Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1745 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28504
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16976)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11528)
Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nordkapp 2011: Severnejšie to už nejde 3.časť- Polnočné slnko a hľadanie trollov 2/2

 Zdieľať

Pridané: 21.06.2012 Autor: Brco928
Čitatelia: 11621 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

9.júl (290km) Trollenstiegenn - Lillehammer

Ráno sa vyčasilo, mraky sa roztrhali a my sme vyrazili opäť na cestu. Nemci odišli skôr, vyčistili sme si zuby v potoku a zbalili stan. Keď som nahadzoval veci na motorku, počul som nejakú motorku, hneď mi bolo jasné, že je to 6 válec , takže som očakával Poliakov. Naozaj to boli „naši „ Poliaci ! Zistili sme, že sme spali asi 5 kilometrov od trollskej cesty. Hneď dole nás čakala známa značka „pozor troll“.

 pozor troll
pozor troll

Postupne sme prechádzali vracáky, v niektorých sme aj zmokli zo špliechajúcich vodopádov, ktoré tiekli tesne vedľa cesty. Na vrchole sme vyšli na vyhliadku , kde sme stretli prvého Slováka počas nášho cestovania na sever.

 Trollenstiegen
Trollenstiegen


Okolo obeda sme dorazili do dedinky Sylte, odkiaľ išiel trajekt cez fjord (10 minút plavby namiesto 150 km obchádzky). Na druhej strane sme sa rozhodli dať si pauzu a obed.

Cesta prechádzala vrchmi a stúpame bolo čoraz vyššie. Na samom vrchole sa nám ukázal najkrajší a zároveň najviac navštevovaný nórsky fjord Geiranger.

 krásny Geiranger
krásny Geiranger

Klesanie bolo veľmi náročné: séria veľmi úzkych zavretých vracákov popri vyhýbaniu sa obrovským turistickým autobusom. Brzdy sa v tom úseku riadne zapotili , ale nepoľavili vôbec. Fjordom sa plavila obrovská zaoceánska loď, pohľad na fjord bol úžasný. Pri stúpaní do hôr prichádzala ďalšia séria vracákov, v jednej z nich nás jeden autobus skoro zobral dole s ním.

Pri fjorde bolo teplo, aspoň 25 stupňov a vo vracákoch som sa riadne namakal (predsa len naložená CBF musel mať viac ako 400kg), ale stúpajúcou nadmorskou výškou sa začalo riadne ochladzovať. Približne vo výške 700 m.n.m bolo aspoň o 10 stupňov menej. Zastali sme a išli aj s Poliakmi na prechádzku po skalách pomedzi bystrinky a našli sme jediný odpadok v celom Nórsku a to obal od Horalky!

Na vrchu sme objavili oceľovo modré pleso, ktoré muselo byť veľmi studené, keď aj v júli v ňom plávali kryhy.

 pleso
pleso

Cesta viedla ešte vyššie , no bola tam mýtnica a zhulený dredatý týpek, pri ktorom bol cenník s vysokými sadzbami za vstup. Poliakom sa nejako podarilo vybaviť vstup zadarmo, čomu sme sa potešili. Šotolinová cesta nás vyviedla do nadmorskej výšky 1500 metrov s krásnym výhľadom na fjord.

 na vrchole 1500m.n.m
na vrchole 1500m.n.m

 v pozadí Geiranger
v pozadí Geiranger

Všade na okolí boli zasnežené štíty hôr a ľadovce . Nasledovala cesta dole a napojenie znova na hlavnú E6, kde sme pár km pred Lillehammerom kempovali za pumpou.

 Geiranger
Geiranger

10. júl (624km) Lilehammer - Goeteburg

Ráno sa Poliaci odpojili a išli iným smerom, takže sme sa viacej nestretli. Dva týždne na ceste sa začínali prejavovať a už sme sa chceli rýchlo dostať domov, takže nás čakal viac menej iba presun s krátkou zastávkou v Osle , kde sme skonštatovali, že sa tam nič nedeje , ani premávka tam nebola. Poobede sme sa rozhodli, že ideme ďalej, napojili sme sa na diaľnicu a smer Švédsko.

V Goeteburgu nás zastihla taká smršť, že sme si nestihli obliecť nepremoky a zmokli sme kompletne celí. Zastavili sme na pumpe a čakali, kedy búrka skončí, za odmenu sme uvideli najkrajšiu dúhu , ktorá bola trojitá .

Začalo sa stmievať, tak sme zastavili v kempe (13 € na osobu). Šok nastal v sprche, kde teplá voda bola iba na mince.
Samozrejme sme žiadne švédske mince nemali, tak Maťka išla na recepciu meniť a ja som to v rámci šetrenia zvládol aj so studenou vodou.

11. júl (808km) Goeteburg - Hamburg

Cesta Švédskom bola iba diaľničná, čiže nie až tak záživná, ale konečne sa zvýšila cestovná rýchlosť , keď bola MPR 120-130. Prvá zaujímavosť prišla až v Malme, keď sme odbočili na Dánsko. Prišiel prvý most. Most spája 16 km široký Sundský prieliv a to pomocou 4 km tunela, umelého ostrova a 8 km mostu. V mori namiesto stromov rastú veterné vrtule.

 most zo Švédska do Dánska
most zo Švédska do Dánska

Nasledovne sme sa z tunela vynorili rovno v Kodani. Dánskom sme preleteli po diaľnici a prešli na druhý most , takmer rovnako dlhý a tretí krátky, ktorý bol už bezplatný.

Vstupom do Nemecka, znova razom stúpla naša cestovná rýchlosť . Nasadili sme tempo - Das Autobahn - a zrazu sme boli v Hamburgu. Kúsok za ním sme našli v lese príjemný kemp s veľmi priateľským personálom, dali nám študentskú zľavu, sprchy boli s teplou vodou v cene, konečne sme si dopriali pivo za cenu, ktorá bola aj pre nás prijateľná a využili sme služby reštaurácie. Čašníci nás obsluhovali aj po záverečnej, čomu sme sa veľmi potešili.

12. júl (637km) Hamburg - Praha

Ráno sme sa neponáhľali, tak som využil bazén, ktorý bol v cene a zaplával som si pár dĺžok. Čašník nás pozval na kávu s tým, že ide na neho. Bol čas vyraziť , lebo večer sme chceli prísť do Prahy k rodine. Cesta išla bez problémov, rýchlo, bez prestávky 220 km, ale potom sme už nevedeli ako obsedieť. Počas jazdy sa nám stal menší incident. V Nemecku bolo teplejšie ako v Škandinávií a výfukové plyny mali za následok, že prepálili plastový kufor a neuvedomil som si, že čistič na reťaz bol uložený tam, kde sa kufor prepálil. V tuneli to buchlo, ale mysleli sme si, že to bol zvuk z tunelu a zistili sme to až v Čechách, keď bol kufor mokrý. Večer nasledovala prezentácia fotiek u rodiny v Prahe a popíjanie pivka.

13. júl (334km) Praha - Bratislava

Vyrazili sme až okolo obeda. Českú diaľnicu sme preklínali, že to je najhoršia cesta z celého výletu a možno to aj bola pravda. Na Slovensku sme už radšej zišli z diaľnice a išli po starej ceste. Domov sme dorazili presne podľa plánu, z čoho sa všetci tešili, nič sme nestratili, nedostali žiadnu pokutu a hlavne sme sa vrátili s množstvom zážitkov a viac ako 2200 fotkami .

Niečo k číslam:

Celý výlet nás stál cca. 1600 € (800 € na osobu). Táto suma by sa dala ešte skresať, pokiaľ by sme v Rusku nespali po moteloch alebo v Švédsku a Nemecku riskovali spánok mimo kempov.

  • 9127km
  • 4,9 litra/100km
  • nulová spotreba oleja
  • 0 pokút
  • 0 nula porúch
  • 1 mini pád
  • 0 defektov
  • najnižšia teplota: +1°C
  • najvyššia teplota: + 35°C
  • 5 použitých cudzích jazykov
  • xx kilogramov zjedenej čokolády
  • počet postavených snehuliakov: 1

Ak by niekto mal záujem o link na všetkých 2200 fotiek tak tu sa nachádza

26.06.2011-13.07.2011 RUSKO-NORSKO časť 1
26.06.2011-13.07.2011 RUSKO-NORSKO časť 2

(mám ich ako zálohu takže nie sú preriedené a ostalo tam mnoho nepodarkov).

Priestor na poďakovanie. Chceli by sme poďakovať za podporu na cestách hlavne motoshopu VARAN www.varan.sk za ochotu sponzoringu mladých cestovateľov a poskytnutie motooblečenia vo forme sponzorského daru. Predsa len nám študentom spríjemnili chvíle na dlhej ceste, z ktorej sme sa vrátili živí a zdraví s mnoho zážitkami.

Ďakujeme za čítanie

Brčo a Maťka

<

Pridané: 21.06.2012 Autor: Brco928 Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria