Anketa:
Jantulíkova majstrovská oslava narodenín na Slovakia Ringu
ZdieľaťPridané: 03.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1451 [Šport - Cestné Motocykle]
Deň pred svojimi osemnástimi narodeninami si dal Jakub Jantulík darček v podobe zisku titulu Majster Slovenska cestných motocyklov v triede Superstock 600. V rámci podujatia medzinárodného šampionátu UEM Alpe Adria na Slovakia Ringu sa totiž bojovalo aj o posledné tohtoročné body práve do slovenského šampionátu.
Sobotňajšie kvalifikácie boli poznačené premenlivým počasím, jazdilo sa na polosuchej, či mokrej trati. Jakubovi sa v závere prvej kvalifikácie podarilo na oschýnajúcej trati zajazdiť štvrtý najrýchlejší čas spomedzi 28-členného jazdeckého pola a keďže poobede pršalo a nedali sa jazdiť rýchlejšie časy, do pretekov štartoval z prvého radu.
![]() |
V nedeľu sa pretekalo na suchu, no Jakub už v úvode stratil istotu v pneumatikách a do cieľa prišiel na desiatom mieste. Medzi slovenskými pretekármi bol však v cieli ako prvý a to mu zaistilo zisk celkového prvenstva v seriáli Majstrovstiev Slovenska.
![]() |
Jakub Jantulík: “Celý víkend prebiehal veľmi dobre, len počasie bolo nepríjemné, keď som mal vyjsť v sobotu na trať, tak vždy začalo pršať. Pätnásť minút pred koncom prvej kvalifikácie sme ale skúsili dať ´suchú´ pneumatiku a vyšlo to. Keďže poobede pršalo, tak som ani nešiel na trať, bolo isté, že raňajšie časy sa nezlepšia. Do pretekov mi štart celkom nevyšiel, bol som šiesty a v treťom kole ma začalo šmýkať, musel som stále viac spomaľovať a mal som niekoľko väčších šmykov. V cieli som bol desiaty, čo ma mrzí. Z pódia v slovenskom šampionáte a zisku titulu mám samozrejme radosť. Som veľmi vďačný našim partnerom a tímu Maco Racing za celú sezónu, cítim sa v tíme veľmi dobre a verím, že naša spolupráca bude pokračovať aj v budúcnosti.”
Pridané: 03.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!