Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3139 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28534
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16994)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

AMA3 GSM/GPS lokátor: A váš spánok je hneď pokojnejší

 Zdieľať

Pridané: 08.07.2011 Autor: Varan
Čitatelia: 10547 [Testy a predstavenia - Test]

Ukradnutá motorka. Najväčšia nočná mora pre každého motorkára. Ako sa vyhnúť strachu z krádeže? Jednoducho, AMA3 vám pošle SMSku, keď sa niečo s vašou motorkou deje.

AMA3 GSM/GPS je autonómny systém alarmu. V prípade pohnutia motorky odošle správu na preddefinované tel. číslo. Určite každý z vás už niekedy zažil ten strach, kedy nevedel, čo sa deje s jeho motorkou. Či je to už počas obedu, kedy parkujete v podzemných garážach nákupného centra, v noci počas parkovania v garáži, ktorá nie je pri vašom dome, alebo hocikedy počas dňa, keď nemáte motorku na očiach. Ďalej môžete motorku prostredníctvom telefónu sledovať (napr. po krádeži alebo pri požičaní). Dosť teórie, poďme sa na systém pozrieť zbližša.

Montáž, inštalácia

Montáž je veľmi jednoduchá a zvládne ju naozaj každý. Obávali sme sa, či sa zmestí do motorky, ktorá nemá úložného priestoru na rozdávanie a preto sme systém nainštalovali na Hondu CBR 600RR, kde toho miesta veľa nie je. A nemali sme žiadny problém, systém napracete do takmer každej mašiny.

 Krabička s ,,mozgom\"
Krabička s ,,mozgom"

Najväčší komponent (krabičku s ,,mozgom“) sme dali pod sedlo spolujazdca. Z nej ide niekoľko káblov, no pre správnu funkciu vám stačia tieto 3: červený a čierny na batériu a modrý na nejaký živý kábel, ktorým ide šťava len pri zapnutom zapalovaní. My sme ho zasunuli do ,,štekru“ zadného svetla, čím sa dosiahlo, že sme nemuseli žiadny kábel odblankovávať.

 Tlačidlo s LED diódou
Tlačidlo s LED diódou

Ostali ešte 3 káble. Jeden s koncovkou pre zasunutie bzučiaka, ktorý nechajte hocikde pod sedadlom, kde máte miesto, druhý pre tlačidlo s LED diódou - vyveďte niekde na dosah rukou, napr. na bok rámu, kde nebude zavadzať, alebo aj na prístrojovku. Funkcie bzučiaku a tlačidla vysvetlím nižšie. No a tretí pre alarm, resp. externú sirénu (nie je obsahom balenia), ktorú systém spustí pri pohnutí objektom (v našom prípade bez použitia). Mechanické zapojenie je hotové.

Do krabičky zasuňte SIM kartu s vypnutou ochranou PIN kódu (inak nebude fungovať) schopnou posielať SMSky. Zapnite a vypnite zapaľovanie a počkajte cca. 2 minúty, kým sa systém ,,zobudí“. Teraz na túto SIM kartu pošlite správu v tvare A1111+42190xxxxxxx (1111 je preddefinovaný kód systému, ktorý sa dá meniť a potom vaše tel. číslo aj s medzinárodnou predvoľbou, na ktoré budú odosielané správy). O krátku chvíľu vám príde správa potvrdzujúca vašu žiadosť. Ak chcete, aby motorka bola pri každom upozornení aj lokalizovaná (v správe budú aj súradnice polohy), po zapnutí zapaľovania stlačte tlačidlo na 10 sekúnd. Tieto obštrukcie absolvujete len prvýkrát. Hotovo.

Ako systém funguje

Po vypnutí zapaľovania bzučiak pípne 0-5 krát, čím indikuje silu GSM signálu. Po minúte sa systém aktivuje. Ak sa s motorkou pohne, bzučiak začne vydávať neprerušovaný tón (neplní funkciu alarmu, je tichý a slúži len pre informáciu). Odteraz máte 15 sekúnd na to, aby ste zapli zapaľovanie, inak vám systém pošle správu. Citlivosť sa dá nastaviť v intervale 0-5, odporúčame najvyššiu, kedy sa alarm aktivuje už pri otočení riadidiel alebo pri nasadnutí a sklopení stojana, pretože pri štandardne nastavenej 4 sa alarm neaktivoval ani pri posunutí motorky a na aktiváciu bolo treba silné otrasy. Správa obsahuje nasledovné údaje:

  • AMA3 - názov zariadenia
  • REV 4.41 - verzia softvéru
  • MOVING ALARM - funkcia spustený alarm
  • CONTACT: OFF - zapaľovanie vypnuté
  • BAT= OK - batéria v poriadku
  • SIG= 4 - sila signálu GSM
  • GPS=0 /1 – zariadenie nemá/má GPS signál
  • TIME: 130947 - čas poslednej zmeny polohy GPS
  • DATE: 140511 - dátum poslednej zmeny polohy GPS
  • 48:58:05 N - súradnice
  • 018:09:50 E - súradnice
  • SPEED: 0,00 - aktuálna rýchlosť v uzloch (1 uzol=1,85 km/h)
  • OUTPUT OFF – stav výstupu

 Poplachová SMS
Poplachová SMS

Iné funkcie

Zaslaním SMSky v tvare STATUS na číslo karty v zariadení hocikedy zistíš, čo motorka ,,robí“ a teda aj či má signál a je schopná reagovať na poplach. Odoslaním textu TRACK spustíš sledovanie motorky a každú minútu bude posielať SMSku o aktuálnom dianí. Rovnakým príkazom sledovanie vypneš. Servisný režim aktivuješ správou v tvare S1111, čím sa zabráni zbytočné spúšťanie alarmu počas servisu motorky. Rovnakou SMSkou funkciu vypneš. Tento režim sa dá zapnúť aj dočasne/jednorázovo tak, že po vypnutí zapaľovania podržíš tlačidlo dokedy nezaznie tón. Užitočné napríklad pri umývaní motorky. Deaktivuje sa zapnutím zapaľovania.

Pár užitočných informácii

  • Súradnice sú na voľnom priestranstve absolútne presné, ale v prípade, že sa motorka nachádza v budove alebo garáži, odchýlka je približne okruh 200 metrov
  • Systém pošle v prípade slabej, vybitej alebo odpojenej batérie správu
  • Systém má aj funkciu Ochrana pred ukradnutím kľúča, takže zlodej ani so zapnutým zapaľovaním neodíde bez poplachu
  • Na motorke s vypnutým zapaľovaním treba sedieť opatrne, pretože hrozí aktivácia alarmu a následne treba zapnúť a vypnúť zapaľovanie
  • Systém si z nás spravil srandu, keď o polnoci poslal poplachovú správu a prehnal nás do garáže, ktorá nebola úplne blízko bydliska :-) Dôvodom bol (z neznámych príčin) oneskorený príchod správy poplachu z poobedia.

Záver

AMA3 GSM/GPS lokátor je vydarený a premyslený systém ochrany motocykla. Oproti klasickému alarmu sa líši v spôsobe upozornenia pri poplachu, kde pri bežnom alarme v noci na garážach nikto sirénu počuť nebude, zatiaľ čo o SMSke sa dozvieš hneď a aj keď sa Ti nepodarí prísť na miesto včas, motorku je jednoduché vďaka GPS lokátoru vystopovať. To znamená, že nie je limitovaný dosahom dvojcestného alarmu, ale dosahom GSM a GPS signálu. 249 € nie je málo, no vedomie, že máš motorku v bezpečí, je na nezaplatenie.

Plusy a mínusy

pokojný spánok, indikácia stavu signálu, možnosť zistiť stav zariadenia, GPS lokátor niekedy otravuje, raz nás systém prehnal do garáže :-)

Text: VaranDriver07
Foto: doodeec, VaranDriver07

Zariadenie na test poskytla spoločnosť elpool.sk.

Pridané: 08.07.2011 Autor: Varan Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria