Anketa:
Špionážna fotografia KTM 1290 Superduke
ZdieľaťPridané: 21.04.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5081 [Bleskovky - Novinky]
Na internetovej stránke www.asphaltandrubber.com sa objavila fotografia zachycujúca KTM 1290 Superduke. Motocykel na fotke vyzerá ako takmer hotová produkčná verzia nového vojvodu z Mattighofenu.
Motorka na fotke sa podobá na prototyp predstavený na výstave EICMA. Má rovnaký rám, motor, kolesá, nádrž, bočné plasty... na pohľad sa líši prakticky iba výfukmi, použitým odpružením a doplneným príslušenstvom, bez ktorého by nemohla predávať ako motorka legálne použiteľná na cestnej komunikácii.
![]() |
Neviem ako ostatným, ale mne tento Superduke 1290 s doplnenou prednou aj zadnou časťou, po dizajnovej stránke silno pripomína prerastených malých vojvodov 125/200/390 (teda až na tú obrovskú koncovku výfuku).
Zdroj: www.asphaltandrubber.com
Pridané: 21.04.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
- Špionážna fotografia KTM Super Duke 1290 - zeON
- Špionážna fotografia: KTM 1290 SMT opäť prichytená - zeON
- Prvá oficiálna fotografia KTM 1290 Super Adventure - zeON
- Spionážna fotografia: KTM 1290 Super Adventure - zeON
- Špionážna fotografia: Chystá sa inovácia KTM 1190 Adventure - zeON
- Doplnené: Oficiálne údaje a foto - Špionážne fotografie produkčnej verzie KTM 1290 Super Duke R - zeON
- Beštia vypustená – KTM 1290 Super Duke R 2014 - zeON
- Špionážne fotografie: KTM 1290 SMT - ďalší model s motorom z beštie - zeON
- Špionážne fotografie novej KTM 1290 Adventure - zeON
- Ďalšia limitka KTM 1290 SUPER DUKE – tentoraz RR 2023 - Muli
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!