Anketa:
Nordkapp 2011: Severnejšie to už nejde 3.časť- Polnočné slnko a hľadanie trollov 2/2
ZdieľaťPridané: 21.06.2012 Autor: Brco928
Čitatelia: 11659 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
9.júl (290km) Trollenstiegenn - Lillehammer
Ráno sa vyčasilo, mraky sa roztrhali a my sme vyrazili opäť na cestu. Nemci odišli skôr, vyčistili sme si zuby v potoku a zbalili stan. Keď som nahadzoval veci na motorku, počul som nejakú motorku, hneď mi bolo jasné, že je to 6 válec , takže som očakával Poliakov. Naozaj to boli „naši „ Poliaci ! Zistili sme, že sme spali asi 5 kilometrov od trollskej cesty. Hneď dole nás čakala známa značka „pozor troll“.
pozor troll |
Postupne sme prechádzali vracáky, v niektorých sme aj zmokli zo špliechajúcich vodopádov, ktoré tiekli tesne vedľa cesty. Na vrchole sme vyšli na vyhliadku , kde sme stretli prvého Slováka počas nášho cestovania na sever.
Trollenstiegen |
Okolo obeda sme dorazili do dedinky Sylte, odkiaľ išiel trajekt cez fjord (10 minút plavby namiesto 150 km obchádzky). Na druhej strane sme sa rozhodli dať si pauzu a obed.
Cesta prechádzala vrchmi a stúpame bolo čoraz vyššie. Na samom vrchole sa nám ukázal najkrajší a zároveň najviac navštevovaný nórsky fjord Geiranger.
krásny Geiranger |
Klesanie bolo veľmi náročné: séria veľmi úzkych zavretých vracákov popri vyhýbaniu sa obrovským turistickým autobusom. Brzdy sa v tom úseku riadne zapotili , ale nepoľavili vôbec. Fjordom sa plavila obrovská zaoceánska loď, pohľad na fjord bol úžasný. Pri stúpaní do hôr prichádzala ďalšia séria vracákov, v jednej z nich nás jeden autobus skoro zobral dole s ním.
Pri fjorde bolo teplo, aspoň 25 stupňov a vo vracákoch som sa riadne namakal (predsa len naložená CBF musel mať viac ako 400kg), ale stúpajúcou nadmorskou výškou sa začalo riadne ochladzovať. Približne vo výške 700 m.n.m bolo aspoň o 10 stupňov menej. Zastali sme a išli aj s Poliakmi na prechádzku po skalách pomedzi bystrinky a našli sme jediný odpadok v celom Nórsku a to obal od Horalky!
Na vrchu sme objavili oceľovo modré pleso, ktoré muselo byť veľmi studené, keď aj v júli v ňom plávali kryhy.
pleso |
Cesta viedla ešte vyššie , no bola tam mýtnica a zhulený dredatý týpek, pri ktorom bol cenník s vysokými sadzbami za vstup. Poliakom sa nejako podarilo vybaviť vstup zadarmo, čomu sme sa potešili. Šotolinová cesta nás vyviedla do nadmorskej výšky 1500 metrov s krásnym výhľadom na fjord.
na vrchole 1500m.n.m |
v pozadí Geiranger |
Všade na okolí boli zasnežené štíty hôr a ľadovce . Nasledovala cesta dole a napojenie znova na hlavnú E6, kde sme pár km pred Lillehammerom kempovali za pumpou.
Geiranger |
10. júl (624km) Lilehammer - Goeteburg
Ráno sa Poliaci odpojili a išli iným smerom, takže sme sa viacej nestretli. Dva týždne na ceste sa začínali prejavovať a už sme sa chceli rýchlo dostať domov, takže nás čakal viac menej iba presun s krátkou zastávkou v Osle , kde sme skonštatovali, že sa tam nič nedeje , ani premávka tam nebola. Poobede sme sa rozhodli, že ideme ďalej, napojili sme sa na diaľnicu a smer Švédsko.
V Goeteburgu nás zastihla taká smršť, že sme si nestihli obliecť nepremoky a zmokli sme kompletne celí. Zastavili sme na pumpe a čakali, kedy búrka skončí, za odmenu sme uvideli najkrajšiu dúhu , ktorá bola trojitá .
Začalo sa stmievať, tak sme zastavili v kempe (13 € na osobu). Šok nastal v sprche, kde teplá voda bola iba na mince.
Samozrejme sme žiadne švédske mince nemali, tak Maťka išla na recepciu meniť a ja som to v rámci šetrenia zvládol aj so studenou vodou.
11. júl (808km) Goeteburg - Hamburg
Cesta Švédskom bola iba diaľničná, čiže nie až tak záživná, ale konečne sa zvýšila cestovná rýchlosť , keď bola MPR 120-130. Prvá zaujímavosť prišla až v Malme, keď sme odbočili na Dánsko. Prišiel prvý most. Most spája 16 km široký Sundský prieliv a to pomocou 4 km tunela, umelého ostrova a 8 km mostu. V mori namiesto stromov rastú veterné vrtule.
most zo Švédska do Dánska |
Nasledovne sme sa z tunela vynorili rovno v Kodani. Dánskom sme preleteli po diaľnici a prešli na druhý most , takmer rovnako dlhý a tretí krátky, ktorý bol už bezplatný.
Vstupom do Nemecka, znova razom stúpla naša cestovná rýchlosť . Nasadili sme tempo - Das Autobahn - a zrazu sme boli v Hamburgu. Kúsok za ním sme našli v lese príjemný kemp s veľmi priateľským personálom, dali nám študentskú zľavu, sprchy boli s teplou vodou v cene, konečne sme si dopriali pivo za cenu, ktorá bola aj pre nás prijateľná a využili sme služby reštaurácie. Čašníci nás obsluhovali aj po záverečnej, čomu sme sa veľmi potešili.
12. júl (637km) Hamburg - Praha
Ráno sme sa neponáhľali, tak som využil bazén, ktorý bol v cene a zaplával som si pár dĺžok. Čašník nás pozval na kávu s tým, že ide na neho. Bol čas vyraziť , lebo večer sme chceli prísť do Prahy k rodine. Cesta išla bez problémov, rýchlo, bez prestávky 220 km, ale potom sme už nevedeli ako obsedieť. Počas jazdy sa nám stal menší incident. V Nemecku bolo teplejšie ako v Škandinávií a výfukové plyny mali za následok, že prepálili plastový kufor a neuvedomil som si, že čistič na reťaz bol uložený tam, kde sa kufor prepálil. V tuneli to buchlo, ale mysleli sme si, že to bol zvuk z tunelu a zistili sme to až v Čechách, keď bol kufor mokrý. Večer nasledovala prezentácia fotiek u rodiny v Prahe a popíjanie pivka.
13. júl (334km) Praha - Bratislava
Vyrazili sme až okolo obeda. Českú diaľnicu sme preklínali, že to je najhoršia cesta z celého výletu a možno to aj bola pravda. Na Slovensku sme už radšej zišli z diaľnice a išli po starej ceste. Domov sme dorazili presne podľa plánu, z čoho sa všetci tešili, nič sme nestratili, nedostali žiadnu pokutu a hlavne sme sa vrátili s množstvom zážitkov a viac ako 2200 fotkami .
Niečo k číslam:
Celý výlet nás stál cca. 1600 € (800 € na osobu). Táto suma by sa dala ešte skresať, pokiaľ by sme v Rusku nespali po moteloch alebo v Švédsku a Nemecku riskovali spánok mimo kempov.
- 9127km
- 4,9 litra/100km
- nulová spotreba oleja
- 0 pokút
- 0 nula porúch
- 1 mini pád
- 0 defektov
- najnižšia teplota: +1°C
- najvyššia teplota: + 35°C
- 5 použitých cudzích jazykov
- xx kilogramov zjedenej čokolády
- počet postavených snehuliakov: 1
Ak by niekto mal záujem o link na všetkých 2200 fotiek tak tu sa nachádza
26.06.2011-13.07.2011 RUSKO-NORSKO časť 1 |
26.06.2011-13.07.2011 RUSKO-NORSKO časť 2 |
(mám ich ako zálohu takže nie sú preriedené a ostalo tam mnoho nepodarkov).
Priestor na poďakovanie. Chceli by sme poďakovať za podporu na cestách hlavne motoshopu VARAN www.varan.sk za ochotu sponzoringu mladých cestovateľov a poskytnutie motooblečenia vo forme sponzorského daru. Predsa len nám študentom spríjemnili chvíle na dlhej ceste, z ktorej sme sa vrátili živí a zdraví s mnoho zážitkami.
Ďakujeme za čítanie
Brčo a Maťka
Pridané: 21.06.2012 Autor: Brco928 Zdieľať
Súvisiace články:
- Nordkapp 2011: Severnejšie to už nejde 1.časť - Ako sme do Ruska prišli - Brco928
- Nordkapp 2011: Severnejšie to už nejde - 2.časť offroad v Rusku a Nordkapp na dosah - Brco928
Ďalšie články tohto autora:
- Vespa Primavera 2014 - modernizovaná klasika MADE IN ITALY
- Ako ma dvaja skútristi na Elefantentreffen 2013 doviedli
- Video upútavka: Portugalsko 2012 - Západnejšie to nejde alebo ako sme až Afriku videli
- Ako sa dá ísť cez Švajčiarsko do Chorvátska 2011
- Nordkapp 2011: Severnejšie to už nejde - 2.časť offroad v Rusku a Nordkapp na dosah
- Nordkapp 2011: Severnejšie to už nejde 1.časť - Ako sme do Ruska prišli