Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1366 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28513
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16981)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11532)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Šéf Ducati Domenicali opisuje bližšie detaily nového V4 superbike

 Zdieľať

Pridané: 11.07.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 5541 [Novinky - Oznam]

Len pred niekoľkými dňami Ducati predstavila poslednú a slušne našlapanú verziu 1299 Panigale R pod názvom Final Edition, čo spolu s rôznymi klebetkami okolo nového motora V4 úplne jasne naznačuje, že čoskoro sa dočkáme nového a v istom zmysle aj revolučného modelu od Ducati.

Ducati testuje nový superbike - bude mať V4 motor?
Ducati testuje nový superbike - bude mať V4 motor?

Šéf Ducati Domenicali opisuje bližšie detaily nového V4 superbike
Šéf Ducati Domenicali opisuje bližšie detaily nového V4 superbike
Šéf Ducati Domenicali opisuje bližšie detaily nového V4 superbike
Šéf Ducati Domenicali opisuje bližšie detaily nového V4 superbike

Už aj šéf Ducati Claudio Domenicali o ňom celkom otvorene hovorí. Pri predstavení 1299 Panigale R Final Edition v USA ho vyspovedali chalani zo stránky Asphalt & Rubber, a povedal im veci, z ktorých si vieme utvoriť predstavu nielen o novom V4 modeli, ale aj ďalšom smerovaní Ducati (tu treba podotknúť, že nedávno celú Ducati kúpil americký Harley-Davidson).

Zozačiatku bola Ducati známa ako producent jednoduchých jednovalcových motocyklov, dnes má zas v každom modeli výhradne 90-stupňový dvojvalec s desmodromickým ovládaním ventilov. Nemusíme sa báť, že by všetky tieto dvojvalce boli nahradené V4 motorom, pretože ten by mal byť podľa Claudiových slov vyhradený len pre prémiovú triedu. Pripomeňme, že Ducati používa V4 motor iba v MotoGP, kde od roku 2003 nazbierala obrovské množstvo skúseností. Domenicali doslova povedal: "myslíme si, že by bola škoda, keby sme všetko, čo sme sa za tento čas naučili, neukázali naším zákazníkom."

Priamo o novom motore Domenicali povedal: "je to úžasný motor, a niektoré jeho charakteristiky zostávajú neprekonané. Na druhej strane, pomer medzi hmotnosťou, výkonom a krútiacim momentom nášho nového V4 je prvotriedny."

Z rozhovoru vyplýva, že sa môžeme tešiť na niekoľko technických a technologických špecialitiek, aj keď ich Domenicali priamo nepotvrdil. Nepovedal ani to, aké odstupy pálenia motor bude mať, ale možné je aj to, že Ducati sa bude snažiť čo najviac zachovať dvojvalcový charakter, a teda poradie môže byť aj také, že páliť budú dva valce naraz: "na V4 máme špeciálne poradie pálenia, robí to z neho niečo medzi véčkovým dvojvalcom a véčkovým štvorvalcom."

Do úvahy samozrejme prichádzajú aj viaceré objemové varianty, keďže V4 motor sa bude dať použiť ako platforma. Na otvorenú otázku, či ho uvidíme napríklad v triede menších superšportov, však Domenicali celkom otvorene odpovedal, citujem: "“uhh… nie”. Jeho cena a konštrukcia je vraj príliš vysoká na to, aby sa objavil v lacnejšej triede. Inak by bolo potrebné pýtať si za malý superšport o 80 % vyššiu cenu.

Každopádne, máme sa na čo tešiť. Ducati predstaví nový V4 superbike s veľkou pravdepodobnosťou na novembrovej výstave EICMA v Miláne.

Video: Ducati 1299 Panigale R Final Edition - Keď koniec rozpovie celý príbeh

Ducati testuje nový superbike - bude mať V4 motor?
Ducati testuje nový superbike - bude mať V4 motor?

Zdroj: Asphalt & Rubber

Pridané: 11.07.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria