Anketa:
Prvé dojmy - Husqvarna Nuda 900 na Sardínii
ZdieľaťPridané: 26.10.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9695 [Bleskovky - Predstavujeme]
DOPLNENÉ: Foto z večernej prezentácie Nudy 900 a R a doplnkov.
Len týždeň pred výstavou EICMA v Miláne, kde sa sa predstaví väčšina noviniek sezóny 2012, sme dostali jedinečnú možnosť vyskúšať zbrusu nové supermoto naháče z dielne talianskej Husqvarny na cestách Sardínie, ale aj na okruhu.
Na Sardíniu som doletel dnes ráno, po strastiplnej ceste talianskym vnútrozemím, ktoré trápia dažde a záplavy. Našťastie Sardínia ma privítala nádherným „letným“ počasím s teplotou okolo 23 stupňov Celzia a suchými cestami. Rovnaká je predpoveď aj na zajtra.
Dnes som mal možnosť obzrieť si po prvýkrát novú Husku na vlastné oči a aj počuť jej zvuk, keď na testovacie jazdy ráno odchádzali kolegovia z anglických a nemeckých moto médií. Jazdenie je pre mňa pripravené zajtra a to ako v sedle základnej Nudy 900, na ktorej sa budem presúvať po cestičkách Sardínie do vnútrozemia, tak aj na Nude 900R, ktorú budem testovať na okruhu Mores.
Prvé dojmy – Nuda rovná sa naháč:
Modelom Nuda 900 vstupuje najstaršia motocyklová značka „znovu“ do sveta cestných bikov. Husqvarny boli doteraz známe hlavne úspešnými modelmi zo sveta endura, motokrosu a supermoto, kde nazbierali aj množstvo svetových titulov. Tentoraz značka ťaží zo spojenia s BMW Group a ponúka taliansky minimalistický športový dizajn s technológiou a spoľahlivosťou BMW.
Nuda (taliansky: naháč) zároveň vystihuje filozofiu značky: „Umenie redukovať na minimum“ unikátny dizajn, čistá mašina stvorená na jazdenie. To je Nuda, dostupná v dvoch verziách.
O čom to vlastne je:
Je to tak jednoduché:
- 900 kubíkový paralelný dvojvalec
- viac ako 100 koní
- viac ako 100 Nm
- menej ako 175 kg suchej váhy
A potrebujete viac? Takto sa nuda predstavuje verejnosti, ale tak pôsobí aj na mňa tu stojaca v lobby hotela. Jednoduchý dizajn, čisté línie, štíhla stavba, žiadne nadbytočné plasty, všetko pekne odhalené a vystavené zvedavým pohľadom diváka. Priehradový rúrkový rám, motor s červeno lakovanou hlavou typickou pre Husqvarnu, USD vidla vpredu a tradičná kyvka vzadu. Chýbať nemôžu ani poriadne radiálne brzdy od Bremba. Štíhle sedlo a zadná podsedlovka, minimalistická prístrojovka a pekná úzka a pri pohľade zozadu zdvojená nerezová koncovka výfuku. Dizajnovou chuťovkou je aj predný svetlomet a blatník.
Toto je len rýchla ochutnávka priamo zo Sardínie. Okrem prvých dojmov a fotografií pridávam aj kompletné a už definitívne technické parametre oboch modelov. Na celý test sa môžete tešiť v nasledujúcich dňoch. Ja sa už neviem dočkať zajtrajšieho dňa, ktorý bude celý v znamení Nudy. Som si ale istý, že to nebude žiadna nuda!!!
Doplnil som vám ďalších 15 foto z večernej prezentácie, sú tam hlavne doplnky a detaily e-Rky. Huska pripravila širokú ponuku doplnkov, či už pre športovejśie využitie (titánový výfuk, karbónové doplnky, nastaviteľné CNC stupačky a páčky a pod) alebo na každodenné / turistické využitie (tankvaky, kufre, vyššie plexi) a samozrejme celú kolekciu oblečenia.
A ešte jednu vec vám môžem prezradiť, cena Nudy 900, by mala byť pod 10 000 EUR ;-) [dobre] Cez internet je už vypredaných 700 kusov, a to ľudia objednávali a nevedeli ani cenu. Nuda by mala byť dostupná ešte tento rok, takže treba napísať ježiškovi pekný list...
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť husqvarnamotorcycles.sk. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Husqvarna | Husqvarna |
Model: | Nuda 900 | Nuda 900R |
Rok: | 2012 | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 | NOVINKA 2012 |
Kategória: | Supermoto | Supermoto |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 898 ccm | 898 ccm |
Max. výkon: | 104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot. | 104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 100 Nm / 7000 ot. | 100 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 13.0:1 | 13.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 84 x 81 mm | 84 x 81 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 210 mm | 210 mm |
Zdvih vzadu: | 180 mm | 180 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvojkotúčová radiálna monoblok 4 piestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 180/55 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 174 kg | 174 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 195 kg | 195 kg |
Výška sedla: | 870 mm | 875 mm |
Rázvor: | 1495 mm | 1495 mm |
Dĺžka: | 2190 mm | 2190 mm |
Šírka: | 895 mm | 895 mm |
Výška: | 1220 mm | 1225 mm |
Objem nádrže: | 13 l | 13 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 4.6 l/100km | 4.975 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 211 km | cca 195 km |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Dve nastaviteľné palivové mapy Vpredu USD vidla SACHS, vzadu tlmič SACHS, nastaviteľné predpätie a útlm. | Dve nastaviteľné palivové mapy Vpredu plne nastaviteľná USD vidla SACHS, vzadu plne nastavitelný tlmič Ohlins + nastaviteľná dĺźka |
Pridané: 26.10.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Videotest: Husqvarna Nuda 900 a 900R na Sardínii - Awia
- Prvý test: Husqvarna Nuda 900 a 900R - s talianskym funbike-om na Sardínii - Awia
- Husqvarna uvoľnila technické údaje nového biku Nuda 900 - zeON
- Husqvarna NUDA 900R – hou hou hou...! - mikulec
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora