ISSN 1336-6491 | Online: 1970 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Hodnotenie: (18 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (55)  [Verzia pre tlač] Tlač

KTM 1190 Adventure R pred produkčná verzia

 Zdieľať

Pridané: 08.09.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5758 [Bleskovky - Novinky]

Ľudia z redakcie nemeckého časopisu Motorrad dostali šancu vyskúšať si očakávanú novinku medzi cestovnými endurami KTM 1190 Adventure R.

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

O novinke sa vyjadril redaktor Michael Pfeiffer takto: "Riadidlá, sedadlo, stupačky, všetko je ako má byť. Inžinieri z KTM použili skutočné kúzla pri vytvorení motora pre tento bike. Starý 990 kubíkový V-twin bol nervózny a je na míľe vzdialený od motora odvodeného od agregátu z RC8R. Avšak motor citeľne vibruje hlavne v otáčkach nad 7500 ot./min."

Ďalej Pfeiffer odhaduje výkon a váhu stroja. Vyjadril sa, že KTM 1190 Adventure R váži s plnou 24 litrovou nádržou asi 230 kíl a jej výkon odhaduje na nejakých 150 koní. Novinka je vpredu vybavená 21 palcovým kolesom a brzdový systém spolupracuje s vypínateľným ABSkom. K dispozícii je tiež kontrola trakcie a možnosť prepínania dvoch palivových máp, jednej pre on-road a druhej pre off-road jazdenie.

Info & foto: www.asphaltandrubber.com a www.motorcyclenews.com

Pridané: 08.09.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (18 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (55)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »