Anketa:
Šikyňa dominoval v českej Kaplici
ZdieľaťPridané: 14.10.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1286 [Šport - Motocross]
Už ako istý šampión prichádzal 13. októbra do českej Kaplice, na posledné podujatie Medzinárodných majstrovstiev Českej republiky juniorov v motokrose organizovaných Autoklubom ČR, Slovák Richard Šikyňa, pretekár tímu MX Slovakia. O tom, že je titul v správnych rukách, presvedčil svojich súperov aj tentoraz, keď suverénne zvíťazil v oboch jazdách.
Už po prvom mieste v kvalifikácii bolo zrejmé, že Richardovým cieľom pre posledné preteky bude víťazstvo. To nakoniec aj dokázal, keď obe jazdy vyhral s veľkým náskokom pred Rakúšanom Prammerom. V záverečnom hodnotení seriálu tak zvíťazil s priepastným 65-bodovým náskokom pred spomenutým rakúskym súperom. Pre Richarda bolo toto podujatie zároveň generálkou na posledné podujatie českého šampionátu, ktoré pre zmenu organizuje Český svaz motocyklového sportu. To sa uskutoční už na budúci v Třemošnici a po tituloch Medzinárodného majstra Slovenskej a Českej republiky tak bude Richard bojovať o tretí tohtoročný titul šampióna!
V Kaplici sa predstavili aj dvaja Šikyňovi kolegovia z tímu MX Slovakia, Tomáš Kohút obsadil siedme miesto a Jaroslav Antalič skončil desiaty. V záverečnom hodnotení seriálu figuruje Antalič na ôsmej priečke, Kohút je štrnásty.
![]() |
Richard Šikyňa, 1. a 1. miesto: „V prvej jazde som odštartoval na treťom mieste, hneď v úvode som sa ale dostal na druhé asi po troch kolách už som bol vo vedení. Podarilo sa mi potom vybudovať si asi desaťsekundový náskok, ktorý som v pohode udržiaval až do cieľa. Rovnako do druhej jazdy som odštartoval ako tretí, ale už v prvom kole som šiel do vedenia a to mi už nikto nevzal. Nielen dnešné víťazstvo, ale aj prvenstvo v šampionáte je výborné nielen pre mňa, ale aj pre celý náš tím, ktorému som vďačný za skvelé zázemie. Rovnako moja vďaka patrí rodičom, ktorí mi zo všetkých síl pomáhajú.“
Tomáš Kohút, 9. a 8. miesto: „Miestna trať bola veľmi dobrá, vyhovovala mi a som aj s dneškom vcelku spokojný. V prvej jazde som dobre odštartoval, ale mal som kolíziu so súperom a navyše som v prvom kole spadol. Preto som bol rád, že som to dotiahol na deviate miesto v cieli. Do druhej jazdy sa mi štart veľmi nevydaril, a tak som bol v cieli nakoniec ôsmy.“
Jaroslav Antalič, 7. a 13. miesto: „Z dneška mám zmiešané pocity. V stredu som pri tréningu nepríjemne spadol a tak celý dnešný deň bol v mojom podaní dosť opatrný. V prvej jazde som nemal dobrý štart, v zákrute som však stratené miesta dokázal získať späť a v cieli som bol siedmy. Ani do druhej jazdy mi nevyšiel štart, navyše som sa zaplietol do kolízie a nakoniec z toho bolo 13. miesto v cieli.“
![]() |
Pridané: 14.10.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!