Anketa:
Norton Nemesis - Poetické meno pre ešte poetickejšiu "mašinu"
ZdieľaťPridané: 13.12.2001 Autor: feci
Čitatelia: 14330 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Neviem prečo, ale dosť ma zaujali také stroje, ktoré sú akoby na okraji. Človek nevie, či sú
to prototypy, či "normálne" dostupný "tovar". V každom prípade človeka možno poteší pohľad na
niečo, čo si možno kúpi v budúcom živote, keď sa narodí ako dieťa sultána.
tak tu je v inej farebnej variácii |
Informácie o tomto motocykle sa dosť ťažko zháňajú takže len dosť stroho opíšem najzákladnejšie veci, ktoré sa mi podarilo nájsť. Niekde som čítal, že vraj Nemesis je "The Most Powerfull motorcycle availaible by humankind" (Najrýchlejší motocykel, aký kedy ľudstvo malo). Tak čo k tomu dodať? Asi len toľko, že každý výrobca motoriek má asi svoj najrýchlejší stroj a ten si chváli.
Táto osemvalcová 1500-vka dokáže v pohode nabrať rýchlosť nad 200 míľ za hodinu (320 km/h). Všetky časti na Nemesis-e, okrem pár výnimiek boli špeciálne navrhnuté a vyrobené pre tento model. Samozrejme všetky zodpovedali najnovším štandardom a normám pre supermoderné motocykle dneška. Norton hľadí do budúcnosti s rovnakým rešpektom ako sa stavia k prítomnosti. Preto nasledujúcich rokoch bude Nemesis dostupný aj s tzv. Push Button Shifting - Preradovanie rýchlosti pomocou tlačidiel (Ako v formuli 1), delej v úprave so zadnou kamerou, ktorá by mala nahradíť spätné zrkadlá, alebo so systémom aktívneho pruženia, ktorý bude napojený na počítač riadiaci motor a vstrekovanie, takže budú pracovať ako jeden celok. To by malo zabezpečiť maximalizáciu sily pri akcelerácii a kontrolu v zákrutách a pri veľkých rýchlostiach.
Špecifikácie motora:
Objem: 1497cc
Počet válcov: 8 v usporiadaní do V
Výkon: 235 k pri 12000 otáčkach
Krútiaci moment: 154 Nm pri 9000 otáčkach
Ventily: 4 na válec
Mazanie: suchá olejová vaňa.
Chladenie: kvapalinové, dve vodné pumpy
Vstrekovanie paliva: MBE Kompletný elektronický manažment motora.
Prevodovka: 6 rýchlostí
Špecifikácia podvozku:
Rám: vysoko odolná kremíkovo-hliníková zliatina
Predné brzdy: dva kotúče z hliníkovej zliatiny o priemere 360 mm
Zadné brzdy: jeden kotúč z hliníkovej zliatiny o priemere 232 mm
Predné koleso: 3.5"x17", kremíkovo-hliníková zliatina
Zadné koleso: 6"x17", kremíkovo-hliníková zliatina
Predná pneumatika: 120/60 ZR 17
Zadná pneumatika: 200/50 ZR 17
Hmotnosť: 217 kg
Kapotáže: uhlíkový kompozit
Poznámka: Kedže má Norton finančné problémy, takže sa nevie, kedy nové modely uzrú svetlo sveta a či ho vôbec niekedy uzrú.
Pridané: 13.12.2001 Autor: feci Zdieľať
Súvisiace články:
- Moje meno je Tmax, Yamaha Tmax. - kaktus02
- 2002 Ducati Multistrada - Awia
- Honda VARADERO 1000 model 2003 - jjaro
- YAMAHA XJ 900 - XJ900
Ďalšie články tohto autora:
- Kúsok leta uprostred zimy
- Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne
- Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý
- Africa's GP : Melandri dosiahol to, o čom už dlho sníval...
- Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych...
- Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka
- Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci
- Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách
- Keďže si strážcovia zákona opäť zmysleli zmeniť pokuty, tak prinášame:
- Videli ste už dvojkolesovú krásku do ktorej možte kľudne natankovať aj letecký benzín?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!