Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1536 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28504
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16976)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11528)
Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (47)  [Verzia pre tlač] Tlač

Na rannú kávičku s Moto Guzzi 1200 Sport

 Zdieľať

Pridané: 01.05.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 12180 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Dostal som možnosť sa krátko zviesť na novučičkej Moto Guzzi 1200 Sport. Nebol to žiadny test, len krátke zvezenie na kávičku počas "čakačky" na inú testovačku, no nedalo mi nepodeliť sa o pár dojmov a fotiek tejto talianskej krásavice.

Už prvé naštartovanie mi pripomenulo to, čo ma tak očarilo v sedle Grisa, ktoré sme testovali pred rokom. A tu sa mi zdá, že je ten zvuk, ktorý vychádza zo sériového výfuku ešte krajší. Klenotom tejto motorky je rozhodne motor s tým megafónom, ktorý je vzadu na ľavoboku. To čo sa odtiaľ ozýva nenechá žiadneho bikera chladným...

Pozri si test Moto Guzzi Griso:

03.03.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 12596 [Testy a predstavenia - Test]

-

Moto Guzzi Griso 8V. Očistite si obuv, Ďakujeme!

Neviem, kto zariadil to, že ešte na prelome októbra a novembra môžeme skoro bez problémov jazdiť na našich dvojkolesových láskach, ale zariadil to dobre. A neviem ani, kto zariadil to, aby som mohol pojazdiť toto čudo, ale zariadil to ešte lepšie ako to počasie. Očistite si obuv, nasadáme.

 

 Klenot - basák
Klenot - basák

Športka je nádherne spracovaná retro talianka, nie je to žiadna vychudnutá modelečka, ale motorka pre poriadneho chlapa. Po naštartovaní nedočkavo dupoce na bočáku, aby ste už boli čím skôr v sedle. Po pootočení plynu nielen basovo zavrčí, ale aj zavrtí v bokoch doprava. To robí pozdĺžne uložené véčko a gyro-efekt. Zatlačí ti to jemne do pravého stehna.

 Alfa - omega
Alfa - omega

Vibrácie tu sú, musia tu byť, o tom toto predsa je. Napriek moderným hračkám, striekačkám a ABS-ku je prejav tejto motorky taký surový. Medzi nohami jazdca tlkoce srdce, ktoré je radosť krotiť. Alebo skôr nekrotiť? Motor je celú o krútiaku s mohutným záťahom. Trochu to potiahneš a už tam sypeš vyšší kvalt a bavíš sa na zvuku a vibráciách, ktoré ťa nikdy neomrzia.

Keď sa na Športke blížiš ku prechodu, ľudí ani len nenapadne naň vstúpiť. Iba čumia vyvalene na toto monštrum a nechápu prečo zastavuješ a dávaš im prednosť. Na prechod potom vstupujú opatrne, sledujúc Športku detailným pohľadom za zvuku toho bubláku. A ty zastavíš rád, veď po každom zastavení si môžeš vychutnať ten rozbeh, zvuk a zrýchlenie, ktoré ti vždy vyškerí ksicht v prilbe od ucha k uchu...

 Na prístrojovke som mal pocit, že sa trasie aj ručička rýchlomera - tak ako kedysi :-)
Na prístrojovke som mal pocit, že sa trasie aj ručička rýchlomera - tak ako kedysi :-)

Oproti Grisu má Športka retro vzhľad, bacuľatejšiu zadnú časť, inak vedené výfukové zvody a výfuk. Vpredu je klasická vidla, aj keď plne nastaviteľná. Podvozkovo sa mi Športka zdala taká trochu viac do komfortu. Brzdám sotva čo vytknúť, rovnako ako overenému náhonu kardanom.

Záver

Guzzi nerobí motorky pre každého. Mnoho ľudí nájde isto dôvody prečo nie, čo sa im nepáči. To čo ale Guzzi robí, robí dobre a dokáže aj dnes ponúknuť motorku, ktorá nielen retro vyzerá ale sa tak aj správa. A takých je čo raz menej, motoriek, ktoré majú svoje "muchy", svoj prejav a ty sa musíš prispôsobiť im. Toto je proste ideálny "Kávičkár" pre jazdca, ktorý už má čo to za sebou a presne vie, čo od motorky chce. A to aj dostane. Akurát sa mu ľahko môže stať to čo mne, že som v sedle športky na kávičku vyrazil, ale som na ňu potom aj zabudol. Teda na tú kávičku myslím... :-)

A nezabúdajme že Športka je dostupná aj v limitovanej edícii: Špeciálna edícia Moto Guzzi 1200 Sport Corsa.

Plusy, mínusy

motor a jeho zvuk, identita, retro vzhľad ale aj prejav nieje najľašia

Pozadie / Wallpaper:

Moto Guzzi 1200 Sport
Moto Guzzi 1200 Sport
Moto Guzzi 1200 Sport

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Moto Guzzi 1200 Sport 8V 2012:

Servisný interval 10 000 km
Spotreba 5,5 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 23 l (4 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) cca 313 km
Cena motorky 11 600 ,- EUR
Cena motorky a ABS 12 200 ,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase 187 EUR
Kufor topcase 312 EUR
Nosič bočných kufrov + kufre 734 EUR
Príplatok ABS 600 EUR
Vyhriavané rukoväte 200 EUR
Tankvak 215 EUR
Padacie rámy 110 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 66 EUR
Stupačka 34,5 EUR
Spätné zrkadlo 28 EUR
Smerovka 26 EUR
Svetlomet 342 EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť B.P.D., s.r.o.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

 Športka - nevsadíte na ňu?
Športka - nevsadíte na ňu?

Foto:
 Moto Guzzi 1200 Sport 8V 2012 Moto Guzzi 1200 Sport Corsa 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:Moto GuzziMoto Guzzi
Model:1200 Sport 8V1200 Sport Corsa
Rok:20122012
Novinka:NOVINKA 2012
Kategória:Športovo cestovnáŠportovo cestovná
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1151 ccm1151 ccm
Max. výkon:104.7 k (77.0 kW) / 7000 ot.104.7 k (77.0 kW) / 7000 ot.
Max. krútiaci moment:105 Nm / 6750 ot.105 Nm / 6750 ot.
Chladenie:vzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardan
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:282 mm282 mm
Pneu vzadu:180/55-17180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:240 kg240 kg
Výška sedla:800 mm800 mm
Dĺžka:2195 mm2195 mm
Šírka:840 mm840 mm
Výška:1160 mm1160 mm
Objem nádrže:23 l23 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 313 km
Poznámka:
Poznámka:Cena 04/2012: 11 600 ,- EUR bez ABS, 12 200 s ABS

Pridané: 01.05.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (47)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria