Anketa:
V Sevlieve korunovali juniorských majstrov sveta v motokrose
ZdieľaťPridané: 28.08.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3048 [Šport - Motocross]
Za veľmi horúceho počasia hostila uplynulý víkend trať Gorna Rositza v bulharskom Sevlieve deviaty ročník majstrovstiev sveta Monster Energy FIM v motokrose juniorov. Caleb Grothues z Austrálie, Brian Hsu z Nemecka a Tim Gajser zo Slovinska sa stal v roku majstrami sveta pre rok 2012 tried 65cc, 85cc a 125cc. V súťaži národných tímov zvíťazilo Holandsko pred Talianskom a tretím tímom USA.
Najlepšie umiestnenie z našich siedmich štartujúcich jazdcov dosiahol Pavol Repčák, ktorý skončil v triede MX85 celkovo na 17.mieste.
![]() |
MX65
V najslabšej ale i najmladšej triede MX65 dvoma nádhernými víťazstvami v rozjazdách zvíťazil Caleb Grothues z Austrálie pred druhým Lukom Milecom zo Slovínska a tretí skončil ďalší Austrálčan Riley Dukes. Našim dvom zástupcom Samkovi Strýčekovi a Tomášovi Byrtusovi sa nepodarilo v sobotu prebojovať do nedeľňajších finálových jázd.Výsledky MX65
- 1. Caleb Grothues (AUS, KTM), 16:08.790
- 2. Luka Milec (SLO, KTM), +0:07.467
- 3. Riley Dukes (AUS, KTM), +0:11.840
![]() |
MX85
Svetovým šampiónom v triede MX85 sa stal pre rok 2012 Nemec Brian Hsu, ktorý v prvej jazde neodštartoval podľa predstáv a skončil na treťom mieste. V druhej jazde sa to zmenilo a súperom nedal šancu. Systémom štart-cieľ vyhral druhé finále s výrazným náskokom a tak i získal tohtoročný titul majstra sveta v danej triede. Duhé miesto si vyjazdil Austin Forkner z USA a tretie Davy Pootjes z Holandska.
V triede MX85 malo zastúpenie i Slovensko. Richard Sikyňa (KTM), v sobotu z našich v kvalifikácii najúspešnejší, mal v nedeľu zlý štart v oboch finálových jazdách. „Keby odštartoval dobre, bol by sa umiestnil do prvej desiatky.“ Skonštatoval Jaro Katriňák, vedúci slovenskej výpravy. Ešte v prvej jazde sa Rišo všemožne snažil dobehnúť stratené metre. Konkurencia však bola silná a preto skončil na 18. mieste. V druhej rozjazde z pretekov odstúpil a preto mu celkovo patrí 23. priečka.
Pavol Repčák (KTM) sa tiež nemôže tešiť z dokončených rozjázd. Hneď v prvej zákrute po štarte sa v klbku jazdcov neudržal na motorke. A nebol sám. Spadli tam ďalší traja, avšak on bol jediný, ktorý už nedokázal motorku znova naštartovať a tak ju s prerazeným chladičom odtlačil z trate. V druhej jazde na neho bola radosť pozerať. Výborný štart, v prvej polovici poľa, niekoľkých
súperov sa mu podarilo na trati i predbehnúť a skončil tesne za TOP desiatkou na 11. mieste. Celkovo obsadil Pavol Repčák
17.miesto a dosiahol tak najlepšie umiestnenie v rámci slovenskej výpravy.
Jediný z 85-tiek, kto dokončil obe rozjazdy, bol Jozef Posluch (KTM). Pod vedením Tomáša Bučenca sa v sobotu nielen kvalifikoval, ale v nedeľu odjazdil obe finále bez väčších zaváhaní. Vo výsledkovej listine MS je na 30. mieste.
Štvrtý z našich 85-tkárov Jaroslav Antalič sa v sobotu nekvalifikoval do hlavného preteku.
![]() |
Výsledky MX 85
- 1. Brian Hsu (GER, Suzuki)
- 2. Austin Forkner (USA, Kawasaki)
- 3. Davy Pootjes (NED, KTM)
- ........
- 17. Pavol Repcak (SVK, KTM)
- 23. Richard Sikyna (SVK, KTM)
- 30. Josef Posluch (SVK, KTM)
MX125
Favoritom MX125 bol od začiatku bol Tim Gaiser zo Slovinska, ktorý už má titul talianskeho, slovinského aj európskeho šampióna. Teraz mu do zbierky titulov v sezóne 2012 pribudol aj ten svetový. Na druhom mieste za Slovincom skončil Simone Furlotti z Talianska a na treťom Pauls Jonass z Lotýšska.
V tejto triede z našich jazdcov štartoval len Michal Novocký, ktorý trénuje pod Martinskými hoľami pod krídlami Jara Katriňáka. V prvej rozjazde mu dochádzali sily a zmáhala ho horúčava. Znamenalo to pre neho 31. miesto. O desať miest lepšie to pre neho
dopadlo v druhom finále , teda 21. pozícia. V súčte oboch jázd sa celkovo umiestnil na 28. Mieste.
![]() |
Výsledky MX125
- 1. Tim Gajser (SLO, KTM)
- 2. Simone Furlotti (ITA, Suzuki)
- 3. Pauls Jonass (LAT, KTM)
- ..........
- 28. Michal Novocky (SVK, KTM)
Pridané: 28.08.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!