ISSN 1336-6491 | Online: 1177 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30234
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17837)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12397)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Náročný motokrosový šampionát vo Vislanke

 Zdieľať

Pridané: 02.08.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2332 [Šport - Motocross]

V nedeľu 31.7.2011 hostila motokrosová trať vo Vislanke ( Vislanka- Ďurková) motokrosových jazdcov bojujúcich o body v tohtoročnom seriáli Medzinárodných majstrovstiev SR v motokrose tried MX1, MX2, MX2 junior a MX4 motokrose.

Napriek veľmi nepriaznivému počasiu sa usporiadateľskému Motocrosovému klubu Vislanka podarilo pripraviť veľmi kvalitné športové podujatie, ktorého sa i vďaka finančným prémiám zúčastnilo celkom 87 jazdcov zo Slovenska, ČR, Poľska, Maďarska, Bulharska a Ukrajiny.

Po dvoch finálových jazdách, na náročnom rozmočenom teréne, v triede MX1 zvíťazil maďarský jazdec Kornel Németh (KTM), pred dvojicou českých jazdcov Martinom Michekom (KTM) na druhom a Jiřím Čepelákom (Yamaha) na treťom mieste. V uvedenej triede priaznivcom slovenskému motokrosu chýbal Martin Kohút, ktorý neštartoval z dôvodu tréningového zranenia.

V triede MX2 v prvej jazde zvíťazil Slovenský jazdec Tomáš Šimko pred Milanom Špičákom a Marekom Sukupom z ČR. V druhej jazde Tomáša zradil motocykel, jazdu nedokončil, zvíťazil M. Sukup pred M. Špičákom a D.Kosmákom. V uvedenom poradí skončili jazdci i po súčte finálových jázd, t.j. poradie v triede MX2: 1.Marek Sukup (ČR) - Kawasaki, 2. Milan Špičák (ČR) - Kawasaki, 3. Dávid Kosmák (ČR) - Yamaha.

 Ilustračné foto
Ilustračné foto

V kategórii MX2 junior vo Vislanke zvíťazil Poliak Tomáš Vysocki (Yamaha), pred ukrajinským jazdcom Andrijom Burenkom (Yamaha) a slovenským jazdcom Jurajom Popoviczom (Honda).

V triede MX4 (veterán) do 50 rokov bolo poradie čisto slovenskou záležitosťou, keď zvíťazil bývalý vynikajúci slovenský motokrosový jazdec Marián Duchoň (KTM) pred Petrom Pipichom a Róbertom Flendrovským (obaja motocykel Suzuki). V kategórii MX4 nad 50 rokov zvíťazil slovenský jazdec Štefan Juráš (Kawasaki) pred druhým Slovákom Viliamom Vagašom (Yamaha ) a na treťom mieste skončil poľský jazdec Walter Stepinsk (Yamaha).

Veľmi, ako po organizačnej tak i po športovej stránke, úspešné motokrosové podujatie vo Vislanke znepríjemnila krádež jedného motocykla, ktorý neznámi páchateľ ukradol jednému z ukrajinských jazdcov krátko pred štartom meraného tréningu. Napriek rýchlemu zásahu polície sa páchateľa nepodarilo doposiaľ vypátrať.

Záverečné podujatie tohtoročného seriálu MM SR v motokrose sa uskutoční v NKC Sverepec 4. septembra 2011.

Pridané: 02.08.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »