossi Honda 44:47,726
4. Daijiro Katoh Honda 45:06,429
5. Carlos Checa Yamaha 45:06,694
6. Olivier Jacque Yamaha 45:07,356
7. Norick Abe Yamaha 45:09,682
8. Shinya Nakano Yamaha 45:10,248
9. Max Biaggi Yamaha 45:23,263
10. Garry McCoy Yamaha 45:24,968
11. Jurgen vd Goorbergh Honda 45:46,405
12. Tetsuya Harada Honda 45:59,027
13. Pere Riba Yamaha 45:59,324
14. John Hopkins Yamaha 46:10,986
15. Regis Laconi Aprilia 46:12,192
16. Sete Gibernau Suzuki +1 kolo

Pridané: 23.04.2002 Autor: feci Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »