Anketa:
Norton Nemesis - Poetické meno pre ešte poetickejšiu "mašinu"
ZdieľaťPridané: 13.12.2001 Autor: feci
Čitatelia: 14518 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Neviem prečo, ale dosť ma zaujali také stroje, ktoré sú akoby na okraji. Človek nevie, či sú
to prototypy, či "normálne" dostupný "tovar". V každom prípade človeka možno poteší pohľad na
niečo, čo si možno kúpi v budúcom živote, keď sa narodí ako dieťa sultána.
![]() |
tak tu je v inej farebnej variácii |
Informácie o tomto motocykle sa dosť ťažko zháňajú takže len dosť stroho opíšem najzákladnejšie veci, ktoré sa mi podarilo nájsť. Niekde som čítal, že vraj Nemesis je "The Most Powerfull motorcycle availaible by humankind" (Najrýchlejší motocykel, aký kedy ľudstvo malo). Tak čo k tomu dodať? Asi len toľko, že každý výrobca motoriek má asi svoj najrýchlejší stroj a ten si chváli.
Táto osemvalcová 1500-vka dokáže v pohode nabrať rýchlosť nad 200 míľ za hodinu (320 km/h). Všetky časti na Nemesis-e, okrem pár výnimiek boli špeciálne navrhnuté a vyrobené pre tento model. Samozrejme všetky zodpovedali najnovším štandardom a normám pre supermoderné motocykle dneška. Norton hľadí do budúcnosti s rovnakým rešpektom ako sa stavia k prítomnosti. Preto nasledujúcich rokoch bude Nemesis dostupný aj s tzv. Push Button Shifting - Preradovanie rýchlosti pomocou tlačidiel (Ako v formuli 1), delej v úprave so zadnou kamerou, ktorá by mala nahradíť spätné zrkadlá, alebo so systémom aktívneho pruženia, ktorý bude napojený na počítač riadiaci motor a vstrekovanie, takže budú pracovať ako jeden celok. To by malo zabezpečiť maximalizáciu sily pri akcelerácii a kontrolu v zákrutách a pri veľkých rýchlostiach.
Špecifikácie motora:
Objem: 1497cc
Počet válcov: 8 v usporiadaní do V
Výkon: 235 k pri 12000 otáčkach
Krútiaci moment: 154 Nm pri 9000 otáčkach
Ventily: 4 na válec
Mazanie: suchá olejová vaňa.
Chladenie: kvapalinové, dve vodné pumpy
Vstrekovanie paliva: MBE Kompletný elektronický manažment motora.
Prevodovka: 6 rýchlostí
![]() |
Špecifikácia podvozku:
Rám: vysoko odolná kremíkovo-hliníková zliatina
Predné brzdy: dva kotúče z hliníkovej zliatiny o priemere 360 mm
Zadné brzdy: jeden kotúč z hliníkovej zliatiny o priemere 232 mm
Predné koleso: 3.5"x17", kremíkovo-hliníková zliatina
Zadné koleso: 6"x17", kremíkovo-hliníková zliatina
Predná pneumatika: 120/60 ZR 17
Zadná pneumatika: 200/50 ZR 17
Hmotnosť: 217 kg
Kapotáže: uhlíkový kompozit
Poznámka: Kedže má Norton finančné problémy, takže sa nevie, kedy nové modely uzrú svetlo sveta a či ho vôbec niekedy uzrú.
Pridané: 13.12.2001 Autor: feci Zdieľať
Súvisiace články:
- Moje meno je Tmax, Yamaha Tmax. - kaktus02
- 2002 Ducati Multistrada - Awia
- Honda VARADERO 1000 model 2003 - jjaro
- YAMAHA XJ 900 - XJ900
Ďalšie články tohto autora:
- Kúsok leta uprostred zimy
- Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne
- Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý
- Africa's GP : Melandri dosiahol to, o čom už dlho sníval...
- Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych...
- Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka
- Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci
- Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách
- Keďže si strážcovia zákona opäť zmysleli zmeniť pokuty, tak prinášame:
- Videli ste už dvojkolesovú krásku do ktorej možte kľudne natankovať aj letecký benzín?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!