Anketa:
Svitkov nenaplnený sen o prvej desiatke v Brne
ZdieľaťPridané: 25.07.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1503 [Šport - Cestné Motocykle]
Šieste preteky Svetového pohára cestných motocyklov v kategórii Superstock 1000 sa odohrali na Masarykovom okruhu v Brne v rámci podujatia svetového šampionátu Superbikov. Slovenský reprezentant Tomáš Svitok dúfal na takmer domácej pôde v umiestnenie v prvej desiatke.
Pretekárovi slovenského tímu SK Energy sa darilo v kvalifikáciách, v ktorých si vďaka výbornému času vyjazdil trinástu štartovú pozíciu. To mu dávalo nádej pre naplnenie cieľa. Nepríjemné počasie, ktoré vládlo v nedeľu doobeda, mu však cestu k úspechu prekazilo. V cieli mu nakoniec patrilo 21. miesto.
![]() |
Tomáš Svitok:„Po tréningoch som bol veľmi spokojný, zajazdil som svoj osobný rekord na kolo brnianskeho okruhu a plánoval som v pretekoch zabojovať o prvú desiatku, ku ktorej mi tu už vlani veľa nechýbalo. Výborne rozbehnutý víkend pre mňa nakoniec ale nedopadol dobre. Ja a dážď, to nejde dokopy, vôbec som spočiatku pretekov nemal na vode istotu. Získal som ju až ku koncu, ale to už bolo zasa cítiť stratu kondície motora. Je to škoda, darilo sa nám a celý tím pracoval výborne, dobrého výsledku sme sa však v pretekoch nedočkali.“
![]() |
Pridané: 25.07.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!