Anketa:
Svitkov bodový zásah na ME v Aragone (Španielsko)
ZdieľaťPridané: 21.06.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2419 [Šport - Cestné Motocykle]
Úspešný víkend na španielskom okruhu Motorland Aragon má za sebou slovenský pretekár Tomáš Svitok. V pretekoch FIM Cupu Superstock 1000 vybojoval trináste miesto, za ktoré zinkasoval tri body do hodnotenia seriálu.
20-ročný jazdec štartujúci na motocykli Ducati a takisto aj slovenský tím SK Energy tak potvrdili výkonnostný vzostup z posledných podujatí a slovenským fanúšikom poslali najlepšiu pozvánku na nadchádzajúce podujatie seriálu, ktoré sa bude konať 10. júla v rámci Majstrovstiev sveta Superbikov na Masarykovom okruhu v Brne.
![]() |
Tomáš Svitok:"Máme za sebou úspešný víkend a všetci v tíme sme veľmi šťastní. Hneď na začiatku sa nám podarilo dobre nastaviť motocykel a potom sme pracovali už len na detailoch. Sám za seba môžem povedať, že som už oveľa lepšie pochopil jazdu s dvojvalcom a upravil som podľa toho aj štýl jazdy. Štart do pretekov sa mi podaril, obhájil som svoju 17. kvalifikačnú pozíciu a postupne som sa posunul na 14. miesto. V predposlednej zákrute som úspešne zaútočil na súpera predo mnou a defenzívnou stopou v poslednej zákrute som trináste miesto udržal. Som veľmi vďačný celému tímu, ktorý pracuje vynikajúco, navyše tu vládne výborná atmosféra. Veľmi sa tešíme do Brna, je to v podstate naše domáce podujatie a preto sa teším aj na mojich fanúšikov, ktorí nás prídu do Brna povzbudiť."
![]() |
Text: Richard Karnok
Pridané: 21.06.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!