Anketa:
Smolný vínkend pre Tomášov na francúzskom okruhu Magny Cours
ZdieľaťPridané: 05.10.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1571 [Šport - Cestné Motocykle]
Po výbornej kvalifikácii Tomáš Krajčí nedokončil sobotné preteky a Tomáš Svitok obsadil prvé nebodované, teda 16. miesto.
Tomáš Krajčí
![]() |
Slovenský pretekár Tomáš Krajčí v sobotu nastúpil k predposledným pretekom európskej sezóny triedy Superstock 600. V piatok skončil v prvej kvalifikácii na výbornom siedmom mieste, v sobotnej rannej druhej kvalifikácii dokázal zlepšiť svoj včerajší čas a s hodnotou 1:45,825 sa kvalifikovať na desiatej pozícii štartového roštu. Bohužiaľ v samotných pretekoch už toľko šťastia nemal, keď osudnou sa mu stal obávaná zákruta Adelaide, v ktorej havaroval.
![]() |
Tomáš Krajčí:„Do dnešnej kvalifikácie sme kompletne zmenili nastavenie zadného pérovania, čo sa prejavilo ako správny krok dopredu. Zrýchlil som o pol sekundy, čo stačilo na 10. miesto. Tretí rad na štarte bol dobrou šancou pre preteky, v ktorých som chcel získať ďalšie body. Veľmi som sa na ne tešil. Podarilo sa mi konečne dobre odštartovať, lenže som prešiel len tri zákruty. Pri prejazde zákrutou Adelaide vznikla nejaká mela, niekto strčil do mňa, ja som zase strčil do niekoho. Spadol som a bol koniec. Zlomilo sa mi riadidlo, a tak nemohol pokračovať ďalej. Som z toho trochu smutný. Víkend začal dobre, darilo sa a nakoniec sa to takto všetko pokazilo.“
Tomáš Svitok
![]() |
Po 19. mieste z talianskej Imoly sa 21-ročný jazdec túžil vrátiť na bodované pozície a sobotňajšia kvalifikácia mu k tomu dávala oprávnené nádeje. Dvadsiate miesto na štarte a len dvojsekundová strata na víťaza kvalifikácie dávala tušiť, že pôjde o mimoriadne vyrovnané preteky. Po vydarenom štarte sa Tomáš postupne prebojoval až na 14. miesto, ale po pretekoch plných zvratov mu v cieli nakoniec s minimálnou stratou patrilo prvé nebodované, teda 16. miesto.
![]() |
Tomáš Svitok:"Celý uplynulý víkend hodnotím ako veľmi vydarený, len v piatok sme mali veľa práce s nastavením motocykla. Sobota už prebiehala veľmi dobre a v druhej kvalifikácii sa mi podarilo zajazdiť čas, ktorý bol len dve sekundy za časom najrýchlejšieho pretekára. Naša trieda je v súčastnosti mimoriadne vyrovnaná a o to viac dramatickejšia. Štart mi vyšiel, postupne som sa dostal až na bodované miesta a bol z toho pekný súboj. V poslednom kole som bol šestnásty, skúsil som ešte na svojich súperov zaútočiť, ale bol som príliš dlhý na brzdy a stratil som. Boli to pekné preteky a aj keď z toho neboli body, tak ma teší, že za tých štrnásť kôl som na víťaza veľa nestratil. Pred poslednými pretekmi sezóny, ktoré sa pôjdu o dva týždne v portugalskom Portimau, som veľmi optimistický, pretože vidím, že naša nastúpená cesta je správna."
Pridané: 05.10.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!