ISSN 1336-6491 | Online: 2249 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29840
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12207)
Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (62)  [Verzia pre tlač] Tlač

Špionážne fotografie novej KTM 1290 Adventure

 Zdieľať

Pridané: 31.01.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 7013 [Bleskovky - Novinky]

KTM očividne chystá úplné nový bike s prívlastkom Adventure. Zatiaľ sa hovorí o názve KTM 1290 Adventure.

 Skica pripravovanej KTM 1290 Adventure
Skica pripravovanej KTM 1290 Adventure

Prvý kto odalil na internete špionážne fotografie novinky od KTM bol anglický motorkársky web motorcyclenews.com. Objavili sa na ňom tri fotografie motorky, ktorá by mohla byť nástupcom terajšej KTM 990 Adventure.

A nemal by to byť iba prebal do nových plastov. Nová motorka má mať úplne nový V-Twin motor s objemom 1290 ccm. a výkonom 130 koní. Produktový manažér KTM Jorg Schuller povedal: „Motorka na obrázku je jedym z momentálne vyvíjaných prototypov. Ako iste viete naše vývojové centrá intenzívne pracujú na niekoľkých projektoch a jedným z nich je aj nová KTM Adventure. Máme v pláne priniesť na trh v roku 2013 dve verzie KTM Adventure.“

Info & foto: www.motorcyclenews.com

Pridané: 31.01.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (62)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »