ISSN 1336-6491 | Online: 2587 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Špeciálna edícia Moto Guzzi 1200 Sport Corsa

 Zdieľať

Pridané: 26.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 8870 [Bleskovky - Novinky]

Moto Guzzi prichádza pri príležitosti 90 výročia založenia spoločnosti so špeciálnou edíciou svojej tisícdvestovky Sport s názvom 1200 Sport Corsa.

Farba tejto limitovanej edície je klasická červená doplnená o bielu farbu v zadnej časti nádrže, spodku sedla a koncovej časti , ktorá je naviac doplnená aj o zlatú linku.

Súčasná športka má svoj pôvod v modeli Breva 1200 ale má výrazne športovejší charakter ako by sa mohlo zdať na prvý pohľad. Svoju zásluhu má na tom predovšetkým najnovší motor quattrovalvole s mohutným točivým momentom. Nástup výkonu robí z 1200 Sport 4V kultový predmet pre jazdcov, ktorí hľadajú ozajstnú športovú motorku a nepotrebujú sa predvádzať.

Výkon motora je prenášaný na zadnej koleso pomocou kardanového hriadeľa ktorý je integrovaný do jednostrannej kyvnej vidlice doplnenej o reakčnú tyč - patentovaný systém C.A.R.C.(Cardano Reactivo). Predná vidlica má väčší rozsah nastavenia a tuhšie pružiny umožňujúce agresívnejší štýl jazdy.

Predný štýlový štítok je prekvapivo účinný. Športový štýl motocykla je zvýraznený odnímateľným krytom zadného sedla spolujazdca. Riadidlá sú rovné ale umiestnené nižšie, čím sa dosiahla športovejšia ergonómia, umožňujúca intuitívne ovládanie v zákrutách. Brzdy BREMBO Série Oro zabezpečujú vysokú mieru bezpečnosti v spolupráci s vypínateľným systémom ABS od rovnakého dodávateľa. Nádrž s objemom 23l umožňuje dojazd až 350km. Prehľadná prístrojová doska je kombináciou klasických kruhových budíkov a multifunkčného displeja, poskytujúceho všetky potrebné údaje, vrátane teploty vzduchu, dvoch denných počítadiel, okamžitej a priemernej spotreby a mnohých ďaľších hodnôt.

1200 Sport je možné vďaka širokému výberu príslušenstva ľahko pretransformovať aj na cestovnú turistickú motorku. V ponuke výrobcu nechýbajú vyhrievané rukoväte, bočné tašky, zadný kufor a taška na nádrž.

Cena je stanovená na 11 800,-EUR s DPH pre verziu bez ABS a 12 400 EUR s DPH pre verziu s ABS.

Info & foto: www.motoguzzi.sk

Pridané: 26.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Moto Guzzi 1200 Sport Corsa 2012:

Foto:
Moto Guzzi 1200 Sport Corsa 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:Moto Guzzi
Model:1200 Sport Corsa
Rok:2012
Novinka:NOVINKA 2012
Kategória:Športovo cestovná
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1151 ccm
Max. výkon:104.7 k (77.0 kW) / 7000 ot.
Max. krútiaci moment:105 Nm / 6750 ot.
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:282 mm
Pneu vzadu:180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:240 kg
Výška sedla:800 mm
Dĺžka:2195 mm
Šírka:840 mm
Výška:1160 mm
Objem nádrže:23 l

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »