Anketa:
Rozhovor: Jaroslav Katriňák o Gas Gas EC 300 a slovenskom motoršporte
ZdieľaťPridané: 28.07.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 13549 [Šport - Enduro]
Po roku sme sa s Jarom Katriňákom opäť stretli v predajni Motosport v Púchove, kde si prevzal v poradí už druhý motocykel GasGas EC 300.
S Jarom je vždy radosť a potešenie rozprávať sa, preto sme sa ho pri tejto príležitosti spýtali na jeho dojmy z jazdenia na tomto motocykli ako aj na niekoľko ďalších vecí. Čítajte ďalej.
![]() |
Ako si spokojný s GasGas-om po roku vozenia sa?
Som maximálne spokojný, veľmi mi vyhovuje váha, priebeh motora. Dobre sa mi jazdi najmä v lese. Po dlhých rokoch rokoch jazdenia na štvortakte je to príjemná zmena.
Čo sa ti zdalo byť najväčšou výhodou?
Pre mňa jednoznačne váha, manévrovateľnosť v porovnaní so štvortaktom a veľmi jednoduchá údržba.
Minulý týždeň si si zobral nového „gazika“. Čo máš s ním na pláne? Pôjdeš aj nejaký slovenský pretek?
Plány určite mám, len dúfam, že mi to vyjde, že sa mi podarí niečoho zúčastniť. Presne ešte neviem, čo pôjdem, závisí to od toho, ako budem mať čas. Jednoznačne by som nejaké závody chcel ísť.
![]() |
Tento rok sa zúčastňujeme na Majstrovstvách sveta. Vidíme tam, že mladí 18-roční jazdci veľmi napredujú vo svojej výkonnosti. Ale stále chýbajú jazdci zo Slovenska a Čiech. Myslíš si, že je tu perspektíva nejakej „výchovy“ našich juniorov, aby sa Slováci dostali opäť do svetovej špičky?
Úplne v prvom rade vidím problém v športe na Slovensku, nielen v motorizme, ale celkovo v športe. Ak sa nestane niečo rázne so športom na Slovensku, tak to nepôjde. Talenty určite sú alebo aj budú, či sa budú môcť presadiť, ako sme sa presadili my, uvidíme podľa toho, či a kedy sa niečo zlepší.
Ako vidíš tvoju účasť na Dakare v budúcnosti? Myslíš, že sa ti podarí absolvovať ho opäť?
Dakar by som išiel veľmi rád, ale keď už, tak len na štvorkolke. Plánujem to, ale zatiaľ to nie je zrealizovateľné. Čakám, či sa niečo udeje alebo neudeje, musí to prísť samé. Aj moje štyri účasti neboli nasilu, vyložene som za tým nešiel. Všetky boli také spontánne. Aj teraz čakám, či to príde.
![]() |
Pridané: 28.07.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!