ISSN 1336-6491 | Online: 1881 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29875
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17649)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12226)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Slováci na podujatí UEM Aple Adria v Brne

 Zdieľať

Pridané: 14.05.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1943 [Šport - Cestné Motocykle]

Na Masarykovom okruhu v Brne pokračoval medzinárodný sriál UEM Alpe Adria Championship druhým tohtoročným podujatím.

Jakub Jantulík

V triede Superstock 600 sa predstavil s podporou tímu Maco Racing na Yamahe R6 aj slovenský pretekár Jakub Jantulík, pre ktorého to bolo druhé vystúpenie s motocyklom do 600 cm3.

O tom, že sa Jakub v novej triede čoraz viac udomácňuje svedčí aj jeho progres, keď behom troch dní dokázal zlepšiť svoj najlepší čas o osem sekúnd na hodnotu 2:10 min a v pretekoch v konkurencii troch desiatok jazdcov obsadil 11. miesto. Keďže po prvýkrát štartoval s licenciou Českého svazu motocyklového sportu, tak získal aj body za piate miesto do hodnotenia majstrovstiev Českej republiky.

Jakub Jantulík: „V piatok sme využili štyri tréningy na nastavenie motocykla. V sobotu ráno malo v prvej kvalifikácii pršať, ale zozačiatku bolo sucho, a tak sa mi oproti piatku podarilo zrýchliť, škoda, že v závere začalo popŕchať, mohlo to byť ešte lepšie. Druhá kvalifikácia sa šla na z polovice mokrej trati, čas sa nedal zlepšiť a keďže nemalo význam riskovať nejaký pád, tak sme ju radšej vypustili. Štart do pretekov mi príliš nevyšiel, ale potom som sa do toho dostal, opäť som si zlepšil čas, takže som veľmi spokojný. Tím pracoval skvele, motocykel bol pripravený výborne, takže moja vďaka smeruje práve k tímu Maco Racing.”

Tomáš Svitok - Svitkova vydarená brnianska generálka

Cez víkend sa na Masarykovom okruhu v Brne konalo druhé podujatie medzinárodného šampionátu UEM Alpe Adria, kde sa predstavil aj slovenský tím SK Energy, ktorý brnianske preteky využil ako prípravu na podujatie Svetového pohára triedy Superstock 1000, ktoré sa na juhu Moravy uskutočnia 22. júla.

Na mieste pochopiteľne nechýbal ani slovenský reprezentant Tomáš Svitok, ktorý skončil v kvalifikácii na 9. mieste, no v samotných pretekoch sa ešte zlepšil a do cieľa prišiel šiesty, keď jeho nový tímový kolega Ondřej Ježek z ČR zvíťazil a druhý pretekár tímu, Talian Marco Bussolotti, obsadil ôsme miesto.

Tomáš Svitok: "Podarilo sa mi odštartovať na štvrtom mieste, v prvom esíčku som to ale prehnal. Jazdil som potom na šiestom mieste s veľkou stratou na Maklaua a Drobného, a tak som sa počas celých pretekov snažil na nich dotiahnuť. To sa mi dve kolá pred koncom aj podarilo a plánoval som na nich v poslednom kole zaútočiť. V nájazde do Schwantzovej zákruty som bol ale dlhý na brzdách a preto som sa už rozhodol ďalej neriskovať, povedal som si, že je lepšie je prísť do cieľa celý, ako poškodiť motocykel, ktorý je nachystaný na pre nás dôležitejšie podujatia. Svoj cieľ sme si v Brne splnili, mechanici mali síce veľmi veľa práce, ale každé ráno bola motorka stopercentne nachystaná, a za to im patrí moja vďaka. Myslím, že náš tím je výborný, sme skvelá partia a takisto medzi nami tromi pretekármi je správna zábava, ale aj správna rivalita. Fungujeme naozaj dobre, mám z toho dobrý pocit.”

Pridané: 14.05.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »