Anketa:
Šampionát Alpe Adria a MM SR IMRC 2014 cestných motocyklov vyvrcholí tento víkend na Slovakia ringu
ZdieľaťPridané: 11.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3523 [Šport - Cestné Motocykle]
Počas druhého septembrového víkendu (12.-14.9.2014) sa na okruhu Slovakia Ring v Orechovej Potôni uskutoční záverečné podujatie šampionátu Alpe Adria a seriálu MM SR IMRC cestných pretekov motocyklov 2014.
Šampionát Alpe Adria je medzinárodný seriál pre región južnej a strednej Európy pretekov cestných motocyklov, v ktorom v posledných rokoch miešajú kartami aj slovenskí pretekári. A tí nebudú chýbať na štarte ani teraz!
V triede 125 SP majú zastúpenie traja Slováci, a to Peter Rauch, Jozef Oravský a Róbert Malík. V kategórii 600 SSP budú za slovenský tím štartovať Pavol Grman a Martin Klimits. Jazdci Štefan Bunčiak a Martin Durdík sa predstavia v triede 600 Stock. V kategórii 1000 Stock majú zastúpenie Jaroslav Kamenický a Roman Kučera. V triede Superbike budú štartovať Vladimír Ruža, Lukáš Jasenský, Radoslav Dulík, Ladislav Miklánek a Juraj Knezovič, ktorý nastúpi aj na štart triedy do 600 cm3 vintage. Ako jediný Slovák sa v kategórii do 600 cm3 predstaví Milan Kriš. Triedu nad 600 cm3 budú reprezentovať dvaja slovenskí jazdci – Peter Šurina a Robert Dimčev.
Najvýznamnejšie preteky cestných motocyklov na Slovensku, známe pod názvom Veľká cena SR štartujú v sobotu tréningami od 8,40 hod., pokračujú kvalifikáciami od 13,30 hod. a pretekmi od 15,20 hod. Nedeľný program začína tréningami od 9,00 hod., pokračuje kvalifikáciami o 13,40 hod. a pretekmi o 14,40 hod. Obidva dni podujatia IMRC končia približne o 19,00 hod.
![]() |
Pridané: 11.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Prvé kolo IMRC 2014 prekvapilo vysokým počtom štartujúcich - Redakcia
- Na Slovakia Ringu sa rozhodovalo o motocyklových šampiónoch 2014 - Redakcia
- Pozvánka: Atmosféra Veľkej ceny SR zážitkom pre celú rodinu - Redakcia
- Blíži sa prvé podujatie IMRC 2013! - Redakcia
- Blíži sa Alpe Adria, ME Stock 250 a IMRC 2015 na Pannoniaringu - Redakcia
- Šampionát Alpe Adria po prvýkrát v réžii agentúry Slovakia Racing - 23. - 25. 5. 2014 - Redakcia
- Blíži sa finále Alpe Adrie a IMRC 2015 na Slovakia Ringu - Redakcia
- Finále seriálu IMRC 2013 sa odohralo na Slovakia Ringu - Redakcia
- Na Hungaroringu sa jazdilo o body do Alpe Adrie a IMRC - Redakcia
- Na Slovakia Ringu sa rozhodovalo o motocyklových šampiónoch 2015 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!