Anketa:
Pozvánka: V. Nakopni Svoj Stroj 2012
ZdieľaťPridané: 23.04.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5840 [Novinky - Pozvánka]
Máš už po krk štandartných motozrazov! Pridaj sa k nám a zaži niečo úplne iné. Stretneme sa tento rok už po PIATY KRÁT. Oslavuj spolu s nami!
Nakopni Svoj Stroj je jedinečné mototuristické stretnutie pre všetkých, ktorí majú radi prírodu, pekné výjazdy, zaujímavé miesta a dobrú partiu ľudí s neopakovateľnou atmosférou.
Ako sa patrí na 5. jubilejný ročník sme si pre Vás pripravili naozaj zaujímavé prostredie, netradičný program a perfektný sobotňajší výjazd.
Tento rok sa stretneme na sever Slovenska pod končiarmi Vysokých Tatier v dedinke Stará Lesná v termíne 08. - 10. 06. 2012
MIESTO: Penzión Palušák, Hlavná 15, Stará Lesná
GPS súradnice: 49.1352, 20.3103
![]() |
PROGRAM: V. Nakopni Svoj Stroj
PIATOK: 08. 06. 2012 "Svište, Kamzíky a iná zverina" (Stará Lesná)
stretnutie v penzióne Palušák - Stará Lesná - ubytovanie možné už od 12:00
ubytovanie, welcome drink, privítanie účastníkov, večera, nočná pikoška
SOBOTA: 09. 06. 2012 moto výjazd: cca 250 km "A naozaj viem plávať?" (Stará Lesná, Orava, Zakopané, Červený Kláštor, Stará Lesná)
06:00 - 07:30 - raňajky vo forme švédskych stolov
08:00 - 18:00 - výjazd na motorkách: okolo Vysokých Tatier cez SK a PL stranu
14:00 - 15:00 - obed Goralský Dvor, Haligovce
15:00 - 16:30 - splav Dunajca na pltiach
18:00 - 19:00 - Stará Lesná, rýchle preoblečenie a sprcha
19:00 - ? - večera, všakovaké dobroty
![]() |
NEDEĽA: 10. 06. 2012 "TA3 a OK3" (Stará Lesná)
raňajky vo forme švédskych stolov
individuálne výjazdy po okolí: Belianska jaskyňa, Štrbské Pleso, Tatranská Lomnica, ...
individuálny odchod
ŠTARTOVNÉ: 75,-€ / osoba
v štartovnom poplatku je zahrnuté:
2x ubytovanie
2x raňajky vo forme švédskych stolov
2x večera
1x štýlový obed
1x štýlové tričko V. Nakopni Svoj Stroj
1x DVD z akcie V. NSS
zdarma Security Parking
Ak Vás tento výlet na motorke zaujal, prosíme o záväzné potvrdenie účasti na mailovej adrese: redakcia@motoaktual.sk spolu s uvedením priezviska učastníka / ov + tel. kontaktu.
Informácie ziskate aj na: +421 908 08 23 19 (Miro)
Prihlášky zasielajte najneskôr do: 27. 05. 2012
Ako každoročne je počet účastníkov na V. Nakopni Svoj Stroj limitovaný, tak neváhajte a registrujte sa.
viac info: www.motoaktual.sk
Tešíme sa na stretnutie.
Pridané: 23.04.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!