Anketa:
Šikyňovci majstrami Slovenska
ZdieľaťPridané: 17.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3382 [Šport - Motocross]
V Žaškove sa cez víkend konalo posledné podujatie motokrosových Medzinárodných majstrovstiev Slovenskej republiky mládeže jednotlivcov.
![]() |
Tím MX Slovakia nastupoval do finále s dvojicou pretekárov Richard Šikyňa a Tomáš Kohút, tretí jazdec tímu, Jaroslav Antalič, pre zranenie neštartoval. V drese tímu MX Slovakia sa však predstavil aj brat Richarda Šikyňu, Denis.
![]() |
S jednobodovým náskokom na čele priebežného hodnotenia prichádzal na miesto ako favorit na víťazstvo v triede 85 cm3 práve Richard Šikyňa, ktorý v prvej jazde aj napriek pádu dokončil ako druhý, v druhej jazde zvíťazil a stal sa zaslúžene slovenským šampiónom. V tíme MX Slovakia a v rodine Šikyňovcov však dnes bola radosť dvojnásobná, titul majster Slovenska totiž v triede 65 cm3 vybojoval aj spomenutý Richardov mladší brat Denis, keď v Žaškove prvú jazdu vyhral a v druhej skončil na druhom mieste.
Tomáš Kohút obsadil v triede 85 cm3 piate a štvrté miesto, celkovo bol štvrtý a rovnaké umiestnenie mu patrí aj v konečnom hodnotení slovenského šampionátu.
![]() |
Richard Šikyňa, 1. miesto (2. + 1.): „Po štarte prvej jazdy som viedol, ale asi v štvrtom kole som v odklopenej zákrute spadol, narazil do riadidiel a to mi vyrazilo dych. Dokázal som sa však spamätať a pokračovať na štvrtom mieste, z ktorého som sa potom dostal na druhé. V druhej jazde som sa v polovici dostal na prvé miesto, ktoré som už potom udržal až do cieľa. Z majstrovského titulu mám obrovskú radosť, moja vďaka zaňho však patrí rodičom a tímu MX Slovakia, od ktorého som mal navyše k dispozícii nový motocykel.“
![]() |
Pridané: 17.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!