Anketa:
Triumph Bonneville T100 Steve McQueen Limited Edition
ZdieľaťPridané: 26.10.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 7272 [Bleskovky - Novinky]
Triumph predstavil ďalšiu novinku pre rok 2012. Tento krát ide o limitovanú sériu Triumph Bonneville T100 Steve McQueen Limited Edition.
Na základoch Triumphu Bonneville T100 sa rozhodol anglický výrobca motocyklov postaviť limitovanú sériu Steve McQueen. Séria o počte kusov 1100 pre celý svet je inšpirovaná Triumphom Trophy TR6 na ktorom jazdil Steve McQueen vo filme Veľký útek (The Great Escape 1963).
![]() |
Novinka je poňatá v štýle Military. Dominantnou farbou je matná khaki zelená, ktorá sa objaví na nádrži, blatníkoch a pod sedadlom. Jedinými nápismi na motorke sú čierne nápisy Triumph na nádrži a podpisy Steva McQueena na bočných dieloch pod sedadlom. Mnoho dielov na motorke dostalo čiernu farbu (ráfiky s nábojmi, riadidlá, zadné pružiny, zrkadlá...). Sedadlo je jednomiestne, ako inak čierne a telo predného svetlometu je oproti bežnému Triumphu Bonneville o čosi menšie.
Každý stroj z limitovanej série bude označený štítkom a majiteľ k nemu dostane aj certifikát pravosti.
info & foto: www.triumphmotorcycles.co.uk
Pridané: 26.10.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
- Triumph Bonneville T100 110th Anniversary Edition - zeON
- Triumph bonneville T100 - Zcivilizovaná klasika - mikulec
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!