Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2537 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12188)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách

 Zdieľať

Pridané: 08.04.2002 Autor: feci
Čitatelia: 7813 [Šport - GP 125]

V daždivom počasí si v piatkovej kvalifikácii vybojoval pole-position Manuel Poggiali. Rodák
zo San Marina predvádzal opatrnú a rýchlu jazdu, no ani tá mu nakoniec nestačila na nedeľné
pretky...

 Arnaud Vincent
Arnaud Vincent
V piatok sa celkom dobre darilo aj Španielovi Danielovi Pedrosovi, ktorý však neskôr o svoje umiestnenie na štarte musel tvrdo bojovať. 19- ročný Poggiali bol veľkým prekvapením v jeho druhej sezóne minulý rok, keď ho dosť často porovnávali z inými mladými zázrakmi akími sú Marco Melandriči Valentino Rossi. V predu sa dokonca po piatkovej kvalifikácii usadil aj Čech na Aprilii Jaroslav Huleš. Dokonca posunul Francúza Arnauda Vincenta na piate miesto. Lucio Cecchinello, Masao Azuma a Nobi Ueda uzatvárali druhý rad. Ak Huleš prekvapil svojich praiznivcov, Youichi Ui tých svojich určite sklamal, keď tento veterán získal iba 10. miesto.

 Lucio Cecchinello, Fonsi Nieto, Daniel Pedrosa
Lucio Cecchinello, Fonsi Nieto, Daniel Pedrosa

V sobotňajšej kvalifikácii sa najlepšie darilo Danielovi Pedrosovi, ktorý si potvrdil svoju vôbec prvú pole-position časom 2m.13.957s pred svojím týmovým kolegom Pablom Nietom a talianom Luciom Cecchinellom. Smolu mal tentokrát Manuel Poggialli a znova aj Youichi Ui tento Japonec, ktorý minulý rok viedol 43% všetkých veľkých cien musel kvôly poruche použiť aj svoju náhradnú motorku. Dobré čas zajazdil aj talian Stefano Bianco, ktorý sa chvíľu držal v prvej štyrke, no nedokázal ho zlepšovať a tak sa prepadol hlbšie do štartového poľa. Nakoniec si najlepšie pozície pre nedeľnajší pretek vybojovali: 1. rad Pedrosa, Nieto, Cecchinello a Borsoi a za nimi v druhom rade štartovali Masao Azuma, Bianco, Poggiali a Steve Jenkner. Nedeľňajšie preteky dopadli nasledovne:

 Manuel Poggiali, Chaz Davies
Manuel Poggiali, Chaz Davies

Výsledková listina:
1. Arnaud Vincent WWC 0000
2. Mirko Giansanti CE BA Corse +01.166
3. Manuel Poggiali Gilera +02.558
4. Noboru Ueda Aprilia +03.479
5. Simone Sanna MS Eros Ramazzotti Racing +10.188
6. Shuhei Aoyama Wildcard +23.056
7. Angel Rodriguez Aprilia +23"653
8. Daniel Pedrosa Honda +33"488
9. Lucio Cecchinello Aprilia +34"285
10. Gino Borsoi Aprilia +47"304
11. Stefano Perugini Racing Service +1 kolo
12. Klaus Nöhles Pev-Spalt-Moto ADAC Sachsen +1 kolo
13. Joan Olive Honda +1 kolo
14. Alex Baldolini Aprilia +1 kolo
15. Steve Jenkner Aprilia +1 kolo

Pridané: 08.04.2002 Autor: feci Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »