Anketa:
Pozvánka: Dva dni plné jazdenia na Slovakiaringu pre amatérov aj profíkov
ZdieľaťPridané: 23.08.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2236 [Šport - Cestné Motocykle]
Tentokrát sme pre vás pripravili možnosť zajazdiť si dva dni po sebe dva rôzne preteky + Endurance a to : 29.8.2012 Fun Cup + Endurance určený najmä amatérskym jazdcom a 30.8.2012 Slovenský Pohár CPM pre jazdcov vlastniacich licenciu typu ,,B“ + Endurance aj pre amatérskych jazdcov.
![]() |
![]() |
29.8.2012 Fun Cup:
- jazdí sa varianta č.4
- cena štartovného v predpredaji je 80 €. Pre jazdcov na motocykloch značky BMW 50 €
- V cene je zahrnutý pitný režim, občerstvenie, transponder a ceny pre víťazov.
Endurance - 2 hodinový vytrvalostný pretek určený pre 2-3 členné tímy za cenu 60 €/tím. Štartovné pre Endurance sa platí na mieste v deň preteku.
Prihlášku na Fun Cup nájdete tu: www.slovakiaracing.sk/preteky/fun-cup-5/
Prihlášku na Endurance ako aj časový harmonogram a vyhlásenie účastníka, ktoré je potrebné v deň preteku priniesť zo sebou nájdete tu. Registračný formulár na Endurance po vyplnení zašlite späť na registracia@slovakiaracing.sk.
![]() |
30.8.2012 Slovenský Pohár CPM
- na okruhu Slovakia Ring sa jazdí varianta č.1
- cena štartovného v predpredaji je 110 €
- V cene je zahrnutý pitný režim, občerstvenie, transponder a ceny pre víťazov.
Endurance -2 hodinový vytrvalostný pretek určený pre 2-3 členné tímy za cenu 60 €/tím. Štartovné pre Endurance sa platí na mieste v deň preteku.
Voľné jazdy prihláška tu – vid časový harmonogram. Cena za 20 min /20 € na osobu
Prihlášku na SP CPM nájdete tu.
Prihlášku na Endurance najdete tu. ako aj časový harmonogram nájdete na stránke www.slovakiaracing.sk na Endurance a voľné jazdy po vyplnení zašlite späť na registracia@slovakiaracing.sk
V oboch prípadoch vám po zaslaní prihlášky bude zaslaná automatická odpoveď s údajmi potrebnými k úhrade (číslo účtu, variabilný symbol, suma na úhradu, termín do kedy je potrebné sumu uhradiť,…) Uzávierka všetkých prihlášok a úhrad za akciovú cenu v predpredaji prebehne dňa 28.8.2012.
Po tomto termíne platí cena štartovného pre Fun Cup 110 € a pre SP CPM 130 €.
Pridané: 23.08.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!