Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 693 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

tanec-slnka-2018-sideM DS auto Sumoto Brno MOTOQUAD www.foxracing.sk Indian - www.klasikmoto.sk choppermania.sk

Anketa:

Jazdil podľa teba Marc Márquez na VC Argentíny 2018 v súlade s predpismi:

Spolu odpovedi: 1989
Áno, bolo to v pohode: 47% (937)
Nie, bolo to ďaleko za: 53% (1052)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki KLR 600 1987

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 14.11.2005 Autor: JOSE
Čitatelia: 39718 [Vaše stroje - Moja motorka]

Tak tú to sezónu som si zohnal a teda mal možnosť vyskúšať motorku japonskej značky KAWASAKI. Presnejšie ide o cestné enduro KAWASAKI KLR 600, rok výroby 1987.

Už z názvu vieme jej približnú kubatúru, ale pre tých, ktorí to chcú vedieť presne, je to 564 ccm. Motor je 4-taktný jednovalec, vodou chladený, a ak by tá voda bola veľmi teplá, :-) tak sa spustí ventilátor, čo motor vždy ocení ak sa s ním hráte niekde v hustom lese a v ťažšie prejazdnom teréne.

Ide o nakopávačku, čoho som sa trochu obával, lebo na predošlej moto som mal el. štartér, ale obavy sa stratili hneď po prvých výjazdoch a teda aj štartoch. Šoky, ktoré som niekedy zažíval pri nakopávaní ako mladý, ešte „bezvodičákový„ majiteľ ČZ 175, sa pri štartovaní KLR stali minulosťou. Po naštartovaní sa ozve celkom slušne dunivý „sériový“ zvuk (trochu som prevŕtal výfuk :-)), ktorý sa rozlieha po dvore a aj sliepkam naskakuje husia koža :-). Uvidíme, na jar tam bude možno aj laďáčik.

Dizajn z 90. rokov je celkom do pohody, akurát s tými polepmi a predným blatníkom budem musieť niečo urobiť, ale všetko má svoj čas. Veď čo by sme robili cez zimu bez našich lások, keď už nemôžme jazdiť, tak ju aspoň trochu skrášlime.

Kým sa motor zohreje na pracovnú teplotu, skontrolujem výstroj a povinnú výbavu (foťák), sadám, zapínam svetlá, radím jednotku pridám na cca 2000 otáčok, púšťam spojku a pohýnam sa. Ak ju chcem zodvihnúť, tak jej šibnem cca 5000 a tie koníky sa krásne zodvihnú na zadné, už to mám celkom v ruke :-).

Rozsah otáčok končí číselkom 10 000. Od 8000 je to v červenom poli, ale ja mám radšej obyčajné pole - po jarných alebo jesenných prácach :-) Vtedy je to super jazda. Najlepšie cítim ťah s veľkým Ť od 4000 otáčok do 6000, vyššie je to už len ťah, mašinka však nemá nič proti ani v nižších otáčkach. S cestovnou rýchlosťou okolo 100 km/h krásne vozenie, potom je to viac-menej súboj s vetrom, ale aj 140 km/h sa dalo zvládnuť, ale na ako dlho? :-)

Jazdné vlastnosti on-road :-): Keďže to nemá TP, tak na ceste som toho nenajazdil veľa, cca 2000 km, takže len stroho. Tlmiče pekne absorbujú všetky nerovnosti okresných ciest, ktoré sú v brutálnom stave. S váhou cca 155 kg je to dobre ovládateľná mašinka, či už pri otáčaní na malých odstavných plochách, alebo v kopčekoch. Slušná akcelerácia v meste pri predbiehaní plechovíc a so spotrebou pohybujúcou sa okolo 5-litrovej hranice som tiež spokojný, samozrejme a to už všetci vedia, že to závisí aj od pravej ruky.
Brzdy: Vpredu je kotúč, bez ktorého by som si už ani nevedel predstaviť brzdenie, ktorému prekvapujúco dobre sekunduje zadný bubon. Možno by nebolo od veci, keby bola trochu agresívnejšia, ale už som si zvykol :-).

Jazdné vlastnosti off-road:-): Aj keď je to cestné enduro stavané viac-menej na klasické asfaltové cesty, mašinka sa chová celkom slušne aj v teréne. Tým nemyslím nejaké brutálne šantenie a skákanie, ale také agresívnejšie prejazdy a malé pár metrové preskoky jej na lesných a poľných cestách vôbec nerobia problémy. S brzdami som zatiaľ spokojný, aspoň doposiaľ som nepocítil ich vážnejší nedostatok. Mašina je veľmi slušne ovládateľná, aj keď tá váha vie niekedy potrápiť :-) Človek si zvykne na všetko.

Čo dodať na záver? Motorka má veľmi slušné jazdné vlastnosti na ceste ako aj v teréne. Výkon motora je postačujúci, s dobrou akceleráciou a myslím, že ani začiatočník by nemal mať veľký problém popasovať sa s kobylkami, ktoré ožijú pri jej naštartovaní. Jednou dlhou vetou :-) - ak patríte k tým, ktorých vie najviac upokojiť :-), uspokojiť :-), alebo naopak rozohniť agresívnejší prejazd terénom v podobe lesných, poľných ciest, prejazdy brodov cez potoky a podobne tak toto je enduro, ktoré by ste pri výbere moto na takéto účely nemali určite vynechať.

Pridané: 14.11.2005 Autor: JOSE pošli na vybrali.sme.sk

Technické parametre z Moto DB:

Kawasaki KLR 600 1986:

Foto:
Kawasaki KLR 600 1986
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:KLR 600
Rok:1986
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:564 ccm
Max. výkon:42.6 k (31.3 kW) / 6000 ot.
Kompresný pomer:9.5:1
Vŕtanie x Zdvih:96.0 x 78.0 mm
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Pneu vpredu:90/90-21
Brzdy vzadu:bubnová
Pneu vzadu:130/80-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:155 kg
Objem nádrže:11.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:130 km/h

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

ItalMoto-akcia-06-2018

Cassida-apex-06-2018

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal: Toman
Kvůli čekání na české poště jsem dnes dobihal vlak českých drah. Naštěstí měl zpoždění. Začínám chápat ten systém

Ďalšie vtipy »