Anketa:
Honda XR650R - 2000'
ZdieľaťPridané: 26.01.2004 Autor: mstach
Čitatelia: 20385 [Vaše stroje - Moja motorka]
Mám rád skoro všetky typy motoriek a tak som chcel skúsiť niejaký ten DIRT BIKE...
![]() |
Na takejto trati som si stihol ešte pred zimou pojazdiť |
Je to Honda XR650R. Ročník 2000. Jednovalcový štvortakt vodou chladený. Výkon 62 koní (po pridaní jet-kitu a ladeného výfuku asi 70k).
Hmotnosť: 132 kg.
Mám na nej najazdené ešte len pár hodín takže vám ju nemôžem bližšie popísať, možno neskôr...
![]() |
Asi po prvých 10 minútach som si myslel, že už viac nevydržím, ruky ma tak boleli... |
![]() |
ešte jedna fotka, na nej jazdí kámoš-Mako |
Pridané: 26.01.2004 Autor: mstach Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda XR 650 R 2000:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | XR 650 R |
Rok: | 2000 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 649 ccm |
Max. výkon: | 61.9 k (45.5 kW) / 6750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 67 Nm / 5500 ot. |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 122 kg |
Výška sedla: | 935 mm |
Svetlá výška: | 302 mm |
Objem nádrže: | 10 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda XR 650 R' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda XR 650 R' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda XR 650 R 2000' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda XR 650 R' na www.google.com
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!