Anketa:
Sedemnáste miesto Tomáša Svitka v Misane
ZdieľaťPridané: 13.06.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1807 [Šport - Cestné Motocykle]
Slovenský pretekár Tomáš Svitok a tím SK Energy cez víkend absolvovali tretie podujatie série FIM Cup Superstock 1000, ktorá sa jazdí v rámci víkendov Majstrovstiev sveta Superbikov. Tentoraz sa účastníci seriálu zišli na talianskom okruhu Misano.
Tím SK Energy mal tentoraz k dispozícii dáta získané na tomto okruhu pri predsezónnych testoch, a tak sa mohol 20-ročný pretekár zo Sebedražia viac sústrediť na samotné jazdenie s cieľom dosiahnuť čo najrýchlejšie časy na kolo. V kvalifikácii zajazdil 23. čas a do nedeľných pretekov tak štartoval zo šiesteho radu.
![]() |
V pretekoch sa pohyboval v skupine bojujúcej o 16. až 23. pozíciu, postupne sa prepracovával dopredu a v cieli mu patrilo sedemnáste miesto. Aj tentoraz mu k bodovanej pätnástke chýbalo len niekoľko sekúnd.
![]() |
Tomáš Svitok: "Boli to skvelé preteky, poriadne som si ich užíval. Dobre som odštartoval a postupne som sa v skupine pretekárov prebojoval na sedemnáste miesto. Celý víkend pre nás prebiehal veľmi dobre, až na ľahký pád, ktorý som mal v sobotnej mokrej kvalifikácii. Som rád, že prvý tohtoročný pád už mám za sebou. Opäť sme sa posunuli dopredu, takže v celom tíme vládne spokojnosť. Náš cieľ bodovať nie je ďaleko. Už počas nasledujúceho víkendu nás čakajú preteky v španielskom Aragone, kam sa veľmi tešíme. Darí sa nám čoraz lepšie a do Španielska cestujeme v dobrej nálade."
Pridané: 13.06.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- 2 zlatá a bronz z ME enduro 2025 pre Slovensko! Thomas Hostinský majster Európy
- Honda sa rozširuje modelový rad o retro model CB1000F
- Taliansky projekt „Hachimaan“ sa stal víťazom súťaže Honda Customs 2025
- MM SR enduro a country cross Brezno 2025
- GOES predstavuje modely na rok 2026
- Slováci ovládli grécku rely, Štefan Svitko absolútny víťaz
- Triumph predstavil TF 450-X pre rok 2026
- GASGAS predstavuje nový radikálny vzhľad pre modelový rad 2026!
- Honda potvrdila plán výroby a hlavné parametre modelu Honda WN7 – prvého elektrického motocykla
- Husqvarna prináša update ostrého modelu FS 450
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!