Anketa:
Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách
ZdieľaťPridané: 08.04.2002 Autor: feci
Čitatelia: 7813 [Šport - GP 125]
V daždivom počasí si v piatkovej kvalifikácii vybojoval pole-position Manuel Poggiali. Rodák
zo San Marina predvádzal opatrnú a rýchlu jazdu, no ani tá mu nakoniec nestačila na nedeľné
pretky...
![]() |
Arnaud Vincent |
![]() |
Lucio Cecchinello, Fonsi Nieto, Daniel Pedrosa |
V sobotňajšej kvalifikácii sa najlepšie darilo Danielovi Pedrosovi, ktorý si potvrdil svoju vôbec prvú pole-position časom 2m.13.957s pred svojím týmovým kolegom Pablom Nietom a talianom Luciom Cecchinellom. Smolu mal tentokrát Manuel Poggialli a znova aj Youichi Ui tento Japonec, ktorý minulý rok viedol 43% všetkých veľkých cien musel kvôly poruche použiť aj svoju náhradnú motorku. Dobré čas zajazdil aj talian Stefano Bianco, ktorý sa chvíľu držal v prvej štyrke, no nedokázal ho zlepšovať a tak sa prepadol hlbšie do štartového poľa. Nakoniec si najlepšie pozície pre nedeľnajší pretek vybojovali: 1. rad Pedrosa, Nieto, Cecchinello a Borsoi a za nimi v druhom rade štartovali Masao Azuma, Bianco, Poggiali a Steve Jenkner. Nedeľňajšie preteky dopadli nasledovne:
![]() |
Manuel Poggiali, Chaz Davies |
1. Arnaud Vincent WWC 0000
2. Mirko Giansanti CE BA Corse +01.166
3. Manuel Poggiali Gilera +02.558
4. Noboru Ueda Aprilia +03.479
5. Simone Sanna MS Eros Ramazzotti Racing +10.188
6. Shuhei Aoyama Wildcard +23.056
7. Angel Rodriguez Aprilia +23"653
8. Daniel Pedrosa Honda +33"488
9. Lucio Cecchinello Aprilia +34"285
10. Gino Borsoi Aprilia +47"304
11. Stefano Perugini Racing Service +1 kolo
12. Klaus Nöhles Pev-Spalt-Moto ADAC Sachsen +1 kolo
13. Joan Olive Honda +1 kolo
14. Alex Baldolini Aprilia +1 kolo
15. Steve Jenkner Aprilia +1 kolo
Pridané: 08.04.2002 Autor: feci Zdieľať
Súvisiace články:
- GP Pacifiku - 125ky - Youichi Ui získal výťazstvo na domácej pôde - feci
- Francúz Vincent víťazom do 125 ccm - sita
- Víťazom VC Katalánska v triede do 125 cc Poggiali - sita
- 125-tky na GP Catalunia - Awia
- Poggiali víťazom GP Austrálie do 125 cc - sita
- Víťazom triedy do 125 cc na VC Španielska Cecchinello - sita
- Qantas Australian 125cc Grand Prix - Štvrté výťazstvo talentovaného japonca... - feci
- Eliasovo druhé víťaztvo v GP, Brno 26.8.2001 - Awia
- Poggiali vyhral šialený závod 125-tiek - Feci
- Cinzano Motorrad Grand Prix Deutschland - 125-ky - feci
Ďalšie články tohto autora:
- Kúsok leta uprostred zimy
- Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne
- Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý
- Africa's GP : Melandri dosiahol to, o čom už dlho sníval...
- Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych...
- Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka
- Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci
- Keďže si strážcovia zákona opäť zmysleli zmeniť pokuty, tak prinášame:
- Norton Nemesis - Poetické meno pre ešte poetickejšiu "mašinu"
- Videli ste už dvojkolesovú krásku do ktorej možte kľudne natankovať aj letecký benzín?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!