Anketa:
FIM Monster energy motokros národov 2011
ZdieľaťPridané: 23.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3766 [Šport - Motocross]
V motokrosovom areáli v Saint d´Angely vo Francúzsku sa počas víkendu uskutočnil svetový šampionát motokrosových družstiev - FIM Monster Energy motokros národov 2011 (Monster Energy FIM MXoN).
Víťazom šampionátu sa už po 22. krát stal Team USA pred Francúzskom a tímom Austrálie. Víťazstvo Američanom nebolo tento rok vôbec ľahké, museli dať všetko do poslednej rozjazdy, aby sa mohla "Chamberlain" cena vrátiť späť do USA.
Pred záverečnou finálovou rozjazdou viedol domáci tím Francúzska pred Američanmi a Belgičanmi, avšak prilepila sa na nich smola, keď ich jazdcovi (Pourcel) praskla pneumatika. Napriek tomu druhý štartujúci Francúz, Paulin, išiel vynikajúco a pomohol svojmu tímu na konečnú druhú priečku.
![]() |
Posledná jazda zmenila i poradie na ďalších miestach. Vynikajúcim záverom sa na tretie miesto prepracoval tím Austrálie, pre ktorý je to historicky prvé pódiové obsadenie na Motokrose národov. Na štvrtom mieste skončil tím Veľkej Británie a na piate skončilo Belgicko.
Jedným z favoritov na popredné umiestnenei bol tím Talianska, hlavne po pôsobivom výkone v kvalifikačných kolách, avšak taliansky jazdec Cairoli, viacnásobný majster sveta MX1, mal dva pády pri ktorých si zlomil ruku a tak do tretieho finále nenastúpil. Taliani skončili 16-sty.
Finále 1 (MX1+MX2) – za 65-tisícovej diváckej kulisy prekvapil štartujúcich jazdcov uprostred rozjazdy silný dážď, víťazom sa stal austrálčan Reed pred jazdcami Roczen (GER) a Dungey (USA).
![]() |
Race 1 top ten: 1. Chad Reed (AUS, Honda), 35:52.640; 2. Ken Roczen (GER, KTM), +0:03.485; 3. Ryan Dungey (USA, Suzuki), +0:04.919; 4. Tommy Searle (GBR, Kawasaki), +0:21.469; 5. Tyla Rattray (RSA, Kawasaki), +0:30.845; 6. Tanel Leok (EST, TM), +0:32.870; 7. Jonathan Barragan (ESP, Kawasaki), +0:38.278; 8. Marvin Musquin (FRA, KTM), +0:44.042; 9. Dean Wilson (GBR, Kawasaki), +0:57.674; 10. Joel Roelants (BEL, KTM), +0:58.484;
Nations top ten: Great Britain, France, Australia, USA, Estonia, Belgium, South Africa, Germany, Portugal, Spain.
Finále 2 (Open+ MX2) – rekordných 68 000 divákov v Saint Jean d´Angely burácalo, keď Francúz Paulin skončil prvý pred jazdcami Herlingsom (NED) a Villopotom (USA). Team Francúzsko viedol po druhej jazde s 9-bodovým náskokom.
![]() |
Race 2 top ten: 1. Gautier Paulin (FRA, Yamaha), 34:14.392; 2. Jeffrey Herlings (NED, KTM), +0:02.424; 3. Ryan Villopoto (USA, Kawasaki), +0:02.813; 4. Ken Roczen (GER, KTM), +0:05.097; 5. Kevin Strijbos (BEL, Suzuki), +0:19.281; 6. Gareth Swanepoel (RSA, Yamaha), +0:45.403; 7. Brett Metcalfe (AUS, Suzuki), +0:45.914; 8. Davide Guarneri (ITA, Kawasaki), +0:56.746; 9. Carlos Campano (ESP, Yamaha), +0:57.873; 10. Arnaud Tonus (SUI, Yamaha), +1:07.283;
Nations top ten: France, USA, Belgium, Germany, Great Britain, South Africa, Spain, The Netherlands, Estonia, Portugal.
Finále 3 (MX1+ Open) – francúzski fanúšikovia chceli vidieť víťazstvo svojho teamu na domácej pôde, čo sa však kvôli prasknutej pneumatike ich jazdca nestalo. Na druhej strane Team USA mal garantované zlato po víťazstve ich jazdca Villopota.
Race 3 top ten: 1. Ryan Villopoto (USA, Kawasaki), 34:51.718; ; 2. Ryan Dungey (USA, Suzuki), +0:00.465; 3. Tyla Rattray (RSA, Kawasaki), +0:05.182; 4. Tommy Searle (GBR, Kawasaki), +0:18.156; 5. Davide Guarneri (ITA, Kawasaki), +0:22.628; 6. Evgeny Bobryshev (RUS, Honda), +0:24.594; 7. Chad Reed (AUS, Honda), +0:24.916; 8. Gautier Paulin (FRA, Yamaha), +0:25.740; 9. Jeffrey Herlings (NED, KTM), +0:26.356; 10. Brett Metcalfe (AUS, Suzuki), +0:27.098;
Nations top ten: USA, France, Australia, Great Britain, Belgium, South Africa, Germany, Spain, The Netherlands, Estonia.
![]() |
- Kompletné výsledky: www.motocrossmx1.com/reslists.aspx
- Foto: www.motocrossmx1.com/gallery
Zdroj: SMF
Pridané: 23.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!