ISSN 1336-6491 | Online: 850 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30072
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17751)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12321)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Svitka v Misane zradila technika

 Zdieľať

Pridané: 13.06.2012 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 2381 [Šport - Cestné Motocykle]

V talianskom Misane sa cez víkend uskutočnilo štvrté podujatie Svetového pohára cestných motocyklov kategórie Superstock 1000, kde v slovenskom tíme SK Energy jazdí náš reprezentant Tomáš Svitok. V konkurencii 31 pretekárov bolo túžbou nášho jazdca získať ďalšie body do priebežného hodnotenia seriálu.

Po 21. mieste v kvalifikácii bolo Tomášovým cieľom dobre odštartovať a posúvať sa dopredu. Preteky však museli byť pre olej na trati po treťom kole prerušené a v zahrievacom kole pred opakovaným štartom žiaľ vypovedal službu Tomášov motocykel. Slovenský pretekár tak namiesto na štart zašiel rovno do boxu.

Tomáš Svitok: „Počas prvých tréningov som sa dosť trápil, ale cez kvalifikáciu to však už bolo oveľa lepšie, so zajazdeným časom sme boli v tíme spokojní, škoda však že to však stačilo len na 21. miesto. Mojím cieľom pre preteky bolo snažiť sa získať čo najviac v kvalifikácii stratených miest a pokúsiť sa vybojovať aj body, čo som vedel že nebude jednoduché, keďže o silnej a mimoriadne vyrovnanej konkurencii svedčili aj časy jednotlivých jazdcov. Žiaľ z nedele som veľmi sklamaný. V zahrievacom kole pred reštartom pretekov motocykel celkom stratil výkon a nemalo preto význam pokračovať. Príčinu ešte nepoznáme, ale pravdepodobne ňou bude porucha elektroniky. Dúfam, že si to o tri týždne v Španielsku budem môcť vynahradiť. Moja obrovská vďaka patrí mechanikovi Martinovi Mikulovi, ktorý bol na všetko sám, keďže môj otec s nami Talianska nemohol cestovať. Martin dokázal celý víkend zvládnuť na jednotku!"

Pridané: 13.06.2012 Autor: Richard Karnok Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »