Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2329 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Šampionát Alpe Adria a MM SR IMRC 2014 cestných motocyklov vyvrcholí tento víkend na Slovakia ringu

 Zdieľať

Pridané: 11.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3523 [Šport - Cestné Motocykle]

Počas druhého septembrového víkendu (12.-14.9.2014) sa na okruhu Slovakia Ring v Orechovej Potôni uskutoční záverečné podujatie šampionátu Alpe Adria a seriálu MM SR IMRC cestných pretekov motocyklov 2014.

Šampionát Alpe Adria je medzinárodný seriál pre región južnej a strednej Európy pretekov cestných motocyklov, v ktorom v posledných rokoch miešajú kartami aj slovenskí pretekári. A tí nebudú chýbať na štarte ani teraz!

V triede 125 SP majú zastúpenie traja Slováci, a to Peter Rauch, Jozef Oravský a Róbert Malík. V kategórii 600 SSP budú za slovenský tím štartovať Pavol Grman a Martin Klimits. Jazdci Štefan Bunčiak a Martin Durdík sa predstavia v triede 600 Stock. V kategórii 1000 Stock majú zastúpenie Jaroslav Kamenický a Roman Kučera. V triede Superbike budú štartovať Vladimír Ruža, Lukáš Jasenský, Radoslav Dulík, Ladislav Miklánek a Juraj Knezovič, ktorý nastúpi aj na štart triedy do 600 cm3 vintage. Ako jediný Slovák sa v kategórii do 600 cm3 predstaví Milan Kriš. Triedu nad 600 cm3 budú reprezentovať dvaja slovenskí jazdci – Peter Šurina a Robert Dimčev.

Najvýznamnejšie preteky cestných motocyklov na Slovensku, známe pod názvom Veľká cena SR štartujú v sobotu tréningami od 8,40 hod., pokračujú kvalifikáciami od 13,30 hod. a pretekmi od 15,20 hod. Nedeľný program začína tréningami od 9,00 hod., pokračuje kvalifikáciami o 13,40 hod. a pretekmi o 14,40 hod. Obidva dni podujatia IMRC končia približne o 19,00 hod.

Pridané: 11.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »