ISSN 1336-6491 | Online: 965 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30233
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17836)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12397)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tomáš Krajčí si z Imoly vezie cenné body

 Zdieľať

Pridané: 27.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Šport - Cestné Motocykle]

Sobotné preteky Majstrovstiev Európy cestných motocyklov triedy Superstock 600 priniesli slovenskému jazdcovi Tomášovi Krajčímu ďalšie európske body.

Na jediného slovenského účastníka európskeho šampionátu čakali náročné preteky. Na štart sa postavilo 34 pretekárov, medzi ktorými stál Tomáš Krajčí v treťom rade, kam ho zaradil 12. čas v kvalifikácii. Hoci zo svojej pozície veľmi dobre odštartoval, prepadol sa behom úvodných metrov o niekoľko pozícií dozadu. Aj tak však v nasledujúcich kolách ukázal skutočné srdce bojovníka. Postupne predbehol niekoľko súperov, až sa dostal na 12. pozíciu. V posledných metroch sa ešte neúspešne pokúsil zaútočiť na jedenásteho Taliana Montiho, no aj s konečným dvanástym miestom môžu byť Tomáš aj jeho tím spokojní.

Tomáš Krajčí: „Druhý kvalifikačný tréning celkom vyšiel, aj keď to neskončilo prvým radom, ku ktorému som mal blízko v prvej kvalifikácii. Bola tu silná konkurencia, takže som bol spokojný aj s 12. miestom, čo znamenalo štart z tretieho radu, navyše som si o sekundu zlepšil svoj najlepší čas. Samotný štart mi tiež celkom vyšiel, len som sa v prvých metroch nedokázal pretlačiť dopredu, pretože tam bola poriadne veľká tlačenica. Preteky som teda začínal niekde okolo 20. miesta. Behom jedenástich kôl sa mi podarilo predbehnúť niekoľko súperov a dostať sa na 12. pozíciu. V posledných dvoch kolách mi začal podivne vrčať motor, ktorý navyše trochu stratil výkon. Tak jen dúfam, že sa zase nerozsypal. Inak s pretekmi môžem byť spokojný. Ďakujem tímu za skvelú prácu. Už sa teším na budúci víkend, kedy pokračujeme vo francúzskom Magny Cours."

Pridané: 27.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »