Anketa:
Rus Gafurov medzinárodným majstrom SR na plochej dráhe
ZdieľaťPridané: 28.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1631 [Šport - Plochá dráha]
Nedeľa 23. septembra bola v Žarnovici vyvrcholením plochodrážnej sezóny. O titul majstra Slovenska tu bojovalo osemnásť jazdcov z deviatich krajín. Nechýbali ani zvučné mená.
Pretekov sa však zo zdravotných dôvodov nezúčastnil domáci elitný plochodrážnik Martin Vaculík. Z víťazstva sa nakoniec tešil Rus Renat Gafurov.
![]() |
Štart |
Boje o majstra Slovenska na plochej dráhe, ktorých dejiskom bola Žarnovica, mohli fanúšikovia opäť vidieť aj v priamom prenose na tv Slovak Sport. Tí ktorí si však našli cestu na štadión, rozhodne nemohli ľutovať. Na štarte sa totiž objavili jazdci, ktorí patria medzi európsku špičku. Spolu s nimi zvádzali súboje aj jazdci reprezentujúci Slovensko v Jadranskej lige. Od začiatku sa výbornými výkonmi prezentoval Moravák štartujúci za Slovensko v lige, Martin Gavenda. Práve on porážal ako na bežiacom páse majstrov Európy Juricu Pavlica, Renata Gafurova, či majstra Poľska Adama Skórnickeho a ďalších. Nakoniec však stratil jediný bod s víťazom Zlatej prilby SNP Puszakowskim. Aj napriek tomu však pozbieral najviac bodov v základnej časti za čo získal víťazstvo v 12. ročníku Memoriálu Ladislava Eliáša. Do semifinálových jázd sa podľa predpokladov dostali aj Pavlic, Skórnicki, Gafurov, Kůs, Málek, Puszakowski, Jedrzejewski a trochu prekvapujúco aj Kobrin z Ukrajiny. Pred bránami semifinále zostal na Slovensku naturalizovaný Rakúšan Fritz Wallner, ktorý štartoval s naštiepnutou kosťou v pravom zápästí. Nedarilo sa však domácim jazdcom. Pokým 43-ročný Ján Mesiarik výborne štartoval, no potom ho súperi predbiehali, Jána Halabrína brzdila v lepších výkonoch dvojdňová horúčka.
![]() |
Martin Gavenda udáva tempo jazdy |
Semifinálové jazdy dostali do finále Gafurova, Kůsa, Skórnického a Pavlica. Tu ich už čakal Martin Gavenda, priamo nasadený vďaka svojmu víťazstvu v základnej časti. Finále bolo pravým vyvrcholením nielen pretekov, ale aj sezóny. Zo štartu išiel dopredu Gafurov, tesne nasledovaný Gavendom, ktorý ho za veľkej podpory publika, neustále atakoval. Gafurov nakoniec všetkým jeho atakom odolal a spolu s rekordom žarnovickej dráhy na 6 kôl ukoristil aj slovenský plochodrážny titul. O tretie miesto sa zviedol takisto veľký súboj, z ktorého víťazne vyšiel Adam Skórnicki. Na záver potom najlepšiu trojicu dekoroval prezident Slovenskej motocyklovej federácie Dr. Peter Smižík.
![]() |
Boje vo finálovej jazde |
Výsledky:
1. Renat Gafurov (Rusko) - 12 (1,3,2,3,3) + 1. miesto vo finále
2. Martin Gavenda (Česká republika) - 14 (3,3,3,3,2) + 2. miesto vo finále
3. Adam Skórnicki (Poľsko) - 9 (3,3,0,1,2) + 3. miesto vo finále
4. Jurica Pavlic (Chorvátsko) - 11 (1,2,3,2,3) + 4. miesto vo finále
5. Matěj Kús (Česká republika) - 9 (0,2,3,3,1) + defekt vo finále
6. Mariusz Puszakowski (Poľsko) - 11 (3,3,2,0,3)
7. Andrij Kobrin (Ukrajina) - 10 (3,2,1,2,2)
8. Martin Málek (Česká republika) - 9 (0,2,2,3,2)
9. Marcin Jędrzejewski (Poľsko) - 9 (2,0,2,2,3)
10. Fritz Wallner (Rakúsko - licencia SMF) - 8 (2,1,3,1,1)
11. Samo Kukovica (Slovinsko) - 6 (2,0,1,2,1)
12. Patrik Nagy (Maďarsko) - 5 (2,1,1,1,0)
13. Kiril Cukanov (Ukrajina) - 4 (1,1,E,1,1)
14. Roland Benkő (Maďarsko) - 2 (1,R,1,R,-)
15. Ján Mesiarik (Slovensko) - 1 (0,1,0,0,0)
16. Ján Halabrín (Slovensko) - 0 (0,E,0,0,0)
17. Dominik Weiss (Rakúsko - licencia SMF) - 0 (0)
18. Stanislav Mielničuk (Ukrajina) – NS
![]() |
Zdroj: SMF
Text: Martin Búri, SpeedwayClub.sk
Foto: Igor Fellner
Pridané: 28.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!