Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 906 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30494
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17971)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12523)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rus Gafurov medzinárodným majstrom SR na plochej dráhe

 Zdieľať

Pridané: 28.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1631 [Šport - Plochá dráha]

Nedeľa 23. septembra bola v Žarnovici vyvrcholením plochodrážnej sezóny. O titul majstra Slovenska tu bojovalo osemnásť jazdcov z deviatich krajín. Nechýbali ani zvučné mená.

Pretekov sa však zo zdravotných dôvodov nezúčastnil domáci elitný plochodrážnik Martin Vaculík. Z víťazstva sa nakoniec tešil Rus Renat Gafurov.

 Štart
Štart


Boje o majstra Slovenska na plochej dráhe, ktorých dejiskom bola Žarnovica, mohli fanúšikovia opäť vidieť aj v priamom prenose na tv Slovak Sport. Tí ktorí si však našli cestu na štadión, rozhodne nemohli ľutovať. Na štarte sa totiž objavili jazdci, ktorí patria medzi európsku špičku. Spolu s nimi zvádzali súboje aj jazdci reprezentujúci Slovensko v Jadranskej lige. Od začiatku sa výbornými výkonmi prezentoval Moravák štartujúci za Slovensko v lige, Martin Gavenda. Práve on porážal ako na bežiacom páse majstrov Európy Juricu Pavlica, Renata Gafurova, či majstra Poľska Adama Skórnickeho a ďalších. Nakoniec však stratil jediný bod s víťazom Zlatej prilby SNP Puszakowskim. Aj napriek tomu však pozbieral najviac bodov v základnej časti za čo získal víťazstvo v 12. ročníku Memoriálu Ladislava Eliáša. Do semifinálových jázd sa podľa predpokladov dostali aj Pavlic, Skórnicki, Gafurov, Kůs, Málek, Puszakowski, Jedrzejewski a trochu prekvapujúco aj Kobrin z Ukrajiny. Pred bránami semifinále zostal na Slovensku naturalizovaný Rakúšan Fritz Wallner, ktorý štartoval s naštiepnutou kosťou v pravom zápästí. Nedarilo sa však domácim jazdcom. Pokým 43-ročný Ján Mesiarik výborne štartoval, no potom ho súperi predbiehali, Jána Halabrína brzdila v lepších výkonoch dvojdňová horúčka.

 Martin Gavenda udáva tempo jazdy
Martin Gavenda udáva tempo jazdy

Semifinálové jazdy dostali do finále Gafurova, Kůsa, Skórnického a Pavlica. Tu ich už čakal Martin Gavenda, priamo nasadený vďaka svojmu víťazstvu v základnej časti. Finále bolo pravým vyvrcholením nielen pretekov, ale aj sezóny. Zo štartu išiel dopredu Gafurov, tesne nasledovaný Gavendom, ktorý ho za veľkej podpory publika, neustále atakoval. Gafurov nakoniec všetkým jeho atakom odolal a spolu s rekordom žarnovickej dráhy na 6 kôl ukoristil aj slovenský plochodrážny titul. O tretie miesto sa zviedol takisto veľký súboj, z ktorého víťazne vyšiel Adam Skórnicki. Na záver potom najlepšiu trojicu dekoroval prezident Slovenskej motocyklovej federácie Dr. Peter Smižík.

 Boje vo finálovej jazde
Boje vo finálovej jazde

Výsledky:

1. Renat Gafurov (Rusko) - 12 (1,3,2,3,3) + 1. miesto vo finále
2. Martin Gavenda (Česká republika) - 14 (3,3,3,3,2) + 2. miesto vo finále
3. Adam Skórnicki (Poľsko) - 9 (3,3,0,1,2) + 3. miesto vo finále
4. Jurica Pavlic (Chorvátsko) - 11 (1,2,3,2,3) + 4. miesto vo finále
5. Matěj Kús (Česká republika) - 9 (0,2,3,3,1) + defekt vo finále
6. Mariusz Puszakowski (Poľsko) - 11 (3,3,2,0,3)
7. Andrij Kobrin (Ukrajina) - 10 (3,2,1,2,2)
8. Martin Málek (Česká republika) - 9 (0,2,2,3,2)
9. Marcin Jędrzejewski (Poľsko) - 9 (2,0,2,2,3)
10. Fritz Wallner (Rakúsko - licencia SMF) - 8 (2,1,3,1,1)
11. Samo Kukovica (Slovinsko) - 6 (2,0,1,2,1)
12. Patrik Nagy (Maďarsko) - 5 (2,1,1,1,0)
13. Kiril Cukanov (Ukrajina) - 4 (1,1,E,1,1)
14. Roland Benkő (Maďarsko) - 2 (1,R,1,R,-)
15. Ján Mesiarik (Slovensko) - 1 (0,1,0,0,0)
16. Ján Halabrín (Slovensko) - 0 (0,E,0,0,0)
17. Dominik Weiss (Rakúsko - licencia SMF) - 0 (0)
18. Stanislav Mielničuk (Ukrajina) – NS



Zdroj: SMF
Text: Martin Búri, SpeedwayClub.sk
Foto: Igor Fellner

Pridané: 28.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »