Anketa:
Jantulík na Lausitzringu sedemnásty
ZdieľaťPridané: 04.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1402 [Šport - Cestné Motocykle]
Seriál Medzinárodných majstrovstiev Nemecka cestných motocyklov zahájili cez víkend na okruhu Lausitzring. V triede 125 cm3 sa po prvýkrát v českom tíme AMK Brno Circuit Junior Team predstavil 16-ročný slovenský pretekár Jakub Jantulík.
Jakub sa po dvoch rokoch vrátil za riadidlá motocykla Honda a po predsezónnych testoch, ktoré absolvoval takisto na Lausitzringu, dúfal, že sa mu priamo na prvom podujatí podarí uspieť čo najlepšie, veď pred dvomi rokmi tu obsadil druhé miesto za vtedajším obhajcom titulu. V piatok počas voľných tréningov zrýchľoval, no v treťom tréningu doplatil na chybu súpera, ktorý ho zozadu doslova zostretil a po páde sa už pokračovať nedalo. Na rozdiel od motocykla sa však Jakubovi našťastie nič nestalo, a tak mohol v sobotu nastúpiť do dvoch kvalifikácií. Tam sa mu však nedarilo, v prvej obsadil 20. miesto, v druhej sa aj napriek zlepšeniu času o jedno miesto prepadol.
![]() |
V nedeľu sa po štarte pretekov začal prebíjať cez svojich súperov dopredu, ale dopúšťal sa chýb, čo nakoniec znamenalo až sedemnáste miesto v cieli.
Jakub Jantulík: "Bola to katastrofa a moje najhoršie preteky v kariére. Urobil som niekoľko chýb, no nielen v pretekoch sa mi nedarilo, už v tréningoch bolo jasné, že niečo nie je v poriadku, pretože som tu jazdil pomalšie časy ako v minulosti. Nakoniec sme podľa záznamov z telemetrie zistili, že hoci dokážem ísť pred zákrutou dobre na brzdy, tak mám pomalé výjazdy zo zákrut a to je hlavný problém. Musím preto zlepšiť prácu s plynom. Budem sa musieť cez to dostať, verím, že to dokážem. Chcem sa poďakovať mojím mechanikom za skvele odvedenú prácu a mrzí ma, že som aj ja nedokázal to isté na pretekárskej trati. 8. mája nás čaká druhé podujatie seriálu v Oscherslebene a ja dúfam, že to už bude celkom o niečom inom.”
![]() |
Pridané: 04.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Honda inovovala model CBF125F pre rok 2026
- Nová limitovaná edícia od Triumphu - Speed Triple 1200 RX
- BMW opäť šokuje - predstavilo nové R 1300 R, RS a RT - fotky a videá dotvorila umelá inteligencia
- Piaggio Group na Slovensku: rozširovanie dílerskej siete a rast predaja obľúbených talianskych skútrov a motoriek
- Triumph predstavil Trident 660 v krásnych farbách Triple Tribute
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!