Anketa:
Šikyňa a Antalič na Majstrovstvách ČR v motokrose v Netoliciach
ZdieľaťPridané: 17.07.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1288 [Šport - Motocross]
Preteky Medzinárodných majstrovstiev Českej republiky juniorov v motokrose organizovaných pod hlavičkou AČR sa konali v sobotu v Netoliciach. Pretekári tímu MX Slovakia, Richard Šikyňa a Jaroslav Antalič, tam cestovali s cieľom rozšíriť svoje bodové konto, pričom Šikyňa navyše na čele priebežného hodnotenia.
Rolu favorita potvrdil víťazstvom v kvalifikácii, Antalič, ktorý sa zotavuje zo zranenia na ME vo Veľkých Uherciach, obsadil štrnástu priečku. V prvej jazde Šikyňa spadol, no jeho stíhacia jazda mu nakoniec vyniesla druhé miesto, keď náskok vedúceho jazdca už nebolo možné zmazať. Oproti kvalifikácii sa zlepšil Antalič, ktorý obsadil ôsme miesto. Po štarte druhej jazdy sa Šikyňa pohyboval na šiestom mieste, ale postupne sa prepracoval na druhé, z ktorého však po kolízii so súperom spadol. Zopakoval si teda stíhaciu jazdu, ktorej výsledkom bolo siedme miesto v cieli. Antalič si z druhej jazdy odniesol šesť bodov za 15. miesto. Celkovo skončil Šikyňa štvrtý, keď od druhého miesta ho delili len dva body, Antalič bol dvanásty. Šikyňa je však s náskokom 48 bodov stále na vedúcom mieste priebežného poradia šampionátu.
![]() |
Richard Šikyňa |
Richard Šikyňa:
"Po štarte prvej jazdy som jazdil na druhom mieste za vedúcim jazdcom, ale asi v piatom kole som spadol. Podarilo sa mi potom opäť prebojovať na druhé miesto, ale prvého už nešlo dohnať. V druhej jazde som šiel spočiatku na šiestom mieste, posúval som sa dopredu, ale súper mi skrížil dráhu a po páde a ďalšej stíhačke som skončil nakoniec siedmy. Mrzí ma to, chcel som dnes stáť na pódiu, ale celý tím opäť pracoval skvele a keď budeme mať nabudúce viac šťastia, tak to bude v ďalších pretekoch určite lepšie. Teší ma však, že som si udržal vysoký náskok v tabuľke šampionátu.“
Jaroslav Antalič:
„Do prvej jazdy som odštartoval tretí a dokonca som sa prebojoval na druhé miesto. Snažil som sa držať čo to šlo, skončil som však ôsmy, po zranení z Veľkých Uheriec mi ešte stále niečo chýba, navyše som v stredu pri tréningu spadol. Pri radení vyšších rýchlostí cítim bolesť v nohe. V druhej jazde už bola trať dosť rozbitá, odštartoval som šiesty, ale prepadol som sa postupne na desiate miesto. Potom som spadol a preteky som dokončil na 14. mieste, to ma už ale noha výrazne bolela. Keď už budem zdravotne v poriadku, tak s naším tímom vybojujeme určite ešte lepšie výsledky.“
![]() |
Jaroslav Antalič |
Pridané: 17.07.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!