Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1561 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30202
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17819)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12383)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

V Holandskom Assene Tomáša Svitka zastavila porucha a Tomáš Krajčí bohužiaľ bez bodov

 Zdieľať

Pridané: 24.04.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1636 [Šport - Cestné Motocykle]

Cez víkend sa v holandskom Assene popri podujatí majstrovstiev sveta Superbikov konali druhé preteky svetového pohára cestných motocyklov kategórie Superstock 1000, v ktorej štartuje aj Tomáš Svitok.

Slovenský reprezentant chcel nadviazať na výborné deviate miesto, ktoré vybojoval pred troma týždňami v talianskej Imole. Tomáš Krajčí v sobotných pretekoch Majstrovstiev Európy Superstock 600 na body nedosiahol, v holandskom Assene skončil na 17. mieste.

Tomáš Svitok

Celý víkend v Holandsku panovalo extrémne premenlivé počasie, ale slovenský tím SK Energy dokázal v tréningoch nastaviť motocykle Ducati na varianty suchej aj mokrej trate. Svitok si v kvalifikácii vyjazdil 15. štartovú pozíciu, jeho tímový kolega, Talian Marco Bussolotti, štartoval z ôsmeho miesta. Tomáša však už v zavádzacom kole zradil motor a do pretekov tak ani neodštartoval. Bussolotti obsadil deviate miesto.

Tomáš Svitok:"Som veľmi sklamaný. Prichádzal som s motocyklom na štartový rošt, keď sa z motora ozvalo klepanie a ja som zotrvačnosťou prišiel na svoju pozíciu. Skúsili sme motocykel naštartovať, ale zvuk sa zopakoval, a tak sme museli z pretekov odstúpiť ešte skôr ako sa vôbec začali. Je to veľká škoda, celý víkend sme napredovali, tím pracoval výborne a pre poruchu som nakoniec prišiel o možnosť získať ďalšie body do celkového hodnotenia."

Ľuboš Gréč, majiteľ tímu: "V Assene to bolo veľmi náročné, počasie sa menilo niekedy každých desať minút, takže veľkou lotériou bol výber pneumatík. Som rád, že sme získali body vďaka deviatemu miestu Marca. Je nám ľúto toho čo sa stalo Tomášovi, ešte nepoznáme príčinu toho čo sa stalo na jeho motocykli, dozvieme sa to až po rozobratí motora. Aj takéto veci sa však stávajú. Sme samozrejme sklamaní, ale musíme sa hneď začať pripravovať na ďalšie podujatie, ktoré sa bude konať v Monze. Je to náročný okruh, ale my sa s tým popasujeme."

Tomáš Krajčí

Holandský Assen v sobotu účastníkom druhého kola európskeho šampionátu triedy Superstock 600 ponúkol celkom rozdielne poveternostné podmienky. Najprv sa odjazdila druhá kvalifikácia na mokrom povrchu, potom preteky, ktoré už prebehli na celkom suchej trati. Tomáš Krajčí do pretekov štartoval z piateho radu, kam ho postavil piatkový dvadsiaty čas, ktorý na mokre nezlepšil. Po dobrom štarte však slovenský pretekár dlho nemohol prekonať jedného z pomalších súperov, čo znamenalo, že skupina bojujúca o body mu ušla. Hoci sa jazdec TK Racing Slovakia Teamu pokúsil v posledných kolách urobiť maximum, nedokázal sa k skupine priblížiť natoľko, aby sa mohol zapojiť do bojov o lepšie poradie, akým bolo jeho 17. miesto. Pred Tomášom je teraz dvojtýždňová prestávka, po ktorej pocestuje na kultový taliansky okruh Monza, kde sa pokúsi vybojovať výsledok zaisťujúci európske body.

Tomáš Krajčí: „Ranný tréning bol napoly mokrý, tak som to šiel len tak zľahka vyskúšať, ku koncu už bolo aj sucho, ale nestihli sme prezuť a preto som jazdil na suchu s mokrými pneumatikami. Štart do pretekov sa mi celkom podaril, jazdil som v skupinke jazdcov, kde jeden bol pomalší, postupne sa prepadol a ja som sa s ním dosť potrápil. Skupinka odskočila a už sa s tým nedalo nič robiť, snažil som sa ku koncu stiahnuť tú stratu, ale už to nešlo. Ukázalo sa, že nastavenie zadného pera nebolo dobré a pneumatiky mi tým pádom odišli asi v polovici pretekov. Snažiť som sa teda mohol ako som chcel, nedalo sa s tým nič robiť. Z tohto víkendu som veľmi sklamaný, 17. miesto je pre mňa hrozný výsledok, som nahnevaný. Dúfam, že v Monze to bude lepšie.“

Pridané: 24.04.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »