Anketa:
Michal Puškár druhý na Pannoniaringu
ZdieľaťPridané: 05.06.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2067 [Šport - Cestné Motocykle]
Po podujatiach na Slovakiaringu a v Brne pokračovala séria motocyklového šampionátu UEM Alpe Adria road racing championship tretím podujatím, ktoré sa konalo uplynulý víkend na Pannoniaringu.
![]() |
Tento pekný, technicky aj jazdecky náročný okruh sa nachádza v západomaďarskej župe v blízkosti mestečka Ostffyasszonyfa. Na tomto podujatí, ktoré bolo organizované rakúskou motoristickou federáciou, dominoval v kvalifikácii triedy 125SP náš zástupca Michal Puškár a zaknihoval si svoju už tretiu pol position v sezóne pred obhajcom titulu Talianom Schillacim. V nedeľných pretekoch sa náš reprezentant dostal po štarte do vedenia, nasledovaný Schillacim a Chorvátom Novoselom. Neskoršie sa podarilo Talianovi prebrať taktovku a vybudovať si mierny náskok, ktorý v závere zvýšil a prešiel víťazne cieľom. Puškár dojazdil druhý pred víťazom z Brna Chorvátom Renatom Novoselom.
![]() |
Michal Puškár:,,Celý víkend bol pre nás veľmi náročný. Prudko sa menili poveternostné podmienky, čo ovplyvnilo piatkové volné tréningy aj kvalifikácie. Prvá kvalifikácia sa jazdila v daždi, v druhej na začiatku popŕchalo, neskôr dážď ustal. Stefano ako obhajca titulu po nie príliš presvedčivých výkonoch z prvých dvoch podujatí prišiel na Pannoniu mimoriadne motivovaný, čo bolo vidieť od prvého voľného tréningu. V kvalifikácii vyvinul maximálne úsilie aby získal pol position. V nedeľnom závode som odštartoval prvý a snažil sa vybudovať si náskok, čo sa mi však nepodarilo. Neskôr sa Schillacimu podarilo prebrať vedenie. Žiaľ po čase sme dobehli dvoch pomalších jazdcov, pri predbiehaní ktorých som na rozdiel od Stefana stratil drahocenný čas. Vyvinul som teda maximálne úsilie ale podarilo sa mi získavať na vedúceho jazdca len 0,2 s počas jedného kola a stiahnuť stratu na približne 2 sekundy. Tri kola pred koncom som usúdil, že nemá význam ďalej riskovať, preto som zvoľnil a dojazdil na druhom mieste. Aj napriek tomu, že sme chceli veľmi zvíťaziť a nepodarilo sa to, hodnotím víkend kladne a chcem poďakovať majiteľovi tímu p. Štefanovi Bunčiakovi, svojmu otcovi, sponzorom, partnerom a všetkým, ktorí nám držia palce. Veľmi si vážim vašej podpory.“
![]() |
Pridané: 05.06.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!