ISSN 1336-6491 | Online: 850 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30072
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17751)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12321)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tomáš Svitok v Aragóne nebodoval

 Zdieľať

Pridané: 02.07.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1301 [Šport - Cestné Motocykle]

Piate podujatie svetového pohára cestných motocyklov v kategórii Superstock 1000 sa konalo za mimoriadne vysokých horúčav v španielskom Aragóne. Túžbou slovenského reprezentanta Tomáša Svitka a tímu SK Energy bolo vybojovať čo najviac bodov do priebežného hodnotenia seriálu.

Najlepšie vyšla Tomášovi piatková prvá kvalifikácia, v ktorej obsadil výborné 12. miesto, v sobotu svoj čas nezlepšil, ale do pretekov aj tak štartoval zo sľubnej pätnástej pozície. Po úvodných kolách plných súbojov sa Tomáš usadil na 12. pozícii aj v pretekoch, no v snahe dotiahnuť sa na súperov pred ním sa v jednej zo zákrut ocitol mimo trate a hoci pokračoval ďalej, prepadol sa na 20. miesto a bez šance vrátiť sa na bodované pozície nakoniec z pretekov odstúpil. Náladu si bude chcieť napraviť o tri týždne na takmer domácej trati v Brne, kde svetový pohár pokračuje v poradí šiestym podujatím. Lepšie dopadli Tomášovi tímoví kolegovia, Talian Marco Bussolotti skončil na siedmom mieste, Ondřej Ježek z Českej republiky bol jedenásty.

Tomáš Svitok:„Po vydarených kvalifikáciách som bol v nedeľu ráno správne namotivovaný, štart sa mi podaril, ale už v prvom kole som sa zamotal medzi súpermi a klesol až na 17. miesto. Dokázal som sa potom odpútať od skupinky súperov a snažil sa dohnať stratu na štvoricu pretekárov, každým kolom som ich stratu znižoval, no v dlhej tiahlej zákrute som bol rýchly až príliš, vyletel som z trate a kým som sa vrátil späť, tak som stratil dvadsať sekúnd a klesol na 20. miesto. Navyše ma to vyviedlo z koncentrácie, nevedel som sa dostať do tempa a keď som štyri kolá pred koncom videl, že bodovaná pätnástka je v nedohľadne, tak som z pretekov odstúpil. Veľmi ma to mrzí, chcem sa ospravedlniť majiteľovi tímu a aj ostatným v tíme, ktorí pracovali na sto percent. Víkend bol totiž veľmi dobre rozbehnutý a veril som, že si domov odnesiem aj pekný počet bodov. Musím sa teraz čo najskôr vzchopiť a myslieť na ´domáce´ Brno, na ktoré sa samozrejme veľmi teším.“

Pridané: 02.07.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »