Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1766 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17136)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nový superbike od Ducati – Ducati 1199 Panigale

 Zdieľať

Pridané: 13.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 11192 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Toľko sa jej časti pomaly odhaľovali na internete, až sa zdalo, že na oficiálnom odhalení sa nepredvedie nič nové. EICMA je však za nami a Ducati 1199 Panigale je úplne odhalená.

Seriál článkov - Novinky 2012:

| Seriál článkov: Novinky 2012 |

Dizajn to je vec ktorá Talianom proste ide. Avšak jeho zhodnotenie je čisto subjektívnou záležitosťou. Mne Ducati 1199 Panigale pripadá byť neskutočne vymakaná v detailoch avšak ako celok mi akosi nesedí. Možno je príliš futuristická a možno si to chce na ňu iba zvyknúť. Ale najlepšie by bolo pozrieť si ju naživo a vyskúšať. Nebudem tu preto zbytočne písať o tvaro LED svetiel, tie si pozrite na obrázkoch, ja skočím rovno k veci.

Nová Ducati 1199 Panigale už nebude využívať rám pozváraný z trubiek. Odklon od, pre Ducati, tradičného riešenia prináša rám z liateho hliníka, ktorý bude prichytený o zadnú časť motora. Priamo o motor je prichytená aj nová zadná kyvka. Oproti predchádzajúcemu modelu 1198 je o 39 mm dlhšia a tak sa predĺžil aj rázvor na konečných 1437 mm. Nová konštrukcia rámu a kyvky dopomohla k ušetreniu piatich kíl na váhe motocykla. V konečnom súčte sa celková hmotnosť motocykla bez náplní zastavila na hodnote 164 kg.

O novom motore superquadro, ktorý je použitý na pohon Ducati 1199 Panigale, ste si mohli prečítať v tomto článku. Preto sem napíšem iba jeho výkonové parametre. Maximálny výkon 195 koní pri 10750 ot./min. a maximálny krúťak 132,3 Nm pri 9.000 ot./min. Výfukový systém už nemá koncovky pod zadným sedadlom ale končí rovno pod motorom.

O odpruženie Ducati 1199 Panigale sa vpredu stará plne nastaviteľná obrátená vidlica Marzocchi s priemerom trubiek 50mm. Nové riešenie vnútorných častí prednej vidlice šetrí bezmála jeden kilogram na hmotnosti biku. Vzadu je taktiež plne nastaviteľný tlmič avšak z dielne Sachs.

U verzií Panigale S a Panigale S Tricolore boli použité tlmiče značky Öhlins. Vpredu USD vidlica NIX30 s priemerom trubiek 43 mm a vzadu bude tlmič TTX36. Tlmiče u týchto verzií sú samozrejme plne nastaviteľné. Nastavovanie tlmičov bude riadené elektronicky systémom DES (Ducati Electronic Suspension), ktorý bude mať niekoľko prednastavených hodnôt, ale k dispozícii bude aj možnosť nastaviť a uložiť si aj vlastné hodnoty. Obe verzie S budú dovybavené tlmičom riadenia taktiež značky Öhlins.

Brzdenie je pod taktovkou firmy Brembo. Radiálne monobloky so štyrmi 30 mm piestikmi sa budú vpredu zahryzávať do kotúčov s priemerom 330 mm. Vzadu bude kotúč s priemerom 245 mm a dvojpiestikovým strmeňom. O zvýšenú bezpečnosť pri brzdení sa má postarať nový športovo orientovaný ABS systém s procesorom Bosh 9ME, ktorý bude úzko spätý s prednastavenými režimami jazdy. ABS bude možné kedykoľvek vypnúť. Štandardne však bude ABS namontované iba vo verzii Panigale S Tricolore. U ostatných verzií Ducati 1199 bude ABS za príplatok.

Rozdiely medzi verziami sa nájdu aj v použitých kolesách. U eSkových verzií to budú kované extra ľahké Marchesini s troma lúčmi rozdelenými na pri okraji kolesa, zatiaľ čo „obyčajná“ Panigale dostane 10 lúčové kolesá. Na všetkých však budú už z fabriky namontované nové pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP. Vzadu bude použitý nový rozmer pneumatík 200/55 x ZR17, ktorý má zabezpečiť lepší kontakt s asfaltom.

Ducati 1199 Panigale bude pretkaná elektronikou. O systéme DES som písal vyššie a okrem neho na tejto motorke nájdete aj systém RbW (Ride-by-Wire), DTC (Ducati Traction Control), EBC (Engine Brake Control), DQS (Ducati Quick Shift) a pri verzii S Tricolore aj DDA+ (Ducati Data Analyzer+).

DTC trakčnú kontrolu bude možné nastaviť do ôsmich stupňov. EBC sa postará o optimálne dávkovanie plynu spolu so systémom RbW. Berie do úvahy otáčky motora, zaradený rýchlostný stupeň, stupeň otvorenia plynu a mnoho ďalších údajov pomocou ktorých optimalizuje výkon motora. DSQ umožní radenie rýchlostných stupňov pod plynom a DDA+ vám za pomoci GPS-ka zaznamená všemožné údaje o vašej jazde na motorke.

Samozrejmosťou sú aj voliteľné režimy jazdy. Ducati 1199 Panigale ponúka tri prednastavené palivové režimy. U verzií eS zmena režimov jazdy znamená aj zmenu nastavenia tlmičov pomocou systému DES. Režim Race ponúka plný výkon motora s ostrou odpoveďou na zatiahnutie plynovej rukoväte. Ak je prítomný aj systém ABS redukuje sa jeho činnosť na minimum. Rovnako aj systémy DTC a EBS zasahujú do jazdy iba v najnutnejších prípadoch. Režim Sport/Road využíva taktiež plný výkon motora avšak s miernejšou reakciou na ťahanie plynu. Režim Wet využíva výkon iba 120 koní.

Informácia o jazde sa jazdec na Ducati Panigale dozvedá z TFT (Thin Film Transistor) displeja. Ukazatele na ňom sa menia v závislosti od nastaveného režimu jazdy. Pri režimoch Wet a Sport/Road sa v strede poľa zobrazuje veľká číslica ukazujúca aktuálnu rýchlosť motocykla. V režime Race sa kolónky s číslami poprehadzujú a do popredia sa dostane informácia o čase na kolo. Nechýba ani indikátor správneho preradenia a zaradeného stupňa.

Oproti Ducati 1199 Panigale bude na eS verziách dodatočný „aero“ kit, ktorý pozostáva zo širšej prednej časti motocykla a má zabezpečiť lepšiu aerodynamiku. Predný blatník bude na oboch z karbónu. Verzia S Tricolore dostane okrem iného farebného prevedenia, systému ABS a DDA+ v základe aj race výfuk z katalógu Ducati Performance.

Cena novinky ba mala byť 19.190 € pre Ducati 1199 Panigale, verzia Panigale S ba mala stáť 23.990€ a Ducati 1199 Panigale S Tricolore sa ukáže s cenovkou okolo 28.990€.

Video

Video: Ducati Superbike 1199 Panigale - Šachmat

Foto:
 Ducati 1199 Panigale 2012 Ducati 1199 Panigale S 2012 Ducati 1199 Panigale S Tricolore 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiDucatiDucati
Model:1199 Panigale1199 Panigale S1199 Panigale S Tricolore
Rok:201220122012
Novinka:NOVINKA 2012
Kategória:SuperšportSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:dvojvalec do L (4T)dvojvalec do L (4T)dvojvalec do L (4T)
Objem:1199 ccm1199 ccm1199 ccm
Max. výkon:194.5 k (143.0 kW) / 10750 ot.194.5 k (143.0 kW) / 10750 ot.194.5 k (143.0 kW) / 10750 ot.
Max. krútiaci moment:132 Nm / 9000 ot.132 Nm / 9000 ot.132 Nm / 9000 ot.
Vŕtanie x Zdvih:112 x 60.8 mm112 x 60.8 mm112 x 60.8 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)Desmodromický rozvod (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová radiálne monobloky
Priemer bŕzd vpredu:330 mm330 mm330 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR17120/70 ZR17120/70 ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm245 mm245 mm
Pneu vzadu:200/55 ZR17200/55 ZR17200/55 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:164 kg164 kg166.5 kg
Hmotnosť s náplňami:188 kg188 kg190.5 kg
Rázvor:1437 mm1437 mm1437 mm
Objem nádrže:17 l17 l17 l

info & foto: www.ducati.com

Pridané: 13.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2012:

| Seriál článkov: Novinky 2012 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria