Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 797 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30499
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17973)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12526)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka na 49. ročník Zlatej Prilby SNP

 Zdieľať

Pridané: 24.08.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1895 [Novinky - Pozvánka]

Ani sme sa nenazdali a máme tu ďalší ročník pretekov o Zlatú prilbu SNP, ktorá sa bude konať v nedeľu 26.8.2012 o 13:30 hod. Tento rok to bude už 49. ročník týchto populárnych pretekov na plochej dráhe na ktorých sa stretnú jazdci z deviatich krajín.

Po druhýkrát bude chýbať v štartovnej listine jediný víťaz zo Žarnovice Martin Vaculík. Je to kvôli jeho nabitému programu, keď v utorok 21. augusta štartoval v na švédskej lige a v sobotu 25. augusta večer sa po štvrtýkrát predstaví v seriáli Speedway Grand Prix, tentokrát v prestížnej Veľkej cene Veľkej Británie v Cardiffe vo Walese. V nedeľu 26. augusta ho čaká ligové stretnutie poľskej ligy Wroclaw – Tarnów, v ktorom ide jeho klubu o víťazstvo v základnej časti poľskej extraligy.

V Žarnovici sa však stretnú ďalší traja víťazi Zlatej prilby, Tomáš Suchánek (2004), Filip Šitera (2007) a vlaňajší triumfátor Kamil Brzozowski z Poľska. Toho bude sprevádzať vlani bronzový Marcin Jedrzejewski. Eduard Krčmář nahradí zraneného maďarského juniora Rolanda Benkő. Diváci budú môcť fandiť kompletnému družstvu štartujúcemu v Jadranskej lige pod hlavičkou Slovenska, či už Martinovi Málekovi a Martinovi Gavendovi z Čiech, Friedrichovi Wallnerovi z Rakúska, Patrikovi Nagyovi z Maďarska, domácim Jánovi Halabrínovi a náhradníkovi Jánovi Mesiarikovi. Slovenský tím výdatne posilnil v tomto roku dvakrát Samo Kukovica zo Slovinska a na prilbe sa predstaví aj jeho krajan Matič Ivačič, najlepší z hosťujúceho družstva v poslednom stretnutí Slovensko – Chorvátsko. Z početnej českej výpravy budeme zvedaví hlavne na Jana Holuba najmladšieho a Václava Milíka mladšieho, z ktorých najmä ten druhý sa nezadržateľne derie do absolútnej českej špičky. Objavom vlaňajšej prilby bol Nicolas Covatti. Teraz už jazdil v poslednej SGP v Terenzane a záujem o neho majú kluby z britskej profiligy. V jeho šľapajách kráča Christian Carrica, rodák z Argentíny, žijúci a jazdiaci v Taliansku. Štartovnú listinu dopĺňajú reprezentanti Nemecka, Talianska.

Pridané: 24.08.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »