Anketa:
Koncept stunt mašinky Yamaha Moto Cage-Six
ZdieľaťPridané: 12.10.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 15968 [Bleskovky - Predstavujeme]
Yamaha v Kolíne 2012 predstavila aj štúdiu motorky na stuntriding z vlastnej dielne, ktorá dostala názov Moto Cage-Six. Cage je postavená na základe modelu XJ6.
Seriál článkov - Novinky 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
![]() |
Štúdia Yamaha Moto Cage-six bola inšpirovaná stuntriderskou scénou, ktorá je už neodeliteľnou súčasťou motocyklovej sub-kultúry. Stunt-rideri sú dnes právom považovaní za profesionálnych športovcov a stunt súťaže sa tešia veľkej popularite.
![]() |
Moto Cage-six (Moto klietka-6) je vybavená masívnymi oceľovými trubkami, ktoré zvýrazňujú stunt-riderský vzhľad a zároveň poskytujú ochranu motora. Agresívny dizajn je pripravený pre novú generáciu jazdcov, ktorý chcú mašinu, ktorá dopĺňa ich životný štýl.
Moto Cage-six:
- Nová štúdia Yamahy
- Radikálny mestský dizajn inšpirovaný stunt-ridingom
- Extrémny vzhľad
- Ochranná klietka okolo motora
- Grafika a farby novej generácie
- Inšpirované novou generáciou mladých jazdcov
![]() |
Pridané: 12.10.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Výstava INTERMOT 2014 - Yamaha - MT-07 Moto Cage a reinkarnácia XJR1300 - Awia
- BMW Concept Stunt G310 - zeON
- Video-foto report: Legenda stuntridungu Chris Pfeiffer na Slovensku + rozhovor - Awia
- Pozvánka: Czech Stunt Day 2016 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!