ISSN 1336-6491 | Online: 2446 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rozhovor s Borou Jakubičkovou pred VC Slovenska 2011

 Zdieľať

Pridané: 17.06.2011 Autor: robbie
Čitatelia: 3054 [Šport - Cestné Motocykle]

O Slovensku sa v motorkárskom svete hovorí ako o jednej z motoristických veľmocí, je to zapríčinené jednak množstvom montážnych závodov, na našom území a tiež nadpriemerným výskytom luxusných športových áut. K tejto družine sa počas najbližšieho víkendu pripojí aj rozrastajúca sa motocyklistická rodina.

Už od piatka budú na modernom pretekárskom okruhu Slovakia Ring burácať motory sedlané jazdcami pripravujúcimi sa na nedeľňajšie najvýznamnejšie a najväčšie preteky motocyklov na Slovensku. V štartovom poli sa objavia jazdci z Talianska, Rakúska, Česka, Chorvátska, Slovinska, Maďarska, Poľska a samozrejme domáci pretekári. Medzi Slovákmi bude v triede do 125 ccm GP štartovať aj najrýchlejšia Slovenka Bora Jakubičková z Bora Racing Tímu. Pri tejto príležitosti sme jej položili zopár otázok:

Európsku súťaž Alpen Adria Cup jazdíš už štvrtú sezónu, mala si možnosť vyskúšať viacero okruhov vrátane brnenského, kde sa jazdia aj preteky majstrovstiev sveta, Ako hodnotíš okruh Slovakia Ring?

“Je to moderný a bezpečný okruh. Je mojím najoblúbenejším, jazdím rôzne okruhy ale tu sa cítim najpohodlnejšie. Vnímam tu domácu atmosféru, je iná ako na ostatných okruhoch, predsa len sme tu na domácej pôde. Minulý rok prišlo málo divákov, všetci veríme, že tento rok to bude inak.”

Ako jeden z talentov v pretekárskom poli si v priebehu sezóny získala od usporiadateľov Slovakia Ring voľnú kartu na prípravu, čo to obnáša?

“Máme možnosť, trénovať na Slovakia Ringu počas všetkých podujatí organizované týmto usporiadateľom. Je to super, Slovakia Ring sa tak postupne môže stať naším domácim prostredím. Vďaka tejto pomoci máme lepšie šance spoznať okruh, natrénovať ho a pobiť sa o lepšie výsledky.”

Aké sú tvoje ciele?

“Tento rok som sa chcela dostať do prvej päťky tak aby som sa priamo kvalifikovala na Majstrovstvá Európy. Po páde na Pannoniaringu a strate bodov sa mi tento cieľ už nepodarí splniť napriek tomu by som sa rada presadila v prvej časti štartového poľa.”

Dva pády počas jedného víkendu asi dali zabrať...

“Prvý pád v tréningu som si uregulovala, druhý bol horší, ale už je to za nami, noha ma ešte trochu pobolieva ale to nič nie je. Dôvodom boli technické problémy s riadiacou jednotkou. Dnes je už motorka v poriadku a nachystaná. Na preteky sa veľmi teším, chcem si ich užiť”,

V seriáli jazdíš s českou licenciou, oficiálne teda jazdíš majstrovstvá Českej republiky, čo je dôvodom?

“V mojej kategórii nejazda krajania a tak pretekať sama so sebou by nemalo význam, v českom seriáli je väčšia konkurencia jazdí tam viacej jazdcov, čo ma motivuje zlepšovať sa.”

V štartovom poli je väčšina jazdcov mužského pohlavia, prejavuje sa tento fakt v samotných pretekoch, sú k tebe ohľaduplnejší?

“Smiech, v prilbe sme všetci rovnakí... Nie, nie v pretekoch sa žiadne ohľady neberú, rýchlejší idú dopredu, pomalší dozadu,” s úsmevom reaguje Bora.

Bora Jakubičková sa s číslom 63 predstaví v pretekoch do 125 ccm GP cca o 12:00

Automotodróm Slovakia Ring sa nachádza 36 km od Bratislavy v obci Orechová Potôň. Je pilotným a dlhodobo jediným zariadením svojho druhu na území Slovenskej republiky.

zhováral sa Peter Novák alias kaktus

Pridané: 17.06.2011 Autor: robbie Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »