Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 902 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Naživo: Africa Twin Tunisia Adventure:

» Ksar Oued Soltane, Ksar Debab a skalné mesto Chenini - 23.11.2017 14:12:

Túlame sa pohorím Dahar a obzeráme ksary... Opevnené stavby, slúžili ako sklady i obidlia.

Ksar Oued Soltane, Ksar Debab a skalné mesto Chenini - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Ksar Oued Soltane, Ksar Debab a skalné mesto Chenini - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Ksar Oued Soltane, Ksar Debab a skalné mesto Chenini - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Ksar Oued Soltane, Ksar Debab a skalné mesto Chenini - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Ksar Oued Soltane, Ksar Debab a skalné mesto Chenini - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Ksar Oued Soltane, Ksar Debab a skalné mesto Chenini - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Ksar Oued Soltane, Ksar Debab a skalné mesto Chenini - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Ksar Oued Soltane, Ksar Debab a skalné mesto Chenini - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Ksar Oued Soltane, Ksar Debab a skalné mesto Chenini - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Ksar Oued Soltane, Ksar Debab a skalné mesto Chenini - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure

» Sleduj NAŽIVO
MOTOQUAD www.foxracing.sk DS auto Sumoto Brno Indian - www.klasikmoto.sk VR46 - motosvet.sk choppermania.sk

Anketa:

Tvoja prvá motorka bola:

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (59)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvé dojmy - Husqvarna Nuda 900 na Sardínii

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 26.10.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6036 [Bleskovky - Predstavujeme]

DOPLNENÉ: Foto z večernej prezentácie Nudy 900 a R a doplnkov.
Len týždeň pred výstavou EICMA v Miláne, kde sa sa predstaví väčšina noviniek sezóny 2012, sme dostali jedinečnú možnosť vyskúšať zbrusu nové supermoto naháče z dielne talianskej Husqvarny na cestách Sardínie, ale aj na okruhu.

Na Sardíniu som doletel dnes ráno, po strastiplnej ceste talianskym vnútrozemím, ktoré trápia dažde a záplavy. Našťastie Sardínia ma privítala nádherným „letným“ počasím s teplotou okolo 23 stupňov Celzia a suchými cestami. Rovnaká je predpoveď aj na zajtra.

Dnes som mal možnosť obzrieť si po prvýkrát novú Husku na vlastné oči a aj počuť jej zvuk, keď na testovacie jazdy ráno odchádzali kolegovia z anglických a nemeckých moto médií. Jazdenie je pre mňa pripravené zajtra a to ako v sedle základnej Nudy 900, na ktorej sa budem presúvať po cestičkách Sardínie do vnútrozemia, tak aj na Nude 900R, ktorú budem testovať na okruhu Mores.

Prvé dojmy – Nuda rovná sa naháč:

Modelom Nuda 900 vstupuje najstaršia motocyklová značka „znovu“ do sveta cestných bikov. Husqvarny boli doteraz známe hlavne úspešnými modelmi zo sveta endura, motokrosu a supermoto, kde nazbierali aj množstvo svetových titulov. Tentoraz značka ťaží zo spojenia s BMW Group a ponúka taliansky minimalistický športový dizajn s technológiou a spoľahlivosťou BMW.

Nuda (taliansky: naháč) zároveň vystihuje filozofiu značky: „Umenie redukovať na minimum“ unikátny dizajn, čistá mašina stvorená na jazdenie. To je Nuda, dostupná v dvoch verziách.

O čom to vlastne je:

Je to tak jednoduché:

  • 900 kubíkový paralelný dvojvalec
  • viac ako 100 koní
  • viac ako 100 Nm
  • menej ako 175 kg suchej váhy

A potrebujete viac? Takto sa nuda predstavuje verejnosti, ale tak pôsobí aj na mňa tu stojaca v lobby hotela. Jednoduchý dizajn, čisté línie, štíhla stavba, žiadne nadbytočné plasty, všetko pekne odhalené a vystavené zvedavým pohľadom diváka. Priehradový rúrkový rám, motor s červeno lakovanou hlavou typickou pre Husqvarnu, USD vidla vpredu a tradičná kyvka vzadu. Chýbať nemôžu ani poriadne radiálne brzdy od Bremba. Štíhle sedlo a zadná podsedlovka, minimalistická prístrojovka a pekná úzka a pri pohľade zozadu zdvojená nerezová koncovka výfuku. Dizajnovou chuťovkou je aj predný svetlomet a blatník.

Toto je len rýchla ochutnávka priamo zo Sardínie. Okrem prvých dojmov a fotografií pridávam aj kompletné a už definitívne technické parametre oboch modelov. Na celý test sa môžete tešiť v nasledujúcich dňoch. Ja sa už neviem dočkať zajtrajšieho dňa, ktorý bude celý v znamení Nudy. Som si ale istý, že to nebude žiadna nuda!!!

Doplnil som vám ďalších 15 foto z večernej prezentácie, sú tam hlavne doplnky a detaily e-Rky. Huska pripravila širokú ponuku doplnkov, či už pre športovejśie využitie (titánový výfuk, karbónové doplnky, nastaviteľné CNC stupačky a páčky a pod) alebo na každodenné / turistické využitie (tankvaky, kufre, vyššie plexi) a samozrejme celú kolekciu oblečenia.

A ešte jednu vec vám môžem prezradiť, cena Nudy 900, by mala byť pod 10 000 EUR ;-) [dobre] Cez internet je už vypredaných 700 kusov, a to ľudia objednávali a nevedeli ani cenu. Nuda by mala byť dostupná ešte tento rok, takže treba napísať ježiškovi pekný list...

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť husqvarnamotorcycles.sk. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Husqvarna Nuda 900 2012 Husqvarna Nuda 900R 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:HusqvarnaHusqvarna
Model:Nuda 900Nuda 900R
Rok:20122012
Novinka:NOVINKA 2012NOVINKA 2012
Kategória:SupermotoSupermoto
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:898 ccm898 ccm
Max. výkon:104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot.104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:100 Nm / 7000 ot.100 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:13.0:113.0:1
Vŕtanie x Zdvih:84 x 81 mm84 x 81 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:210 mm210 mm
Zdvih vzadu:180 mm180 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálna 4 piestikovádvojkotúčová radiálna monoblok 4 piestiková
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70 ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm265 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17180/55 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:174 kg174 kg
Hmotnosť s náplňami:195 kg195 kg
Výška sedla:870 mm875 mm
Rázvor:1495 mm1495 mm
Dĺžka:2190 mm2190 mm
Šírka:895 mm895 mm
Výška:1220 mm1225 mm
Objem nádrže:13 l13 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.6 l/100km4.975 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 211 kmcca 195 km
Poznámka:
Poznámka:Dve nastaviteľné palivové mapy
Vpredu USD vidla SACHS, vzadu tlmič SACHS, nastaviteľné predpätie a útlm.
Dve nastaviteľné palivové mapy
Vpredu plne nastaviteľná USD vidla SACHS, vzadu plne nastavitelný tlmič Ohlins + nastaviteľná dĺźka

Pridané: 26.10.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (59)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: