Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2154 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Limitovaná séria MV Agusta Brutale Italian Unification Edition

 Zdieľať

Pridané: 16.05.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5109 [Bleskovky - Predstavujeme]

Na oslavu okrúhleho výročia Talianska sa rozhodla firma MV Agusta vyrobiť 150 kusov upravených Brutaliek.

Limitovaná edícia MV Agusta Brutale 990R Italian Unification Edition vychádza ako pripomienka stopäťdesiateho výročia spojenia Talianska. Vyrobených bude práve symbolických 150 kusov.

Tieto Brutalky sa od sériových budú odlišovať hlavne množstvom použitých trikolór na častiach biku. Talianska vlajka sa hrdo týči na kryte prístrojového panelu nad predným svetlom, taktiež ju nájdete na spojlery pod motorom a za sedadlom. Každá z trikolór pritom na sebe nesie aj číslicu 150. Ako to už pri limitovaných edíciách býva zvykom na horných okuliaroch sa aj u MV Agusty objaví štítok s poradovým číslom motocykla.

MV Agusta Brutale 990R Italian Unification Edition budú dostupné v troch farebných vyhotoveniach. Ani jedno však nebude celé spracované ako trikolóra. K dispozícii bude červená, čierna a biela v kombinácii s už spomenutými úpravami. Cena je stanovená na 15890 €.

info & foto: www.mvagusta.it

Foto:
 MV Agusta Brutale 990 R Italian Unification Edition 2011
Všeobecné informácie:
Výrobca:MV Agusta
Model:Brutale 990 R Italian Unification Edition
Rok:2011
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:998 ccm
Max. výkon:138.7 k (102.0 kW) / 10600 ot.
Max. krútiaci moment:106 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:13:1
Vŕtanie x Zdvih:76 x 55 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:125 mm
Zdvih vzadu:120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:210 mm
Pneu vzadu:180/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:190 kg
Výška sedla:830 mm
Rázvor:1430 mm
Dĺžka:2045 mm
Šírka:775 mm
Svetlá výška:140 mm
Objem nádrže:23 l

Pridané: 16.05.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »