ISSN 1336-6491 | Online: 965 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30233
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17836)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12397)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Jantulík zakončil sezónu dvadsiatym miestom

 Zdieľať

Pridané: 22.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1250 [Šport - Cestné Motocykle]

Posledné podujatie Medzinárodných majstrovstiev Nemecka cestných motocyklov sa konalo cez víkend na okruhu Hockenheimring. Slovák Jakub Jantulík, pretekár AMK Brno Circuit Junior Teamu, sa chcel s tohtoročnou sezónou rozlúčiť čo najlepším výsledkom.

Sedemnásťročný jazdec skončil v sobotnej kvalifikácii na 23. mieste a do pretekov tak štartoval zo šiesteho radu. Po vydarenom štarte doplatil v prvej zákrute na chybu súpera, prepadol sa späť a do konca pretekov potom bojoval s trojicou pretekárov o záverečné miesta druhej desiatky, pričom v cieli mu patrilo dvadsiate miesto. V záverečnom hodnotení nemeckého šampionátu patrí Jakubovi 26. priečka so ziskom troch bodov.

Jakub Jantulík: „Štart mi vyšiel výborne, odhadujem, že som sa posunul možno o dva rady dopredu, ale jeden zo súperov v nájazde do prvej zákrute ostro zabrzdil a niektorí sme mali čo robiť, aby sme to ustáli. Tým pádom som sa prepadol tam kde som bol predtým a potom som sa už len snažil získať čo sa dalo. Nakoniec sme bojovali štvorica súperov a vcelku som si to užil, boli to pekné súboje. Túžil som samozrejme po lepšom výsledku, ale viac sa dosiahnuť nedalo. Keď som si porovnával svoje údaje z vlaňajška s tými súčasnými, tak v zákrutách som na tomto okruhu dosahoval podobné rýchlosti, no na dlhej rovinke som bol tento rok o 30 km/h pomalší. Tohtoročná sezóna je za nami, prichádza čas pripravovať sa na tú nadchádzajúcu. Chcem vyjadriť vďačnosť všetkým, ktorí mi pomáhali a verím, že v roku 2012 bude oveľa viac dôvodov k radosti ako tomu bolo tento rok..."

Text: Richard Karnok (Richard Karnok)

Pridané: 22.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »