Anketa:
Svitok v Monze dve sekundy od bodov
ZdieľaťPridané: 13.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1251 [Šport - Cestné Motocykle]
Nedeľný program svetového superbikového šampionátu na legendárnom okruhu v talianskej Monze zahájili preteky triedy FIM Cup Superstock 1000, kde sa so slovenským tímom SK Energy predstavil Slovák Tomáš Svitok.
Po úvodnom podujatí v holandskom Assene bolo tentoraz cieľom znížiť stratu na najlepších a pokúsiť sa vybojovať umiestnenie v bodovanej pätnástke.
Tréningy sa preto niesli v znamení nastavenia motocykla Ducati 1098R, skúšal sa nový motor a nové diely. V kvalifikácii Tomáš obsadil 27. miesto. V samotných pretekoch, ktoré museli byť pre pád niekoľkých pretekárov prerušené a znova odštartované, sa 20-ročný pretekár dotiahol do skupiny bojujúcej o bodované priečky, no po technickom probléme s quick shifterom, elektronickou súčiastkou, ktorá má na starosti radenie rýchlostí bez ubratia plynu, skončil na 17. mieste, len dve sekundy od bodovaného umiestnenia. Preteky boli plné skvelých súbojov a o vyrovnanosti poľa svedčí aj skutočnosť, že za Tomášom skončil Holanďan Ten Napel, ktorý v predchádzajúcom podujatí bojoval o popredné priečky.
![]() |
Tomáš Svitok: "V tréningoch sme mali veľmi veľa práce, skúšali sme nový motor, nastavovali sme prevody a pred kvalifikáciami som sa cítil na dobré umiestnenie. Keď som sa však do rozhodujúcej časti kvalifikácie vybral s novou pneumatikou, tak som mal smolu, pretože sa mi vždy niekto pomalší priplietol do stopy, stratil som tým potrebný čas a navyše ma to aj vyviedlo z koncentrácie. Preto som nebol z 27. miestom na štarte spokojný, no v pretekoch sa mi podarilo dobre odštartovať. Krátko nato však boli preteky prerušené a šlo sa odznova. Štart bol výborný, hneď som sa dostal o niekoľko miest dopredu a postupoval som ďalej. Bojovali sme v skupine o body, ale dve kolá pred koncom mi prestal fungovať quick shifter, a tak som sa musel rozlúčiť s myšlienkou o bodoch, hoci som vedel, že oboch súperov predo mnou som mohol poraziť... Aj napriek tomu však z Monzy odchádzam spokojný.”
Luboš Gréč, spolumajiteľ tímu: "Je nám ľúto, že sme nakoniec pre technické problémy nebodovalli, no oproti predchádzajúcemu podujatiu sme sa posunuli vpred, krok za krokom postupujeme nahor a preto veríme, že výsledky budú ešte lepšie. V Monze to vôbec nebolo jednoduché, tento okruh motocyklom Ducati celkovo nevyhovuje a svedčia o tom aj výsledky pretekárov tejto značky v triede Superbike. O to viac sme radi, že sa preteky pre nás vyvíjali pozitívne. Celkovo teda v našom tíme vládne spokojnosť.”
![]() |
Pridané: 13.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Honda inovovala model CBF125F pre rok 2026
- Nová limitovaná edícia od Triumphu - Speed Triple 1200 RX
- BMW opäť šokuje - predstavilo nové R 1300 R, RS a RT - fotky a videá dotvorila umelá inteligencia
- Piaggio Group na Slovensku: rozširovanie dílerskej siete a rast predaja obľúbených talianskych skútrov a motoriek
- Triumph predstavil Trident 660 v krásnych farbách Triple Tribute
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!